![]() |
Computer voor maximum 1600
Jullie kunnen mij hiermee zeker helpen.
Ik ga de hele maand juli werken (zoals vorig jaar, bij Festarent in Hasselt), en met dat geld zou ik graag een PC kopen. Maar ik ken er niet veel van (pc zelf), en daarom vraag ik jullie advies (met een budget van +-1600). Wat moet ik hebben : - de pc zelf (natuurlijk...) met alles wat erbij hoort, - een dvd-player, als dat niet te duur is, - een "graveur" (ik weet niet hoe je dit in het nederlands zegt, sorry... om cd's te copieren dus), - Windows 2000? XP? ME? Welke is de beste ervan? - Internet-connectie -->> ADSL? per telefoon? (of hoe werkt da in Belgi๋?) Kennen jullie een goede pc-winkel in de omgeving van Hasselt? Buiten den Excel en een paar andere (Carrefour? Bigs? Is het wel aangeraden om een pc in zo een grote winkel te kopen?) ken ik er geen... Is het beter om een 'all-in-one'-pc te kopen, of liever eene waarvan je zelf de onderdelen van kiest? Graag meer info. Alvast bedankt, Vincentdb |
bespaar u excel ==> veel te duur
in verband met PC's in supermarkten ... ik raad het u niet aan ... Je hebt immers 0,0 controle over de kwaliteit van de componenten in je PC ... dat het je bij zelfbouw (of laat het iemand anders doen) wel ... en meestal is zelfbouw beter en goedkoper ... Sommige mensen hier op dit forum zijn uitermate te spreken over de ALDI-PC's (ze zijn immers spotgoedkoop) ... mijn ervaring hiermee zijn niet zo geweldig. ik zal straks of morgen wel eens iets uitrekenen wat je ongeveer voor je budget kan hebben. airco |
Voor 1600 heb je idd al wel het een ent ander.
Gewoon zien waarin je wilt geven en nemen. Wordt het eentje voor te gamen of te werken, of allebei :) Kzal ook is zien wak kan doen :) |
Wel, meer om te werken (veel programma's zoals cute ftp, photoshop, webexpert, msn, enz...), maar een paar spelekes moet hem ook aankunnen !!
Vincentdb |
Ik zou zeker eens gaan horen bij compucity in Genk, da's nie zover van Hasselt en die zijn heel schappelijk kwa prijzen. Als het op budget aankomt ben je zeer goed af met een amd processor. Voor de rest, mail eens naar wilfried@brechtpc.be en leg hem eens uit wat je wil en wat je wil spenderen en dan zal hij je echt wel goed kunnen helpen!
greetz Barry |
Super promotie: geldig van 01062002 tot 30062002
Intel Pentium IV 2.0Ghz Asus Moederbord 256Mb DDR ram Geforce 4 / 64Mb Maxtor HD 40Gb (7200rpm) DVD-rom 16x CD-rw Plextor (40/12/40) Keyboard + scroll mouse Sound & speakers Prijs: 1280 Bij MVG - Lijkt me niet slecht, ... enkel die vage vermelding van sound :confused: - Intel Northwood op 2 GHz. is een mooie CPU. Niet de laatste nieuwe want die draait op 2.53 GHz. en heeft een 133 FSB. - Asus is qua moederbord niet slecht. Met DDR is dat waarschijnlijk de P4B266 of de P4S333. - GeForce is een MX (-> aangezien het om 64 RAM gaat). Vraag wel even of het om de DDR versie gaat. - Plexwriter is een topproduct. - Schijf van 40 Gb is niet slecht. Maxtor is prima. Geef geen geld uit aan software, maar hoor eens rond onder de mensen hier ;) Investeer in hardware! PS: weeg af wat voor scherm je zoou nemen. Een Sony 19" Trinitron scherm kost al gauw 800. Voor deze prijs heb je al 17" TFT schermen. Overweeg wel een Tinitron beeldbuis, daarom niet van Sony ... |
Klein probleem, em moet pas in juli werken :)
Anders wel ene proper pc'ke voor die prijs.... |
Quote:
Quote:
Zou het mogelijk zijn om daarbij nog een speaker bij zetten? (bij mvg kan je er eentje van 500 W voor 78,24 kopen). En internet, met ADSL, hoeveel kost dat per maand? Welk bedrijf stelt de beste prijzen voor? ps. : Bedankt voor de vele en nuttige reacties !!! Vincentdb |
- schermen kunnen heel goedkoop en heel duur zijn. Je betaalt voornamelijk voor de kwaliteit van de beeldbuis en voor de omvang van het scherm. 17" is niet slecht, maar 19" is beter. Een bolle beeldbuis is goed, maar een Trinitron beeldbuis is beter. Zo is het altijd h้. Wat wil je zelf!
Belinea Economy 17" 252,72 CTX VL-950T 1 19" 300,00 - wat geluid betreft is alles mogelijk. Je kan gaan van twee speakers tot surround geluid. Kijk eens op de site van Creative. - wat Internet betreft moet je zelf weten wat er bij jou in de buurt mogelijk is. Kan je Telenet wel ontvangen? Verder is het aan jou de keuze. Ik persoonlijk heb telenet en ben daar zeer tevreden over. Iemand met ADSL zegt waarschijnlijk net hetzelfde. Kijk eens eerst naar de prijs, vergelijk beide, weeg alles goed af, ...... en bestel dan Telenet ;) |
Kleine opmerking nooit een Sony scherm kopen!
|
Quote:
airco |
Streepje onderaan en bovenaan op het scherm!
|
mja dat is er inderdaad ... maar dan mag je het hier wel eens komen zoeken ... die 2 lijnen zijn eigenlijk zo goed als onzichtbaar ... zeker niet storend ...
verder zijn het gewoon prachtige schermen ... Hebben ook de nieuwe schermen dit nog ?? airco |
Er staat hier op mijn werk een Trinitron Multiscan E200 17" CRT voor me en dat stoort mij wel...
|
Ik heb ook nog enkele goedkope configuraties te koop. En ik woon in de buurt van Hasselt
1 jaar garantie en gratis thuislevering binnen 15 km Stuur me gerust een mailtje of pm Groeten FF |
All times are GMT +2. The time now is 06:57. |