De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Sennake's galerij (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=76)
-   -   Porsche 935 Jägermeister - DRM Zolder 1977 - Manfred Schurti - Tamiya - 1/20 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19032)

Sennake 16-08-2009 18:57

Porsche 935 Jägermeister - DRM Zolder 1977 - Manfred Schurti - Tamiya - 1/20
 
5 Attachment(s)
Hier is hij dan, de Porsche waarmee Schurti in 1977 de "Bergische Löwe" manche van de DRM won.

Zoals aangegeven in de WIP-thread, heb ik het model na voltooiing nog even onderworpen aan een lichte weathering, die ervoor zorgt dat de onderzijde gelijkmatig verweerd is, en dat er ook aan de zijkanten van de body wat race-sporen te zien zijn.

Eerst wat algemene overzichtsfoto's:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441744

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441744

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441744

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441744

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441744

Sennake 16-08-2009 18:59

5 Attachment(s)
Vervolgens enkele close-up's:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441904

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441904

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441904

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441904

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250441904

Enjoy!!

Commentaar en/of vragen mogen natuurlijk altijd gesteld worden ;)

TvD 16-08-2009 19:28

Ziet er weer goed uit Guy! Het enige wat ik zo snel er op aan te merken heb is dat ik een "lelijk" randje zie boven de voorruit... of is dat gezichtsbedrog? En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop je de weathering op de onderzijde hebt aangebracht?

Sennake 16-08-2009 23:12

Quote:

Originally Posted by TvD (Post 251045)
Ziet er weer goed uit Guy! Het enige wat ik zo snel er op aan te merken heb is dat ik een "lelijk" randje zie boven de voorruit... of is dat gezichtsbedrog?

Een zeer goede en terechte opmerking, Tim! Ik had dit niet zo direct bemerkt, en het is echt wel een flagrant minpunt aan dit model: de voorruit en de achterruit vormen één ruitpartij die centraal aan het dak vastzit met een stuk doorzichtige plastic verbinding, wat ervoor zorgt dat er links en rechts van die verbinding openingen ontstaan (mede ook omdat de pasvorm blijkbaar niet perfect is). Het is dus niet zozeer een lelijk randje dat je ziet, want daar zit de ruit tegen het raamrubber aan, maar wel de ernaast gelegen openingen die opvallen. Ik heb dit euvel direct verholpen door in die openingen 2 componenten epoxylijm te laten lopen, die ik eens hij hard is kan bijschilderen met wat matzwart, zodat het geïntegreerd wordt met de raamrubbers. Bedankt voor de terechtwijzing ;)

Quote:

Originally Posted by TvD (Post 251045)
En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de manier waarop je de weathering op de onderzijde hebt aangebracht?

Dat is snel en eenvoudig uitgelegd: gewoon met de airbrush met matzwart in. Hier en daar wat streepjes trekken, en waar wat meer weathering nodig is een beetje intensiever zwart spuiten. Aan de zijkanten zeker niet overdrijven, want ik wou het subtiel houden. Daarna nog wat highlighten met weathering masters zilver en wit, en hier en daar zelfs een beetje roetkleur ("soot")...

Nismo 17-08-2009 00:17

Dit is alsnog een mooi model geworden, zeker als men weet dat hij bijna op het modelautokerkhof had gelegen. :applaus:

Gulfie 17-08-2009 08:43

Mooi model!

Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat hij staat te blinken als een diamant en dan toch geweatherd is. Vooral vooraan op de bumper valt het op.

Ongelofelijk hoe hoog die auto ligt, maar het is de realiteit. Van een laag zwaartepunt had men toen nog niet gehoord.

Op de build zelf is niets aan te merken. Op naar de volgende.

Joka-1 17-08-2009 10:39

prachtig gewoon, zeer mooi gebouwd, en een zeer mooi model.
:applaus::worship:

Sennake 17-08-2009 10:39

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 251051)
Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat hij staat te blinken als een diamant en dan toch geweatherd is. Vooral vooraan op de bumper valt het op.

Tja, dat gevoel heb ik ook wel een beetje, maar ik heb me vooral laten inspireren door deze foto:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250498333

Maar misschien zet ik er nog wel wat racesporen op van voor, wie weet...

Guido 17-08-2009 15:48

Quote:

Originally Posted by Gulfie (Post 251051)
Mooi model!

Ik heb er alleen een beetje moeite mee dat hij staat te blinken als een diamant en dan toch geweatherd is. Vooral vooraan op de bumper valt het op.

Ongelofelijk hoe hoog die auto ligt, maar het is de realiteit. Van een laag zwaartepunt had men toen nog niet gehoord.

Heb gisteren het model van dichtbij kunnen bewonderen en op het eerste zicht dacht ik ook van "tiens, da's misschien wat vreemd". Maar... zoals je zelf aangeeft: "Ongeloofelijk hoe hoog die auto ligt..." is al een deel van het antwoord. Het vuil aan de zijkanten is immers niet een direct gevolg van wat de wagen opschept onderweg - is nogal moeilijk als je voorspoiler zo hoog staat - maar veeleer vuil dat de wagen zelf genereert (banden, remstof enz.) Bijgevolg is het, naar mijn gevoel, wel correct. De foto hierboven laat de duidelijk zien. (zie ook mijn volgende commentaar)



Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 251053)
Maar misschien zet ik er nog wel wat racesporen op van voor, wie weet...

Als je dat alsnog van zin bent, dan zou ik enkel maar over de dikte van de voorspoiler doen (dus de verticale rand, nu ja, vertical rand, we spreken over 1 mm of zoiets) en zeker niet aan de bovenkant van de uitstekende lip. Net om wille van feedback die ik hierboven gaf.

Voor het overige, zeeer leuk model dat perfect in een dioramaatje zou thuishoren. Stukje piste, curbstone, vangrail, hekje, gras. :)

:applaus: voor het redden van een verloren gewaande kit!

Dominique 17-08-2009 23:24

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 251044)

Misschien heb ik erover gelezen, maar is het normaal dat in die linkse luchthapper geen gaas moet worden aangebracht, zoals bij zijn collega aan de rechterkant? :confused:

Sennake 18-08-2009 09:03

2 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Dominique (Post 251076)
Misschien heb ik erover gelezen, maar is het normaal dat in die linkse luchthapper geen gaas moet worden aangebracht, zoals bij zijn collega aan de rechterkant? :confused:

Inderdaad, dat moet zo: links is het een luchthapper met een "intern" luchtkanaal dat onder de body lucht verspreidt, rechts is alleen een opening die rechtstreeks in verbinding staat met de turbo, en die dus afgedekt is met dat gaas (dat ik trouwens zelf vervaardigd heb met de methode zoals beschreven in de thread over de Porsche 908/80, en waar ik deze keer inderdaad niets over gezegd had, dus je hebt er niet over gelezen)...

Hier zie je de rechtse zijde mét gaas:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250578956

Hier de linkse zijde, zonder gaas:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1250578956

Nismo 29-08-2009 21:55

1 Attachment(s)
En voor de liefhebbers, Minichamps brengt deze wagen uit als die-cast op 1/43. De propere versie wel te verstaan. ;)

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1251575863
www.minichamps.de/

Loixrallyfan 30-08-2009 19:04

Goh, vind dit een knap staaltje werk, zenne. Wat een oog voor detail.
Prachtig.


All times are GMT +2. The time now is 19:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.