![]() |
Peugeot 206 WRC - 2003 - Condroz Rally - Loix - Tamiya - 1/24
1 Attachment(s)
Zo, nu de Prelude klaar is, tijd om eens wat anders te gaan doen. Een rally auto, dat hebben we al lang niet meer gemaakt... :champagne:
Bon, welke dan? Een 206 WRC'tje dan maar, die hebben we hier nog niet gehad... Of toch wel? :D Vraag is natuurlijk welke versie, want er zijn zoveel verschillende decals beschikbaar. Ik ga voorlopig niets zeggen, buiten dan dat de versie die ik ga maken al minstens 1 of 2 keer hier op De Paddock gebouwd geweest is. Voor de rest moeten jullie maar afwachten welke het wordt. Slimmeriken en 'searchers' zullen het misschien wel eerder kunnen raden. In ieder geval, voici de'n eerste foto. http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1220809913 Niet veel bijzonders. De gietnaden weggeschuurd, de paneellijnen uitgekrast, de gaatjes geboord voor de antenne en de snelsluitingen én, dit is wel niet standaard, de voorste kapjes voor de verstralers in de bumpers herkrast. 't is nog niet optimaal, maar goed, we zitten ook nog maar in het stadium van de primer. Het zou best wel eens kunnen dat ik over dit model een boekje ga schrijven, dus als er iets minder updates komen dan gewoonlijk, please excuse me. ;) |
Allé, veeeeeeeeeel succes gewenst bij deze. ;)
En ik zal eens niet gaan rondzoeken, maar gewoon afwachten in welke uitvoering je hem gaat bouwen. Hoe staat het trouwens met je 2 307 WRC's. |
Quote:
|
Quote:
En wat heb ik nu gewonnen, Pierre? |
Quote:
Kan ik eindelijk eens de bus RAL5002 bezigen. Heb me trouwens al zitten afvragen of dat ik de witte strepen aan de zijkant onderaan en de bumper vooraan in decal zou zetten of niet. Dit zou het vierde model moeten worden van de Freddy Loix collectie die ik op aanvraag aan het bouwen ben. |
Spuiten lijkt mij mooier! Zie ook de witte striping op mijn 307. Die zijn ook gespoten omdat ik dat mooier (en gemakkelijker) dan die decals langs alle plooien te krijgen ;)
|
Ondanks het feit dat er nog niet zoveel te zien is, zit er al veel voorbereidingswerk verborgen achter die ene foto. Het goed uitgevoerde schuurwerk, uitkraswerk en primerwerk zal zeker zijn vruchten afwerpen later. En ik zou dezelfde gok gewaagd hebben als Dominique, maar ik ken je "to-do-pile" dan ook redelijk goed (give or take a few dozen die je recentelijk verkocht hebt)...
|
Quote:
|
Nog even over de primer; het lijkt erop dat je grijze primer hebt gebruikt tot nu toe. Ga je hier nog een witte primer overheen zetten? Dit ivm de effecten op de witte (als die er komt) en blauwe lagen die er nog op komen.
|
Quote:
Waarom Renaissance het nummerschild niet mee in die decal heeft gestoken is een raadsel en maakt het eigenlijk onnodig gecompliceerd. Quote:
|
Ik ga toch volgen hoor, ook al zullen de updates minder vaak verschijnen (ik hoop van niet dus)... Deze moet ik ook ooit nog eens bouwen en waarschijnlijk volg ik je binnenkort met de Peugeot 206 waarmee Grönholm wereldkampioen werd in 2000...
|
3 Attachment(s)
Sedert de laatste update is redelijk wat, zoniet alles, veranderd, maar goed, daar gaat deze thread nu niet over. Feit is, is dat ik terug aan de werktafel zit en nog eens een updatje kan posten. De body is ondertussen gespoten, maar ik ben iets te enthoesiast te werk gegaan bij het compounden, waardoor ik hier en daar door de verf heen ben gegaan. De in september gedecanteerde verf is ondertussen niet meer bruikbaar, dus dat zal ik opnieuw mogen doen. Foto's hierover volgen nog.
Verder ben ik ook aan de onderkant begonnen. Niets speciaals te melden, bodemplaat gespoten met de spuitbus, fuck wat dekt wit toch slecht, en aan de opbouw begonnen zoals voorzien in Stap 1 en 2 van het bouwplan. Overzichtje http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1233605878 Detail achterkant http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1233606171 Detail voorkant - let wel, het grootste gedeelte hiervan verdwijnt later onder de beschermplaten http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1233606212 Bedoeling bij deze kit is dat ik deze volledig ga opbouwen volgens het bouwplan, om dan later een totaal foto van de onderdelen te kunnen geven in zoverre ze nog niet opgebouwd zijn. Eens kijken wat dat gaat geven. Het eerdere idee van dat boekje heb ik ondertussen laten varen, wegens andere niet altijd modelbouw gerelateerde projecten en dus geen tijd. Bovendien is het zo dat dit geen superdetail model gaat worden, gezien het in opdracht gebouwd wordt. Weathering en dergelijke zullen niet aangebracht worden. Hoogstens de gordels, snelsluitingen en de antennes. Dus, netjes gebouwd zonder meer is het doel. |
Belangrijkste is dat onze master Guido weer aan de slag is ;)
Ik kijk al uit naar het vervolg... |
't werd tijd dat den Huudo nog eens een kit van onder het stof haalde!
Spijtig dat die dingen onder afdekkappen verdwijnen ... :applaus: |
Proper.... ga je de onderkant nog wat accentueren met een wash her en der?
|
All times are GMT +2. The time now is 00:46. |