De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 Brazilië 2009 - Interlagos (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19213)

Jan 18-10-2009 20:21

GP F1 Brazilië 2009 - Interlagos

Jenson Button reed zich vandaag vakkundig en beheerst naar z'n eerste wereldtitel, na 10 jaar F1 dus geen onstuimig parcours. Het sprookje eindigt bijgevolg met een happy end, ook voor het ganse Brawn team. Aan Barichello om het plaatje opnieuw kompleet te maken. Da's dan ook de enige goeie reden om die GP van Abu Dhabi nog te laten plaatsvinden, want anders gewoon overbodig. Het seizoen hoort in Brazilië te eindigen, niet in de .....zandbak ;)

En jawel, Mark Webber reed ongemerkt (voor de camera althans) naar een mooie 2de overwinning.

VSB 18-10-2009 20:28

Ik heb alvast van de wedstrijd genoten. Paar gedurfde inhaalbewegingen.. Ik onthou vooral die van Button op de nieuwe Jappaner bij Toyota ''Kobayashi''. Het koste Button toch wat ronden om er voorbij te raken. Diezelfde ''Kobayashi'' zette op het einde Fisichella mooi in de wind. Een kerel met lef!!

McLarenboy 18-10-2009 20:39

Heel mooie GP en Kobayashi heeft zijn mannetje kunnen staan, daar mag gerust meer van komen. Super resultaat voor het Brawn team, hoewel ik toch het gevoel kreeg dat Button meer had verwacht van zijn titel, hier en daar toch wat acteerwerk, volgens mij...

smiley 19-10-2009 08:47

Een beetje een raar seizoen.
In het begin was button echt gewoon onverslaanbaar, maar dan ging van race-winner naar punten sprokkelaar..
Hoe dan ook, hoedje af voor wat de mannen onder de vleugels van Ross Brawn hebben gepresteerd :eek:

Zelf had ik liever Vettel kampioen zien worden, maarja volgend jaar een nieuwe kans zeker.

Voor de rest eindelijk nog eens een race gezien met mooie inhaal bewegingen :cool:

CarRerA 19-10-2009 09:08

Hamilton en Mclaren verdienen voor deze race toch ook een dikke proficiat.
Knappe strategie en goed gereden, van 17 naar 3 is toch ook niks...

Guido 19-10-2009 09:50

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 252782)
Een beetje een raar seizoen.
In het begin was button echt gewoon onverslaanbaar, maar dan ging van race-winner naar punten sprokkelaar..
Hoe dan ook, hoedje af voor wat de mannen onder de vleugels van Ross Brawn hebben gepresteerd :eek:

Zelf had ik liever Vettel kampioen zien worden, maarja volgend jaar een nieuwe kans zeker.

Voor de rest eindelijk nog eens een race gezien met mooie inhaal bewegingen :cool:

Als je het wat vanop een afstand bekijkt, is het perfect te verklaren. BrawnGP ontwikkelt een auto met Honda geld gedurende 1,5 seizoen. Honda besluit om te stoppen omdat ze vrezen anders heel hun bedrijf in gevaar te brengen - maar ze zijn net zo gedegouteerd als BMW nu is, over de gang van zaken binnen de F1 (Mosley, Bernie, FIA, blablabla).

Ross Brawn ziet echter het enorme potentieel van de wagen en besluit om het erop te wagen. Het zou zonde zijn om een potentiele GP-winnaar in de vuilbak te kieperen. En, hij heeft gelijk. Vanaf het begin van het seizoen is de wagen 3, 4 stappen voor op de concurrentie. Dat had hij wellicht niet verwacht, maar het komt wel mooi uit. Zo mooi zelfs dat ze zonder verdere gigantische ontwikkelingen het seizoen kunnen afronden als kampioenen. Want één ding is wel duidelijk. Het gat met Brawn dichtrijden heeft McLaren, Red Bull en de anderen bakken geld gekost. Geld dat Brawn wellicht niet, of toch veel minder ter beschikking had.

Het verworden tot puntensprokkelaar is dan ook geen gevolg van zijn mindere capaciteiten, maar veeleer een gevolg van een gebrek aan ver doorgedreven ontwikkelingen op de auto. En Vettel dit jaar de titel verdiend? Op basis van wat? Met enkele mooie wedstrijden win je geen titel. Vettel is toch gewoon veeel te onregelmatig geweest dit jaar. 3 wins en 5 DNF tegenover 6 wins en 1 DNF... :confused:

Ik vind het seizoen 2009 vooral een heel grote afgang voor alle constructeursteams: Ferrari, Renault, McLaren, Toyota. Ze zijn met de regelmaat van de klok om de oren gereden geweest door priveteams met gelijkwaardige (?) motoren.

Button is een verdiende kampioen.

Nismo 19-10-2009 21:05

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 252786)
..........................................
Het verworden tot puntensprokkelaar is dan ook geen gevolg van zijn mindere capaciteiten, maar veeleer een gevolg van een gebrek aan ver doorgedreven ontwikkelingen op de auto. En Vettel dit jaar de titel verdiend? Op basis van wat? Met enkele mooie wedstrijden win je geen titel. Vettel is toch gewoon veeel te onregelmatig geweest dit jaar. 3 wins en 5 DNF tegenover 6 wins en 1 DNF... :confused:

Ik vind het seizoen 2009 vooral een heel grote afgang voor alle constructeursteams: Ferrari, Renault, McLaren, Toyota. Ze zijn met de regelmaat van de klok om de oren gereden geweest door priveteams met gelijkwaardige (?) motoren.

Button is een verdiende kampioen.

:agree:

Maar ik wil er wel even aan toevoegen dat McLaren toch zowat het enige team is dat is tot het einde is blijven vechten met toch nog enkele mooie overwinningen en ereplaatsen.

Ik hoop zelfs dat Barrichello alsnog 2de plaats terug kan heroveren in de laatste GP.

smiley 19-10-2009 21:18

Quote:

Het verworden tot puntensprokkelaar is dan ook geen gevolg van zijn mindere capaciteiten, maar veeleer een gevolg van een gebrek aan ver doorgedreven ontwikkelingen op de auto.

Barrichello wist toch nog 2 race's te winnen...
Het mag gezegd worden dat Button last begon te krijgen van stress en zo meestal in de Quali zijn race verpeste.

Quote:

En Vettel dit jaar de titel verdiend? Op basis van wat? Met enkele mooie wedstrijden win je geen titel. Vettel is toch gewoon veeel te onregelmatig geweest dit jaar. 3 wins en 5 DNF tegenover 6 wins en 1 DNF... :confused:

Ik heb nergens geschreven dat Vettel de titel meer verdiend dan Button...
Als Vettel niet zo vaak punten had laten liggen had hij wel een verdiend kampioen geweest, maar nu heeft hij terecht "verloren".
Ik had Vettel gewoon liever kampioen zien worden.

Quote:

Ik ben wel eens benieuwd hoe de verhoudingen na de winter zullen liggen, Ferrari en Mclaren zie ik wel terug sterk naar voorkomen. Maar zal Brawn nog zo sterk zijn als vorig jaar, zal redull naar een andere motor switchen, en hoe zal dat meevallen. Ik ben eens benieuwd :)

Er tijdens de laatste race nog wel wat afgehandeld worden, wie zal er 2de worden in de eindstand, Vettel of Barrichello.
En wie wordt 3de bij de constructeurs ?
het lijkt een Hamilton-Raiklkonen duel te gaan worden, of zal Fisichella toch nog iets voor ferrari weten te doen...
Fisichella zal volgens mij zijn overstap toch dik beklagen, met de force india had hij op monza en interlagos nog een mooi resultaat kunnen rijden.

Laten we in ieder geval hopen dat het in abu dahbi de strijd eerlijk verloopt. (zonder mclarens wat ferrari's in brand beginnen steken)

Tot slot nog een dikke chapeau voor de mannen van BC wat echt werk maken van hunn uitzendingen :applaus:
Filmpjes zoals de volgende zijn het bewijs :worship:
http://www.youtube.com/watch?v=PgZNaoiwucY

yannick88 20-10-2009 12:06

Het was dit jaar een van de zwakste Formule 1 seizoenen van de afgelopen jaren weinig of geen animo .
Er was meer naast de dan op de piste heisa .
Dan de koers van afgelopen zondag nog een van de beteren met een onterechte winnaar ( lees Webber had een bestraffing moeten krijgen voor het maneuver met Raikonen )
Hopen op en beter seizoen volgend jaar .

Mvg

Dimi 20-10-2009 16:20

Quote:

Originally Posted by yannick88 (Post 252833)
Het was dit jaar een van de zwakste Formule 1 seizoenen van de afgelopen jaren weinig of geen animo .
Er was meer naast de dan op de piste heisa .
Dan de koers van afgelopen zondag nog een van de beteren met een onterechte winnaar ( lees Webber had een bestraffing moeten krijgen voor het maneuver met Raikonen )
Hopen op en beter seizoen volgend jaar .

Mvg

Finish 20-10-2009 19:48

Aangaande het incident Trulli - Sutil en Alonso in de meesleep.
Ik vind zo heel stiekem dat Sutil eigenlijk helemaal geen blaam treft en Trulli 'lichtjes' overreageert. wat jullie ?
als je die onboard van Sutil bekijkt, snap ik helemaal niet wat Trulli daar eigenlijk naast hem komt doen.

Lijkt me pretty straightforward allemaal...

Finish 20-10-2009 20:06

http://www.youtube.com/watch?v=zAFYNXLBtXk

de beelden !

Raceboy 20-10-2009 20:34

Voor de trofee moest je het niet doen dit weekend. 100% gerecycleerd plastic

http://www.braskem.com.br/site/porta...lhes_9428.aspx

The Interceptor 20-10-2009 21:31

Whoohoo, World Champion baby, World Champion!!!

Het spreekt voor zich hoe blij ik gisteren was dat de titel binnen is, en hoe ik genoten heb van Jenson zijn prachtige - kampioen waardige - race.
Hier zijn we al 10 jaar trouw fan voor, deze titel smaakt zeer zoet, ik kan het u verzekeren :)
En ik ben ook heel blij te lezen, hoeveel mensen hem dan nu toch wel een terechte kampioen vinden, zelfs de pers :)

En waarom was het dit jaar een zwak F1 seizoen? Omdat de teams allemaal zo dicht bij elkaar zaten / er geen enkel team was dat er het hele seizoen met kop en schouders bovenuit stak?
Ik vond dat net heel boeiend, elke race was weer heel onvoorspelbaar.
We hadden in 't begin wel Brawn die ijzersterk waren, met de hete adem van Red Bull in hun nek. Maar hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer teams aanspraak konden maken op podiumplaatsen. Zoiets kan ja toch alleen maar goedkeuren.

En hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer schrik ik kreeg van vooral Vettel. Maar als ge zijn resultaten bekijkt, heeft hij toch zelf wel meerdere steken laten liggen in de races: raceincident met Kubica in Australië, in de regen in Maleisië gespind en opgegeven, in Monaco in de muur, te snel in pitlane in Singapore. Zonder deze fouten stond hij nu misschien wel gelijk met Jenson...
Maar Vettel is een heel groot piloot, hij heeft nog een hele mooie F1 toekomst, dat weet ik zeker.

Jan 21-10-2009 13:55

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 252849)
En waarom was het dit jaar een zwak F1 seizoen? Omdat de teams allemaal zo dicht bij elkaar zaten / er geen enkel team was dat er het hele seizoen met kop en schouders bovenuit stak?
Ik vond dat net heel boeiend, elke race was weer heel onvoorspelbaar.
We hadden in 't begin wel Brawn die ijzersterk waren, met de hete adem van Red Bull in hun nek. Maar hoe verder het seizoen vorderde, hoe meer teams aanspraak konden maken op podiumplaatsen. Zoiets kan ja toch alleen maar goedkeuren.

Ik begrijp niet zo best op welke basis een aantal posters hier het seizoen 2009 als zwak bestempelen, zo heb ik het althans niet ervaren. Globaal gezien vond ik het een erg boeiend seizoen: technologische innovaties (Brawn, Red Bull), voldoende races met fijne inhaalmaneuvers, spanning om de wereldtitel, nieuwe racewinnaars, ambras tussen de FIA en FOTA............het leken wel de late 70's vroege 80's.
'Is niet omdat Ferrari en Mc Laren niet vooraan meestrijden dat het plots een saaie bedoening wordt hé, wel integendeel.

Wellicht hebben alle ontwikkelingen rond allerlei ".....gates" de aandacht weggetrokken van het échte racegebeuren, maar als liefhebber zou je toch in staat moeten zijn om te focussen op de kern van de zaak: 17 F1 races verspreid over Europa, Azië, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Al die toestanden naast de baan zijn er enkel maar om het geheel een beetje te kruiden en gaan bij mijn weten al even lang mee als de F1 bestaat.

De drie afgelopen seizoenen hebben wat mij betreft de verwachtingen ingelost en 2009 zelfs het meest: de grote jongens in zak en as, het Brawn sprookje, de vooruitgang bij Red Bull, de verrassende resultaten van Force India, paniekvoetbal bij Ferrari na het uitvallen van Massa....... In ieder geval heel wat spannender dan F1 tijdens het Schumacher decennium.

Nochtans is mijn vertrouwen in die hele F1 wel danig geschaad door de "crashgate"-affaire, sindsdien ben ik mij ernstig beginnen afvragen hoeveel en welke wedstrijduitslagen uit het verleden het gevolg waren van "afspraken". Maak mij niet wijs dat dit de allereerste keer was, en evenmin dat het beperkt blijft tot de F1 discipline.

Ach, het is maar autosport.....

All times are GMT +2. The time now is 19:40.