![]() |
Wat indien Schumacher Belg, of Godbetert, Vlaming was ?
Dat vroeg ik me plots af. De mare gaat immers dat hij niet ver van de Belgische grens afkomstig is.
De reden van m'n vraag is dat ik er serieus aan twijfel dat hij dan evenveel succes zou hebben geboekt als nu. Niet omdat ik twijfel aan zijn talent, maar wel aan de begeleiding en steun, of wat daar vroeger (en nu ?) voor moest doorgaan van autosporttalent in ons land. En zeker indien hij in ons o zo prachtige Vlaanderenlandje zou zijn geboren. Aan de overkant van de taalgrens (tandenknars, tandenknars) hebben ze er toch nog een beetje aandacht voor, lijkt het mij. Ik ben er namelijk zo goed als zeker van dat er hier ook potentiële wereldkampioenen (niet enkel F1, autosport in het algemeen, vandaar m'n post onder deze rubriek) zouden kunnen rondlopen, maar dat ze eenvoudigweg de kansen niet krijgen het te bewijzen. Deze post is dus niet bedoeld als pro of contra MS, maar eerder contra - een in mijn ogen, maar jullie (de piloten ?) mogen gerust het tegendeel bewijzen, ik vraag niet liever - een (samenhangend, consequent, al wat je wil) "autosportbeleid". |
Het beleid op alle sportvlakken in België is gewoon schandalig. Vooral tijdens de schooljaren en op vlak van begeleiding daarna is het erg gesteld!
|
All times are GMT +2. The time now is 12:47. |