De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Informatica en Fotografie (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   ADSL - van een droom tot nachtmerrie! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4657)

Guido 07-04-2003 11:24

ADSL - van een droom tot nachtmerrie!

Ik heb er even aan getwijfeld of ik wel een thread zou aan spenderen, maar goed, hier een kort relaas van de afgelopen 2 weken.

Bon, na lang wikken en wegen (voornamelijk kosten - ik kwam met modem niet aan 1.500 BFr per maand ) dan toch besloten om naar ADSL over te stappen. Waarom ADSL, easy installation, geen gedoe met Telenet kabels in mijn huis, reeds 20 Mb website ingebruik bij Skynet, website aangemeld bij x-aantal andere sites, dus bij evt. omschakeling ook al dat werk er nog eens bij, dus... logische beslissing om de Belgacom ADSL in huis te halen. Bovendien had ik enkele maanden geleden bij moederlief, hetzelfde geinstalleerd en alles PERFECT!!

Bij mij dus niet. Ik heb er 4 dagen en evenveel winkels overgedaan om een pakket te vinden. Ofwel gesloten na 17.00, ofwel Belgacom winkel verhuisd, ofwel foutieve routeplan gekregen. Te wild om los te lopen en waar te zijn, maar wel een voorbode voor wat nog moest komen. Eens pakket betaald, moest ik 4 dagen op aktivatie wachten (+weekend zijn dus 6 dagen) Maar soit, ik was nu zover, dus geduldig kon ik wel wezen. 19 maart zeggen en schrijven zou mijn ADSL dus moeten werken... NIET DUS, geen synchro. Allez, gebeld naar hulplijn, afspraak met technieker gemaakt voor vrijdagmiddag, halve dag verlof genomen... geen technieker gezien. En weer een weekend eraan zonder ADSL. :mad:

Bon, nieuwe afspraak gemaakt, technieker wel langsgeweest, foutje intern in mijn huis - Belgacom "RC-kring-doosje" ertussenuit gehaald - en het werkte. "Met de beste overdracht snelheid mogelijk" volgens da pee. Yeah right dacht ik nog. Nu goed, het werkte tenminste. Net lang genoeg om mijn site nog een te vernieuwen. Vorige week dus niet anders gehad dan een verbinding die om de haverklap uit valt. Transmissiesnelheden naar beneden aangepast, niets helpt. Dus nog maar eens gebeld en ze zullen vandaag nog maar eens iemand langs sturen.

Ben ik blij met ADSL? Tot nu toe is het een grote ontgoocheling geweest. :( Voila, en ik ben mijn ei kwijt. Dank u Paddockers om te lezen tot hier :D

laurent 07-04-2003 12:50

verbinding die continu uitvalt, uw kant? of serverkant die afbreekt?

Sway Bar 07-04-2003 12:54

Jawadde ontgoocheling alom, ge zou voor minder.
Denk dat je het toch weer enorm treft en vooral als je een dag congé neemt. :eek:

Zelf nog gelukkig zeer weinig problemen gehad met adsl.

airco 07-04-2003 13:00

vallen wel vrij weinig conclusies uit te trekken .... Ook telenet zal zo wel zijn klanten hebben waar het voor geen meter loopt .....

Ikzelf ben al bijna 4 jaar supertevreden telenetgebruiker .... buiten een opgesmoorde adapter nog nooit een probleem tegen gekomen. Deze adapter was echter binnen de 3 (!) uur vervangen door een telenettechnieker

Bij mijn vriendin liggen de ervaringen met telenet wat slechter .... snelheden zijn niet slecht .... Maar om de 3 maand gaat het geheel wel eens stuk ... waarna dan heel de binneninstallatie dan vervangen wordt ...

FastFons 07-04-2003 13:46

Als uw verbinding uitvalt is dat waarschijnlijk ergens aan storingen bij u thuis te wijten. Gebruik je een verlengkabel naar je modem toe? dan ligt waarschijnlijk daar het probleem al. Anders vrees ik dat de redback server waarop jij zit reeds aan de gevreesde limiet zit...

En ik heb zelf ook nog op die helpdesk gewerkt, het is normaal dat er geen technieker bij je thuis komt de eerste keer. Als er problemen zijn met synchro ligt dat 9/10 in de centrale en gaat de technieker enkel naar daar. Bij verdere problemen komt hij dan ook naar jou thuis...

Voor verdere vragen mag je me altijd mailen

FF

Sennake 07-04-2003 13:48

Quote:

Originally posted by airco
Bij mijn vriendin liggen de ervaringen met telenet wat slechter .... ... waarna dan heel de binneninstallatie dan vervangen wordt ...
Ik veronderstel wel dat je hier hebt over je vriendin's PC :D :D :D

Guido 07-04-2003 14:13

Quote:

Originally posted by Sennake
Ik veronderstel wel dat je hier hebt over je vriendin's PC :D :D :D
:D :D :D

Guido 07-04-2003 14:18

Quote:

Originally posted by airco
vallen wel vrij weinig conclusies uit te trekken .... Ook telenet zal zo wel zijn klanten hebben waar het voor geen meter loopt .....

Idd, er zijn maar weinig conclusies uit te trekken. Het is wat het is. Wel frustrerend, maar goed er zijn gezegdes over.

Murphy's law.
When the shit hits the fan.

etc.etc. :rolleyes:

Guido 07-04-2003 14:24

Quote:

Originally posted by FastFons
Als uw verbinding uitvalt is dat waarschijnlijk ergens aan storingen bij u thuis te wijten. Gebruik je een verlengkabel naar je modem toe? dan ligt waarschijnlijk daar het probleem al. Anders vrees ik dat de redback server waarop jij zit reeds aan de gevreesde limiet zit...

Voor verdere vragen mag je me altijd mailen

FF

Bedankt, heb net eens even met het thuisfront gebeld en het probleem blijkt opgelost. Ik gebruikte geen verlengkabel en zat op de eerste tf-aansluiting in huis, om bekabelingsproblemen enz. tet vermijden. Wat was er nu mis? Dit gaan jullie niet geloven...

De kabel tussen de modem en het tf-stopcontact had een slecht contact!! Zoals ik reeds zei... het moest en het zou fout lopen, zonder dat er iemand iets aan kan doen. Ge hebt dat soms van die gevallen, en dit is er zo een. Enfin, ik hoop dat ik het nu gehad heb en aan mijn deel 3 van modelbouwtips kan beginnen :gas:

Mark 07-04-2003 17:49

Quote:

Originally posted by Huudo

De kabel tussen de modem en het tf-stopcontact had een slecht contact!!

Dat probleem van sluiting in een kabel heeft me ook avond gekost bij een kennis. Kabeltjes trekken en installeren..........fluitje van een cent. Echter verbinding om de vijf minuten weg...........bleek uiteindelijk een kabel tussen fax en sec. telefoonaansluiting een los contactje te hebben.

Guido 08-04-2003 01:00

Zo zie je maar, eind goed al goed, of toch nog niet te vroeg victorie kraaien... 'k zit nu thuis achter mijn PC'tje mét ADSL en voorlopig gaat het goed...

Touchons du bois, ofte hout vast houden zeker.

Allez hup.

All times are GMT +2. The time now is 01:03.