![]() |
Semi-Gloss vernis
Hey iedereen,
Ik ben sinds een week bezig met Fujimi's f87/88C en tot hiertoe verloopt alles zoals het moet. Nu zit ik echter met het volgende, er zijn nogal wat onderdelen die decals en een semi-gloss finish nodig hebben. Ik heb nog nooit semi-gloss vernis gezet en ik vraag me dus af hoe ik dit het beste doe. |
Mijn vraagje is dan de volgende;
Moet er semi-gloss over de decals? Zo ja, je moet je decals altijd op een glanzende ondergrond (glanzende laklaag) plakken om silvering tegen te gaan, daarna kan je er gewoon semi-gloss overheen spuiten, op dezelfde manier zoals je altijd vernis aanbrengt. |
Het is inderdaad de bedoeling dat er semi-gloss vernis over de decals komt.
Moet ik dan na het decallen ook eerst nog gloss vernis zetten of kan ik dan al meteen semi-gloss zetten? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Merci mannen! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Je kan ook gewoon gloss spuiten en deze daarna terug polijsten.
D.w.z. met bijvoorbeeld micromesh 3200, 3600 tot 4000. Dan krijg je een mooiere matte finish dan wanneer je het spuit met semi-gloss/satijn. Dan ziet het er ook realistischer uit i.c.m. carbon/kevlar. |
Quote:
|
Quote:
|
1 Attachment(s)
Na een beetje proberen ben ik tot dit resultaat gekomen.
Er is nog wel wat silvering, vooral rond de 28, maar dat weet ik dan weer voor de volgende keer. Attachment 30176 |
Quote:
|
Quote:
Gewoon met semi-gloss vernis. Ik had die toch al liggen en de te vernissen onderdelen zijn niet echt vlak, wat schuren/polijsten alleen maar moeilijker maakt. |
All times are GMT +2. The time now is 21:35. |