![]() |
Een reactie
Mijn post bij pitstop
Rijdt Baert binnenkort met GLPK auto? Kumpen co commentator in Francorchamps en nu ook Zolder. Ik had het kunnen denken. :x Antwoord Het heeft eigenlijk nog lang geduurd voor die reactie gekomen is. Vooraleer ik inderdaad mijn dik contract ga tekenen om vanaf 2003 in de FIA GT met de Viper van GLPK te gaan rijden, graag toch eerst uw eventuele kritiek op het commentaar van Kumpen tijdens de uitzending in Francorchamps en Zolder ... Kumpen is wat toevallig gekozen in Francorchamps. Anthony was niet eerste keuze, en hij zal ons dat niet kwalijk nemen. Na de uitzendingen bleken de reacties op VTM, dus los van het Belcar-wereldje, zeer positief. De man heeft iets te vertellen, zegt de dingen zoals ze zijn, draait niet rond de pot. Het is dan ook logisch dat we met Kumpen ook Zolder deden. Ik hoop dat het u opgevallen is dat er ook nog andere piloten zijn geinterviewd tijdens de uitzendingen. Er kwamen er 157 aan de start, het spijt ons erg dat we ze niet allemaal hebben kunnen interviewen en in beeld brengen. Maar we hebben het geprobeerd. Mocht u zin hebben, Megane, dan nodig ik u persoonlijk uit om aanwezig te zijn op de ondertekening van het dikke contract met GLPK ... Twee berichten totnutoe, Megane. Uw bericht hierboven met een nogal ridicule opmerking. In uw eerste bericht deed u mee met de wedstrijd om de super-VIP-pass voor Zolder te winnen. En u had niet gewonnen. :x <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Baert op 2002-08-26 19:04 ]</font> <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Baert op 2002-08-26 19:06 ]</font> Mijn vraag? Kan je pitstop niet beter wijzigen naar KP. Volgens mij is pitstop een gebruik bij circuit en niet bij rally. Tevens heb ik vanmiddag gehoort dat een belg die de eerste punten scoorde Thiry is, volgens mij heeft Freddy van het jaar ook al punten gescoord, geen probleem elke uitzending moet er tog ergens een foutje zitten. Het stelde mij vandaag zeer telleur alleen van de duitsland rally iets te zien. Ik had in PITSTOP ook 24H van zolder verwacht. Mijn verbetering ik had een foutje gemaakt. Wat betreft de live uitzending, heb ik gemist sommige stukjes heb ik in den box gezien maar niet alles, want ik was LIVE in zolder. :P :P :lol: Ik ben geen rallyfan Zoals 206-WRC-ke insinueerd. De punten bedoelde ik voor duval ipv freddy, maar deze tellen niet mee zekers. :roll: :roll: Bedankt groovebird voor Uw ondersteuning <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megane op 2002-08-31 17:19 ]</font> Zijn antwoord Ik begon je al te missen. Idd. dit weekend enkel rally van Duitsland. Het ging hier om de 10de manche van het WERELDKAMPIOENSCHAP rally. Bruno Thiry heeft daar de eerste Belgische punten behaald in het WK bij de piloten. Loix nul, Duval nul. Duval scoort enkel voor Super 1600. Staat niet geklasseerd bij het algemene WK, dus ... http://www.wrc.com/en_GB/Results/Sta...art=1&End=9999 Van de 24 Uren van Zolder heeft Kanaal 2 op zaterdag live uitgezonden van 16u45 tot 17u55 en op zondag van 16u15 tot 17u20. Bovendien waren er op zaterdag updates in het VTM Nieuws van 19 uur, in Goal om 23 uur, en op zondag in het middagnieuws om 13 uur en in Stadion om 20 uur. Meer was niet mogelijk. De 24 Uren van Zolder komen dan ook volgende week nog es aan bod in Pitstop met een korte terugblik, want veel hoogtepunten waren er niet, behalve een paar crashes en de verwarring op het einde. De sportmagazines op VTM heten Goal en Stadion, 2 begrippen die vooral met voetbal worden geassocieerd. Toch zitten er ook andere sporten als autosport in die programma's. Ik kan begrijpen dat je daardoor in de war raakt. Het magazine Pitstop bestaat sinds 1996 en is overal ingeburgerd. Het zou een beetje idioot zijn van ons om dat te veranderen, vind ik. Nog dit. Waarom was je niet op de ondertekening van mijn contract met GLPK voor een seizoen FIA GT, nu wij het aangedurfd hebben om 2 races na mekaar Anthony Kumpen te vragen als gastcommentator? Nu kan ik je een beetje situeren. Je was dus op de 24 Uren van Zolder, je zat in de boxen, je werkte dus voor een team. Een team dat -naar ik vermoed- niet veel in beeld is geweest. Ben ik mis? :roll: <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Baert op 2002-08-31 21:03 ]</font> <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter Baert op 2002-08-31 21:15 ]</font> Ik was alleen als autosportliefhebber daar met een kaart van een team dat wel veel in beeld is geweest, en mijn voorkeur gaat uit naar circuit races en niet rally of andere. En ik vindt dat de laatste tijd het circuit racen een beetje uit beeld verdwijnt. Blijkbaar zijn ze daar bij pitstop nogal snel in hun gat gebeten, en dit voor een PROFFESIONELE??? commentator. Zit er hier frustratie in wat betreft F1. Besluit ik zal maar op dit forum blijven zekers voor er aanslagen komen tis al 1 september he ;) |
Ook al kan ik je reactie (frustratie) ergens wel een klein beetje begrijpen, toch denk ik niet dat de reacties van Peter Baert ook maar iets te maken hebben met "Dat ze bij Pitstop snel in hun gat gebeten zijn" , zoals jij dat noemt.
Als Kanaal 2 - Pitstop ongeveer 2u15min live-uitzending aan de 24u van Zolder toedraagt en inderdaad in twee nieuwsuitzendingen en twee sportuitzendingen flashes over dit evenement worden getoont , is het vrij normaal dat je van Peter een reactie krijgt. En dat Peter op de insinuaties ingaat die je maakt...tja...daar vraag je toch zelf om met dergelijke insinuaties... Dus, eventjes relativeren Megane, en eerst gaan oordelen alvorens te veroordelen lijkt mij een gezonde keuze. |
tja, ik vind ook dat er tegenwoordig iets te veel aandacht besteed wordt aan de rally-sport op tv, en daarmee bedoel ik niet alleen pistop hoor! alleen vind ik het een beetje spijtig dat er in pitstop aandacht is voor rally's in finland, terwijl bv Touring Cup, GDC, 2PK, ed niet voorkomen in het programma. het zou voor de rijders in die klassen toch interessant zijn, als ze tegen hun sponsors kunnen zeggen dat er tv-reportages worden gemaakt over hun koers. want als men berichtgeeft over rally van finland, dan vind ik dat er ook eens iets uit holland mag worden gegeven, bv marlboro masters,of iets uit duitsland, bv dtm, of iets uit engeland: btcc. Dit is natuurlijk een subjectief gevoel, en als circuitliefhebber vind ik dat er te weinig circuitnieuws te zien is, maar dat zal voor de rallyliefhebbers misschien wel hetzelfde zijn.
misschien moeten we de vrt eens overhalen om naast F1 ook nog iets anders te geven van de autosport, mb autosport in België. en peter, moest je dit lezen, bezie het dan niet als aan afbreuk aan je programma, maar eerder als opbouwende kritiek. het programma moet geëerd, geloofd en geprezen worden, want het is bij mijn weten het enige nederlandstalige programma over belgische autosport in Vlaanderen. keep up the good work! misschien af en toe eens iets anders,nieuws brengen: karting, 2pk, TC ... zoals je ook al een paar keer met de Fun Cup hebt gedaan, waarvoor dank trouwens! groeten maarten |
Ik vind pitsop op tv wel vrij goed, maar idd het vele rally steekt soms tegen, het WK rally is wel mooi om zien daar niet van, maar Belcarrace's zijn dat ook natuurlijk, op de franstalige zenders is het blijkbaar mogelijk voorbeschouwingen te geven op circuitwedstrijden die komen, op diezelfde franstalige zenders besteden ze wel aandacht aan fun cup en derdelijke, dus het moet toch mogelijk zijn, maar daar wringt het schoentje denk ik, autosport is maar autosport, en pitstop mogen al tevreden zijn dat ze een programma mogen maken met beperkte middelen... 't is spijtig genoeg nog altijd geen voetbal hé, daar hebben ze overal miljoenen voor over :(
|
Inderdaad,het valt mij ook op dat er meer rally dan circuit getoond word,uitgezonderd de F1 dan,jammer dat er ,zoals op rtbf,geen andere races aan bod komen,zoals TC en dergelijke,zelfs regionale rally's zijn ook mooi om te zien......
Maar ik ben al gelukkig dat er een nederlandstalig programma is bij ons over autosport,en natuurlijk kan men niet voor iedere autosport liefhebber de juiste reportages uitzenden,iedereen heeft,gelukkig maar,een andere "tak" van de autosport waar hij of zij het liefst beeldmaterial van te zien krijgt. |
Volgens mij gaat het er bij pitstop niet zozeer om, om veel rallybeelden te tonen omwille van de rallysport zelf (wat ik trouwens wel toejuich, rallysport is zeer lange tijd het zwakke broertje geweest van de tv-zenders), maar omdat het een WK-event is. Hetzelfde geldt voor F1 trouwens. WK-events halen nu eenmaal grotere kijkcijfers, worden algemeen als "belangrijker" aanzien, hebben ook een groter aandeel in de "win on sunday, sell on monday"-politiek en de beelden zijn gemakkelijker te bekomen en/of te schieten net omdat er zoveel media-belangstelling voor is. Dat geldt dus voor alle mediakanalen, en zeker niet alleen voor pitstop. Dat we op dit ogenblijk enkele landgenoten in het WK-rallywereldje zitten hebben kunnen we alleen maar toejuichen. Ik zou het fout vinden om te opteren voor "minder rally, meer andere circuitsporten". Laat de rallybeelden gerust blijven, maar tracht af en toe ook eens wat belcar, touring cup, funcup en weet ik wat meer aan bod te laten komen. Niet alleen bij de 24 uur dus. Ik weet het wel, kijkcijfers zijn van doorslaggevend belang in de tv-wereld, maar als een uitzending die voor pakweg 80 % uit F1 en WK-rally bestaat, en 20% andere takken laat zien zullen de kijkers heus niet afhaken. Bovendien is er in bv Belcar veel meer te zien dan in de F1, die me in het geheel niet meer kan boeien. En dat kan tellen voor iemand die de F1 actief volgt sinds 1970!
Peter Baert, als je dit leest, zou ik het symphatiek vinden als je hierop een antwoordje zou willen formuleren. Dat mag wat mij betreft gerust in PM zijn. Ik ben gewoon benieuwd naar de drijfveren van de tv-makers, en ik wil wel eens weten hoe ver ik van de waarheid af zit. |
Vooreerst @ Megane.
Aan je aantal posts te zien, ziet je hier vaker dan op www.pitstop.tv. Bij je tweede post op Pitstop insinueerde je op een lasterlijke manier dat ik vuile handen heb, omdat VTM voor de tweede keer beslist had Anthony Kumpen te gebruiken als co-commentator. Zo'in insinuatie kan ik niet over mij heen laten gaan, van wie het ook komt, van een puber, van een hoogbejaarde of van iets ertussenin. Jij stelt op een onfatsoenlijke manier mijn integriteit in vraag en daarop reageer ik. Die reactie beschouw jij dan als "in ons gat gebeten". Beste jongen, het lijkt me logisch dat al wat jij nu nog post op www.pitstop.tv, met enorme argusogen en achterdocht zal bekeken worden. Wie mij beschuldigt van kuiperijen en omkoperij, mag al blij zijn dat ik geen klacht indien. Maar dat wordt moeilijk, want internet is lekker anoniem. Over je tweede ridicule opmerking om Pitstop te veranderen in KP of was het PK, tja ... ik heb tijd genomen om daarop te antwoorden. En dan probeer je mij hier nog es een loer te draaien en in discrediet te brengen. Op het forum van pitstop zullen we er hard over nadenken om mensen die dat soort dingen komen insinueren, te bannen. En dan speelt vrijheid van meninsuiting voor mijn part geen rol meer. Het gaat om een aanval op de professionele integriteit van een persoon en dan vervallen die principes, die te pas en te onpas ingeroepen worden om allerlei laster toe te laten op een forum. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook hier iedereen verstandig genoeg is om Megane en zijn praat te doorzien. Pitstop dan. Pitstop is een magazine dat op een verschrikkelijk klein budget draait. Het lijkt logisch dat de grootste middelen worden ingezet voor het WERELDKAMPIOENSCHAP rally, waar we 2 fabriekspiloten hebben, een sterk prive-team en waar we met Duval een toekomstige wereldkampioen hebben. Het staat ook vast dat rally nog altijd meer populariteit geniet dan circuit. Tijdens het weekend van de 24 uren van Zolder was er de WK-rally van Duitsland, duizenden Vlamingen trokken naar Trier en niet naar Zolder. Er wordt over F1 gesproken ivm Pitstop in 2002. Pitstop heeft dit jaar in totnutoe 29 afleveringen een reportage uitgezonden over Toyota, Renault, Michelin en 2 keer Raikkonen. Op 29 afleveringen van elk 50 minuten. Ik begrijp dus niet goed waar men het heeft over al die F1 in Pitstop. VTM heeft geen rechten meer op F1 dus ... Weinig circuit? Belcar: van elke race ongeveer 20 minuten in Pitstop Procar: van elke race ongeveer 10 minuten Clio: van elke race ongeveer 10 minuten Yaris: van elke race ongeveer 10 minuten Fun Cup: van elke race ongeveer 4 minuten Pitstop is het enige programma op de Belgische TV dat zo uitgebreid de Belgische circuit-competities volgt. Inderdaad geen Touring Cup. Ik zie in de sportmagazines op VTM of VRT ook weinig voetbal uit tweede of derde klasse. Kwestie van prioriteiten en kwestie van interesse bij de autosportliefhebber. Want voor autosportliefhebbers maken wij programma's, niet voor de Belcar-teams, Touring-teams of Sprinter-teams. Wat heb je nodig om een race op een circuit goed in beeld te brengen? Minstens 3 cameramannen, een stuk of 3 onboards, een journalist. Als Touring Cup daarvoor in 2003 budget kan vinden, kunnen we praten. En zal er dan geen gemor zijn? Gemor bij dit of dat team dat ze niet in beeld komen? Er zal altijd gemor zijn. Gemor dat hier dan geventileerd wordt in de zin van "tzijn altijd de grote teams die in beeld komen, den TV is uitgekocht door die mannen". Ik ken de kritiek ... En nee, sorry, 2 PK gaan we niet uitzenden. Er moet ergens een grens zijn. Waarom geen DTM? Ja waarom niet. DTM vraagt een dikke 25.000 euro voor de rechten. Waarom geen BTCC? Die vragen nog meer. Om dezelfde reden ook geen CART, ed. Al maanden proberen we Formula Nissan op antenne te krijgen, lukt voorlopig niet. Die organisaties denken maar dat programmamakers melkkoeien zijn. Wel, dat zijn we niet. Maar inderdaad, voor een WK rally vinden we wel budget, wegens -nog es- de aanwezigheid van Loix, Duval, Thiry. Autosport op het hoogste niveau, gelijk met Formule 1, waar geen Belg (en wellicht nooit nog) actief is. Dus autosport in Vlaanderen wordt op TV gebracht met zeer weinig budget en dan moet de tering naar de nering worden gezet en moeten keuzes worden gemaakt. Soms moeilijke keuzes. Maar zeggen dat Pitstop weinig circuit brengt is de waarheid geweld aandoen. Mochten er nog vragen zijn, geen probleem. Enkel op laster, genre Megane, antwoord ik niet meer. Peter Baert |
Dank je voor deze verhelderende uitleg, Peter. Ik hoop dat hiermee (samen met mezelf) onze forummers een klein beetje meer inzicht gekregen hebben in de drijfveren en de mogelijkheden van tv-makers. De beste stuurlui staan altijd aan wal. Dat begrijp ik maar al te goed. En als die stuurlui dan vragen waarom jouw schip zus of zo vaart en je geeft er een eerlijk en open antwoord op, zullen er weinigen zijn die daar nog iets kunnen tegen inbrengen, uitzonderingen niet nagelaten natuurlijk...
Ik begrijp hieruit dus dat het niet geheel onmogelijk zou zijn (mits de nodige budgetten er zouden zijn) om Touring Cup in beeld te brengen? En tegelijkertijd dat die kans wel zeer miniem is? Is er iets wat een bescheiden forum als het onze zou kunnen betekenen om daar iets aan te veranderen? Want het is natuurlijk een vicieuze cirkel : TC trekt minder volk wegens minder bekend en er is van TV-kant uit weinig of geen interesse wegens weinig volk... |
Voor mij is dit een duidelijk antwoord Peter. Trouwens, wie de zapper weet te gebruiken, een kombinatie van VTM, VRT en La2
leveren al behoorlijk wat autosportbeelden op, inderdaad niet alles wat er bestaat, maar moet dat dan zonodig? jan |
Bedankt Peter voor de grondige uitleg,nu is alles "klaar en duidelijk" voor mij,en ik hoop ook voor de andere mensen.Hopelijk komt er (ooit) een dag dat we ook de Touring-Cup en andere disciplines aan bod zien komen op Ka2 want die maken tenminste nog een programma voor de nederlandstalige kijker,waarvoor dank!En,doe zo verder Peter!
|
Touring Cup is inderdaad mogelijk in Pitstop.
Als via teams of wie dan ook budget gevonden wordt om een degelijke TV-productie in elkaar te steken, dan maken we daar ruimte voor. Die TV-productie is belangrijk, want dat mes snijdt aan 2 kanten. Je kunt het goedkoop aanpakken en het imago een flinke deuk geven. Of een sterk TV-product aanbieden dat Touring een professionele uitstraling geeft. Misschien nog wat ophelderen over Belcar. De TV-productie van Belcar is dit seizoen door Circuit Zolder in handen gegeven van VideoHouse uit Vilvoorde. Pitstop is niet bij die productie betrokken. Verantwoordelijk voor de productie is Werner Van Hoof. Van elke race wordt 55 minuten gemaakt. Die montage wordt aangeboden aan alle Belgische TV-stations. Pitstop zendt daarvan telkens ongeveer 20 minuten uit. Ik wil nog es benadrukken dat Pitstop niet betrokken bij de productie van Belcar 2002. Pitstop is en blijft een autosportmagazine dat onze sport wil promoten, circuit en rally. We doen er echt alles aan om binnen de beperkingen van ons budget (sorry, altijd hetzelfde) autosport op het scherm te krijgen. :) |
thx peter
zeer verhelderende uitleg de boodschap is duidelijk: we zullen iets aan de budgetten moeten doen zeker! en misschien voor zover mogelijk een samenwerking met andere nationale zenders op touw zenden, kwestie van de kosten te spreiden, maar ik weet natuurlijk niet of dat mogelijk is! nogmaals bedankt ps: moest ge ooit on board beelden van een funcup willen, die kan ik u wel bezorgen:D. heb er van monza, val-de-vienne, francorchamps, zolder, vallelunga, lédenon, .. en misschien nog wel een paar |
Of je kan naar de wedstrijden gaan kijken en daarna naar de samenvattingen kijken in pitstop, champion's en moteurs want die 3 programma's geven eigenlijk samen wel een mooi beeld over wat er leeft aan autosport in België (en daarbuiten).
En eigenlijk als je eerlijk bent, is het mss nog niet zo slecht dat pitstop de rechten op de F1 kwijt is... veel verliezen ze niet, als je saaie wedstrijden wil zien, kijk dan maar naar F1 :) |
Quote:
Kunnen we geen pitstop- depaddockleden ploeg bouwen? :) Peter, Dries en alle anderen, zullen we nu is niet gewoon vrede maken ? We zijn toch alemaal autosport-fans, waarom moeten dan over belachelijke dingen beginnen te zeuren ('k ga dus geen voorbeelden geven). mvg, Vincent |
Megane en Baert
Quote:
Megane, Jij bent duidelijk geen echte insider van de sport. Als je denkt dat alles zo simpel gaat amaai dan... En trouwens over Pitstop : Bij ons zeggen ze: een gekregen paard moogt ge ni in zen bakkes kijken. Trouwens aan Peter Baert: Bij ons is er binnenkort een zeepkisten race en ik vind dat dat bij Pitstop MOET komen. :D :D :D |
All times are GMT +2. The time now is 17:08. |