![]() |
Router
Wij hebben hier thuis een router staan waar 2 pc's staan op aangesloten, wij gebruiken deze enkel voor het internet te delen (telenet) nu is het probleem dat die router blijkbaar soms precies zijn kuren krijgt en weigert verbinding te maken met internet, meestal is het probleem opgelost door even de stroom vd router uit te trekken, en dan werkt alles weer normaal.
Aan wat kan dit liggen? |
Aan het feit dat ze bij Telenet weten dat je één verbinding gebruikt voor 2 pc's.
Lijn laten openstaan en probleem opgelost. |
Wat voor router is het (merk, type), zal eens kijken.
Heb je die last sinds het begin ? Netwerkkablage ok ? Ik heb er ook een, never had problems van die aard. |
Het is er één van het merk 'Billion', maar nu lees ik op die router dat er een ingebouwde firewall inzit, zou dat een conflict kunnen geven met mijn zone alarm op pc?
|
Vast en zeker, als ge ne router hebt verwijdert ge best de firewall op uw eigen machine, uw router heeft er ééntje aan boord, en door het princiep van de router alleen al (NAT translatie) hebt ge al bescherming. Om te proberen kunt ge uw ZoneAlarm firewall ook ff "afzetten" zonder hem eraf te gooien. Ik heb vroeger ook al veel last van die aard gehad met ZoneAlarm, ineens geen verbinding meer.
Maar hoe zit het met die andere pc, heeft die nog verbinding op het moment dat jij er geen meer hebt ? Een virusscanner op elke pc is wél aan te raden ! |
Wij zitten hier thuis met zo'n 8 pc's op 1 telenet lijn , ne router beneden met nog nen hub boven voor verdere verdeling...
IEDEREEN firewall hier , anders komde nie int netwerk hier. Symantec firewall IBM corporate edition. Beter kunde nie hebben. Daar komt gewoon niks nie door. Trouwens die firewall is niet op alle poorten vd router , die heeft nog enkele "vrije" poorten... |
All times are GMT +2. The time now is 19:58. |