![]() |
Ford Escort RS 1800 - Revell - 1/24
2 Attachment(s)
Men eerste bedoelde duo built. De MK2 vind ik 1 van de mooiere, niet grB, rallywagens. Ik ga een oudere en een nieuwere livery maken.
De eerste word de 1979 uitvoering waarmee Bjorn Waldegard in 1979 de Akropolis reed. Hij won deze rally en werd later op het jaar voor de eerste en de laatste keer in zijn carriere wereldkampioen. http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1245776328 De decalsset is van Studio 27, ik heb deze van den JOKA waarvoor men grote dank uiteraard.:worship: De nieuwere livery is deze van Gunther Mommens. De versie die ik ga bouwen is deze van de T.A.C. rally van dit jaar. Ik vind dit een mooie livery, Flame had deze op voorraad dus de keuze voor deze wagen was snel gemaakt., http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1245776328 Foto is wel uit de SezoensRally, maar je snapt wel welke richting ik uitga. Ik ga de wagens redelijk OOB bouwen. Het interieur krijgt wat extra detail, er word een klein beetje PE gebruikt maar daar gaat het bij blijven. Binnenkort de eerste updates |
Quote:
|
Ik weet het, maar ik blijf hopen dat ik toevallig net die enkele goede kits heb:p
|
Quote:
In ieder geval zijn het 2 mooie livery's dus; Good Luck my friend ;) |
ik zou me in elk geval niet laten ontmoedigen om eraan te beginnen.
Let er wel op dat je de wielkappen niet te hard schuurt, anders ga je de hoeken rond leggen, wat niet de bedoeling is bij de kit. Succes met deze kits. Ik weet zeker dat je er een mooi resultaat van gaat maken. Groetjes, joka-1 |
Thanks mannen.
En toch nog even dit vermelden. In het weekend decals besteld bij Flame, zondagavond overschrijving gedaan en vandaag zaten ze al in de bus. Super service dacht ik zo.:worship::worship::worship: |
4 Attachment(s)
En dit weekend deze 2 kits eens aandachtig bekeken. Ik weet niet wat ik het leukste vind aan deze kit. :applaus::applaus:
De manier waarop de onderdelen perfect passen http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1246377591 Of de gietnaden http://www.forum.depaddock.eu/attach...1246377591p:// Of de manier waarop de binnenzijde van de motorkap http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1246377591 Er langs de buitenkant ingestampt lijkt te zijn http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1246377591 |
2 Attachment(s)
Maar de winnaar is toch den deze : de skinmarks in de koffer.......................
http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1246377814 .....................komen er aan de andere kant gewoon uit:eek::eek: http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1246377814 De oplettende lezer zal ondertussen al door hebben dat dit een langdurig project gaat worden. Hier word tussendoor, als ik zin heb om mezelf te martelen, aan gewerkt. MAAR......ze worden gebouwd!!!! en fatsoenlijk.:p |
Ja Flipke, ge wist wat er je te wachten stond hé.:+
Quote:
|
Als ik tijd vind, zal ik al mijn foto's van mijn Escort Wip eens terug opladen (is nog van voor de domein naam switch). Wellicht dat die je wat kan helpen in het omzeilen van de valkuilen.
Om je een idee te geven. Ik was aan deze kit begonnen tijdens een beursdeelname. Doos nog niet open gehad, en dacht dat ik de kas die namiddag wel opgeschuurd zou krijgen. Mooi niet! :D Ik weet nog dat ik die ganse namiddag alleen al zoet geweest ben met de kofferklep en dat die toen al redelijk was, maar nog niet naar mijn zin. De kofferklep is alleen goed te krijgen door te schuren, te schuren en nog eens te schuren. Putty gebruiken om te egaliseren hielp niet. Ook de C stijl heeft aandacht nodig en ondanks het feit dat de motorkap er belabberd uitziet, zal je wel zien dat die nog meevalt. Zeker in vergelijking met de achterkant. De beste optie, de gulden middeweg, is de motorkap gewoon toekleven. Immers, als je de motorkap wil openlaten, ben je nog verder van huis en moeten er nog meer aanpassingen gebeuren. De ruimte voor de koplampen, de aansluitingen van de kas met het chassis enz. enz. Die moeite heb ik mezelf toen bespaard, mede ook omdat het in mijn geval een klantemodel betrof. Als je je tijd neemt en de moed kan opbrengen om vol te houden én niet té ver te willen gaan in je detaillering, dan kan je hier een pracht model uit bouwen. Modelbouw met de grote "M" heet dat dan. Good luck matey! |
Quote:
Referenties kun je trouwens op deze site vinden: HIER |
Quote:
Thanks voor de link. Hier staan prachtige referentiefoto`s op.:worship: |
3 Attachment(s)
Ondertussen is het alweer een maand geleden dat er gepost is in dit topic. IS er ondertussen iets gebeurt aan de wagens?
:) Ja dus!! Ik ben begonnen met het spuiten van de onderstellen. Ik heb hier iets aan geschuurd maar niet overdreven veel. Beide onderkanten zijn zwart gespoten. http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495138 Daarna meteen de bovenkant gespoten, ik was toch bezig. Hier zie je het eerste verschil tussen de 2 versies. De moderne versie krijgt een wit interieur, de rothmans versie word zwart. http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495138 Een voorzichtig begin gemaakt aan het onderstel maar als je de kwaliteit van de onderdelen bekijkt zal je zien dat in deze hele build veel schuurwerk gaat steken. Links het zuivere onderdeel, rechts zie je hoe revell het levert http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495138 En dan de bodys. Hoelang ik geschuurd, geputtyd en geschuurd heb heb ik niet bijgehouden maar de eerste week van men verlof was voorbij toen ik kon gaan spuiten. Onwille van het tekort aan TS-26 heb ik een andere manier van spuiten gevolgd en deze beviel me eigenlijk beter dan men huidige manier van spuiten |
4 Attachment(s)
En dan de bodys. Hoelang ik geschuurd, geputtyd en geschuurd heb heb ik niet bijgehouden maar de eerste week van men verlof was voorbij toen ik kon gaan spuiten. Onwille van het tekort aan TS-26 heb ik een andere manier van spuiten gevolgd en deze beviel me eigenlijk beter dan men huidige manier van spuiten.
Ik heb, ooit eens, bij vergissing een busje TS 27 gekocht(mat wit). En daar noch Sturm, nog Domino nog wit op voorraad heeft heb ik een manier gezocht om dat busje mat wit op te werken. Ik heb na het primeren eerst 2 laagjes mat wit gespoten. Viel heel goed mee want mat dekt veel beter dan blinkend. Daarna 1 laag TS 26 erover en ik was zeer tevreden van het resultaat. http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495689 http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495689 http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495689 http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495689 Ik vond dit een gemakkelijke manier van werken en ga dus meer op deze manier spuiten. |
4 Attachment(s)
En onder het mom van "waarom gemakkelijk als het ook moeilijk gaat" heb ik besloten van beide kits te bouwen met een open motorkap. Dit wil wel zeggen dat het nogal karige blok gedetailleerder gemaakt gaat moeten worden en dat er naderhand nog onderdelen in de motorruimte bijgescratchd gaan moeten worden. Om te beginnen een oliefilter. In mijn mish mash zakjes kwam ik devolgende onderdelen tegen
http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495972 Deze kwamen kwa grootte in de buurt van een oliefilter dus boven het kopje eraf geveild http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495972 kloddertje rode verf erover http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495972 Een gaatje boren in het blok, en hoppla, een oliefilter http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1249495972 |
All times are GMT +2. The time now is 14:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.