![]() |
VW Golf II - Fujimi - 1/24
5 Attachment(s)
Bwa, ik weet het, er lopen al een aantal projecten, maar toch ben ik tegen beter weten in een nieuw project begonnen.
Het gaat hier om een kit van Fujimi van een VW Golf II, een redelijk simple kitje. Kit-review Deze Golf zal niet standaard gebouwd worden, maar het zal er eentje uit het tuningwereldje zijn. Als eerste moest er een keuze gemaakt worden tussen 2 Aoshima velgensets. Links: Kai Parts #26 - Formula Rechts: Kai Parts #25 - Focus http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329090826 Let niet op de rijhoogte, die wordt ook nog aangepast; Kai Parts #26 - Formula http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329090837 Kai Parts #25 - Focus http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329090837 De grill werd ook onderhanden genomen, de 2de koplamp samen met de lamellen verdween en wordt vervangen door eentje met zelfgemaakte lamellen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329090837 De spoilerlip werd ingekort. Met wat smalle afplaktape werd de grootte van de spoilerlip bepaald, al wat er onderuit kwam werd weggeschuurd. De 2 gaten in de spoilerlip worden ook nog toegemaakt. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329090837 |
5 Attachment(s)
Het chassis zat niet goed in de bevestigingspunten van de carrosserie, er was te veel speling, zowel voor- als achteraan.
Met wat plasticard werd het chassis dan ook aan beide zijden verlengd. Achteraan: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091177 Vooraan: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091189 Deze velgen van Aoshima zijn iets breder dan de banden, daarom werden de velgen voor vooraan aan de binnenkant ingekort. Links de ingekorte versie: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091189 Deze kit is niet voorzien van een ophanging, maar voorziet zowel voor- als achteraan een asje waarop de wielen zitten. Dat maakt het een stuk makkelijker om de boel te verlagen. Eerst werd met een paar lagen tape de plaats afgemeten waar de vooras moet komen. Vervolgens werd er een rechte lijn gekast langs de tape. Met een driehoekige vijl werd die kras dan dieper gevijld, de verschillende lagen tape dient als lat. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091189 Vervolgens werd met een ronde vijl het gat gevijld waarin een styrene buisje word gelijmd waardoor het metalen asje komt waarop de wielen komen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091189 |
5 Attachment(s)
Daarna werd het onderdeel, wat de onderkant van de motor moet voorstellen, aangepast zodat ook dit over mijn constructie kon gelijmd worden. Na het spuiten van het chassis, zal alles nog ingekleurd worden.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091829 Waarom werd de binnenkant van de velgen ingekort, anders kon ik de aangepaste ophangingsarmen niet monteren. Op deze manier valt mijn verlagingsconstructie niet op. Let wel, dit is een dry-fit. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091829 En dan gaan we de carrosserie eens monteren, om te kijken hoe onze verlaging zich uit tov de carrosserie. Hier zien jullie ook dat de velgkeuze is gevallen op de "Focus-velgen" http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091842 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329091842 Ach ja, voor ik het vergeet, voorlopig staat deze Golf model voor mijn model.;) http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329173236 |
Zoals ik al zei in de review: zal werk aan zijn, tenzij je aan tuning begint te doen, dan kan het allemaal wel.
Goed bezig. Al heb ik de indruk dat aan het rooie voorbeeld meer geld is uitgegeven aan extraatjes dan aan de wagen zelf :crazy: |
5 Attachment(s)
Gisteren een dagske verlof en ik heb er maar van geprofiteerd om na de voorkant, de achterkant op de juiste rijhoogte te brengen. Maar dan moeten eerst de velgen smaller gemaakt worden.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329586030 Eens kijken of ze passen in de daarvoor voorziene ruimte. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329586030 Ook de rijhoogte klopt, dus hier moet niet extra geboord en gevijld worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329586030 Wel moet het onderdeel dat over de achteras komt, aangepast worden, dat was veel te breed. Aan deze zijde is er een stukje benzinetank verdwenen; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329586030 Om verkwisting van het vloeibare goud tegen te gaan werd het gat in de benzinetank weer toe gemaakt; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329586030 |
4 Attachment(s)
Ook aan de andere zijde werd het oorspronkelijk gaatje verkleind;
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588369 De as met daarop de wielen werd gedry-fitted. Omdat ik bepaalde onderdelen er toch wil opzetten, zal onderstaande ophangingsonderdeel aangepast moeten worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588369 Na aanpassing ziet het er zo uit; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588369 Dan maar alle onderdelen eens dry-fitten is dit de onderzijde van het Golfje; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588369 Chassis is nu bijna klaar om naar de lakkerij te gaan. |
4 Attachment(s)
Ook de carrosserie er eens opgezet en de rijhoogte ziet er prima uit. Zo was hij gisteren ook te zien op de meeting.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588675 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588675 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588675 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1329588675 Tot de volgende update. ;) |
man man toch
|
mooie drop !
|
5 Attachment(s)
Ook aan deze heb ik gisterenavond nog wat verder gewerkt.
Aangezien scratchen me beter afgaat dan mijn spuitwerk (zie 370Z), ben ik hier maar begonnen met het fabriceren van een nieuw radiatorrooster, eentje zonder de extra lampen en zonder logo. Allereerst werd het overtollige verwijderd en was dit de basis om van start te gaan. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330881940 Dan werd er een nieuwe achter- en onderkant gemaakt, om zo 1 kader te krijgen waarin de lammellen van de grille moeten komen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330881946 Effen een dry-fit en dit is het resultaat. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330881946 Wat me onmiddelijk opviel was dat het geheel redelijk fragiel was geworden aan 1 koplamp, dan zullen we het aan beide zijde even moeten verstevigen met een dun stukje styrene. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330881946 Terwijl de lijm stond te drogen, werden de gaten in de spoilerlip ook opgevuld met stukjes styrene. Achteraf moeten we niet meer zo veel plamuur gebruiken. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330881946 |
5 Attachment(s)
De kader van de grille werd verder afgewerkt met een beetje styrene en een beetje plamuur.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330882809 Dan kwam het rekenwerk, er moesten 4 lamellen aangebracht worden in een hoogte van 6 mm. De lamellen zelf waren 0.75 en dat maal 4 is al 3 mm. De overige 3mm is dan de ruimte tussen de lamellen en er zijn 5 ruimte, dat maakt dat er 6mm tussen de lamellen moet zijn. Hoe doe je dat, wel met styrene van de juiste dikte maak je tussenschotjes. Nu, ik had verschillende diktes, maar geen 6 mm. Dan maar 5 mm gepakt en er afplaktape rond geplakt en zo had ik die tussen stukjes van 6mm. Ondertussen is de eerste lamell al aangebracht. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330882809 En dan gebeurt het, je hele snijmat ligt vol materiaal, op maat gesneden styrene voor de lamellen, zelfgemaakte hulpstukjes en het nodige gereedschap als plotsklaps je potje Tamiya-lijm met groene dop omvalt met uiteraard de dop er los op. Je gehele snijmat onder de lijm, potje was opslag voor helft geminderd, alle styrene aan elkaar en aan de snijmat gelijmd, je mes, meetlat en wat nog allemaal ligt te midden in die plas lijm. Om dan nog maar van die geur te zwijgen. Ik heb dan onmiddelijk maar het raam geopend voordat ik zo stoned als een frikandel werd. Alle gereedschap werd gekuist, de snijmat was rijp voor vuilbak. Nieuwe snijmat genomen, alle styrene onderdelen werden opnieuw uitgemeten, uitgesneden en de grille kon verder afgewerkt worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330882809 Dry-fitje, de gaten in de spoilerlip kregen ook al wat plamuur over zich heengesmeerd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330882809 Omdat de tube plamuur toch open was, werden de openingen aan de aangepaste achterophanging toegesmeerd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330882809 Tot de volgende update ;) |
5 Attachment(s)
Vandaag een uurtje de tijd gevonden om nog even aan dit golfje verder te doen. Het was kiezen tussen in slaap vallen achter mijn gazet, of modelbouwen. Een aantal onderdeeltjes zijn ondertussen klaar om te primeren, alsook het chassis. Hopelijk vind ik daar morgen de tijd voor, ik ga proberen het chassis nog in kleur te krijgen tegen Jabbeke.
Ook de uitlaat werd aangepast, het werd geen dikke kachelpijp zoals men als durft in het tuningwereldje, maar een vergroting van de originele dubbele GTI-uitlaat. De eindpijpjes werden wat ingekort en er werden 2 vervangstukjes gemaakt van aluminium buisjes. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330979445 Deze werden aan elkaar gelijmd en over de uitlaat van de kit geschoven. Ook de bumper werd gedry-fitted om te kijken of de uitlaat er niet onderuit komt. Zo te zien op de foto is het perfect. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330979454 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330979454 Een grotere foto van de achterkant laat zien dat het goed is. Allé, voor mij toch.;) http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330979454 Ook aan de voorkant werd de bumper er eens opgeplaatst voor het uitzicht. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330979454 Tot de volgende update.;) |
Mooi werk hoor ! Die gril is supergeslaagd !
|
mooi johny
|
4 Attachment(s)
Quote:
Alles was klaar om te primeren, alleen moesten de onderdelen eerst nog even in bad. Na opdrogen en droogblazen, kregen volgende onderdelen hun primerjasje. Uitlaat, grill, chassis en ophangingsonderdelen (of wat er van over blijft) http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331066230 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331066241 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331066241 Nu de onderdelen staan te drogen, ben ik eens in mijn onderdelendoos op zoek gegaan naar een stel zetels voor de Golf. De middelste is de originele, de zwarte links is er eentje uit de 350Z en is zowat mijn favoriet. Al komt de witte rechts ook nog in aanmerking. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1331066241 |
All times are GMT +2. The time now is 01:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.