![]() |
Donderdag 30 mei, vrije-trainings-dag
Donderdag 30 mei, vrije-trainings-dag
De grote afwezige vandaag waren alweer de deelnemers van de Touring Cup. Dat kan natuurlijk om allerlei oorzaken hebben. Ofwel hebben de TC deelnemers voldoende aan de trainingstijd die zij voor de wedstrijd krijgen om de wagen perfect af te stelen en een scherpe chrono te zetten, ofwel heeft dit met het zeer beperkt budget van de meeste TC piloten te maken, ofwel moeten we het gewoon gaan zoeken in het feit dat voor het grootste deel de TC bemand wordt door ras echte amateurs die op donderdag kei hard moeten werken en voor een doordeweekse donderdag training al een dagje verlof moeten spenderen. Wie was er dan wel Martens Dirk-Schreurs Patrick (Porsche), Van Samang Jozef-Jeuris Wim (Honda Integra), Broodcooren Phillippe-Brouwers Harald (BMW Compact, Van Hoen Robert-Brackx Carla (BMW Compact), Molenaers Mathieu-Bervoets Marc (BMW M3 GTR) en Danneels René-Gilot Michel (Renault 21 turbo). Het meest opvallend deze namiddag was de rode Marcos (met veel gelijkenis aan deze van Cor Euser) en de rode racewagen van 6 december. De mysterieuze rode van 6 december bleek later een Saker SVS GT aangedreven door een Sabaru Impreza WRX 2 ltr turbo, eigendom en bestuurd door Robbert Visser te zijn. Vandaag draaide de Saker reeds iets beter, helaas altijd maar voor korte periodes. Maar welke “moteur” er deze keer in zat hebben we het raden. Vorige keer was er reeds sprake van een plezante Sabaru 3 ltr…..? Dat was het zo een beetje, tenzij een paar gammel super 7 wagentjes en een handvol Toyota Yarissen u een kick bezorgen. Ik heb het dan wel over de Toyota’s kleinste en niet over de VP (vrouwelijke piloten) die er mee rond snorren (Kelly Jamers – Vanina Ickx). Tot donderdag Voor foto's klick hier >>>> |
die formule wagen is eentje uit de klasse Formule volkswagen....die marcos met dat plakband, wellicht de nieuwe van cor Euser :D
|
He Rrunbinio
Wij waren daar ook zulle Nr 31 megane :fight: :o |
Beste Rubinio, zou het ook niet kunnen dat er teams zijn die schrik hebben aan het feit om de donderdag voor de race alles total loss te rijden ? Voor de rest heb je 100% gelijk. Dat is juist het toffe aan TC. Nie te veel trainen maar zondag toekomen, afladen en bollen. Iedereen werkt hard om alles klaar te krijgen en de nodige centen te verdienen. Je opmerkingen verdienen een plaatsje in de omschrijvingvan het TC kampioenschap. Als de organisatoren daar ooit aan raken is het TC kampioenschap het einde nabij. Toffe formule voor mensen met weinig geld, weinig tijd en toch een groot racehart.
|
Quote:
De bovenstaande tekst is helemaal niet negatief bedoelt hoor. Wat ik wilde aanstippen is dat de deelnemers van de Touring Cup in principe weinig tijd KUNNEN spenderen aan trainen. Dus als jullie er waren was dat zeer positief voor jullie. Zondag vertelde Van den Branden (BMW nr. 6) mij nog dat ze hun trainingen moeten beperken tot alleen de donderdag voor de race. En dat het (spijtig genoeg) zelfs als zelfstandige bijna onmogelijk is om nog meer tijd in training te steken, omdat je met een donderdagje Zolder met transport en laden - lossen al vlug een klein 8 uurtjes bezig bent. Dus van mij geen kwaad woord over de amateurs in de autosport. Alleen chapeau, aan piloten en crew. |
nene, je begrijpt me verkeerd, je hebt groot gelijk, en da is nu net het vrschil tussen Belcar en TC. Als ik over meer verlof moest beschikken direct maar spijtig genoeg gaat dat nu eenmaal niet als je voor een baas werkt he. En ik kan je verzekeren, het is genen moeilijke mens zulle.
Neen, Binio, je hebt 100% gelijk |
All times are GMT +2. The time now is 15:31. |