De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   problemen met Mini Cup wagens ?? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4860)

Caliban 28-04-2003 20:16

problemen met Mini Cup wagens ??
 
Ik heb opgevangen dat er bij de volgende manche van de Mini Cooper Challenge een aantal wagens minder aan de start zouden verschijnen, omdat er teveel problemen zijn met de remmen en zo. Weet iemand of dit klopt ?
Zou alleszins het spektakel verlagen als er minder Mini's meedoen !

GreetZ,
Caliban

Werner333 28-04-2003 22:43

Voor zover ik weet zijn de remmen het zwakke punt.
Maar alle wagens mogen een nieruw remsysteem monteren tegen de volgende koers dacht ik.

Driesco 28-04-2003 23:44

OK, voor één keer alles uit de biecht.

Het ligt niet echt aan de remmen maar wel aan de piloten. Ook wij maken de fout om veel te hard in de remmen te gaan en vooral veel te laat . De remmen bij Delmotte en Goossens waren belange niet zo versleten als bij ons terwijl ze met hetzelfde remsysteem zaten, ( er zijn er andere ).
Wat mij persoonlijk heel erg stoort is het feit dat er gedurende de eerste race mensen gereden hebben met andere systemen en dat de organisatie dit nu zelf aan de andere piloten voorsteld. Ze hadden die mannen gewoon uit koers moeten zetten wegens niet conform, zo simpel is dat.
Natuurlijk is iedereen nog wat aan het zoeken naar de juiste balans tussen fun, veiligheid en betaalbaarheid.
Misschien de volgende koers toch eens AP schijven steken met goede blokken. Met een beetje geluk keuren ze dit ook goed en zijn we van alle problemen verlost. De piloten met een iets mindere zuivere rijstijl als de anderen kunnen dan misschien ook meedoen voorraan. Wat we nu gaan krijgen is een Belcar race binnen een MINI race, en ik dacht toch dat dit niet echt de opzet was van het gebeuren. maar bon, het weze zo en het zal zo blijven.
Voor alle duidelijkheid dus, het probleem met de remmen ligt hem bij de piloten, en niet bij de remmen.

Maarten 29-04-2003 17:59

ik denk dat het beter is van hevig te remmen, en proberen van minder lang te remmen
dat is natuurlijk afhankelijk van remstel tot remstel
dit krijg je waarsch onder de knie door te testen en zien wat het beste is

Roel 29-04-2003 18:29

Driesco zei het al, het ligt vooral aan de piloten en niet aan de wagen. Bij het testen had PY Corthals er geen last van, evemin als Marc Goossens tijdens het New Race Festival.

flugel 29-04-2003 22:38

Quote:

Originally posted by ROEL
Driesco zei het al, het ligt vooral aan de piloten en niet aan de wagen. Bij het testen had PY Corthals er geen last van, evemin als Marc Goossens tijdens het New Race Festival.
Schiet die mini cup dan compleet zijn doel niet voorbij, als je al een piloot caliber Goossens moet zijn om er in te slagen een hele wedstrijd remmen te hebben :rolleyes:

Caliban 29-04-2003 22:55

Thanks Driesco voor je "uit de biecht" klappen.

Maar toch een reactie erop. Ik ben zelf geen piloot, maar ben wel bevriend met één van de piloten. Uiteindelijk kunnen we toch wel stellen dat het niet alleen om de remmen gaat. Als je het nodige budget bekijkt, dan mag je als piloot toch op z'n minst een racewagen verwachten, en geen omgebouwde straatversie die dan nog verder geevolueerd wordt na het leveren van de wagen, en dan nog op kosten van de piloot!! Voor een zelfde budget rijdt men de Clio Cup waar de remmen kunnen gebruikt worden waarvoor ze dienen, remmen !!
Om dan nog maar te zwijgen van de eerlijkheid, de "mannen met het geld" kopen na elk rondje een setje nieuwe banden en remblokskes, waar de kleinere teams dit mogen vergeten. Hoe kan een getalenteerde piloot dan bewijzen dat hij iets in z'n mars heeft ( zoals in de Yaris Cup wel kan ) ??

Het is bijna een Mini Belcar !!

Caliban

Driesco 30-04-2003 07:22

Hier heb ik nu eens héél weinig op te zeggen sé, maar elke letter is 200% waarheid.
De betere piloten worden meestal "gratis" uitgenodigd door één of andere renstal, organisatie, enz... om het geheel wat op te fleuren, maar persoonlijk denk ik dat onbekend namen meer spektakel en spanning brengt.

Geef me één reden waarom jongens die een MINI gekocht hebben zouden blijven rijden als ze weten toch nooit een kans te hebben op een podiumplaatske.

De lijst met de namen al eens goed bekeken wie er allemaal deelneemt. In Kerpen woont daar ook nog zo n'een goeien, ze kunnen die ook nog vragen.

Mijn grootste zorg, inderdaad, hij of zij met het meeste geld kan samen met een goede rijstijl deze Cup winnen. Elke reeks nieuwe banden en remblokken = 1520 euro per reeks.

Voor 2004 een Miniken opzetten voor de TC denk ik. :)

Beemer 30-04-2003 07:59

Als ik dit zo allemaal lees hier, dan kan ik enkel maar tot de conclusie komen dat de mini-cup me zwaar teleurstelt :( Het is zeer jammer dat zulke dingen kunnen (elke reeks andere remmen en banden), ze zouden beter zeggen dat een team zolang moet doen met één set banden en één set remmen, want anders is er voor de kleinere teams niets meer aan en gaan er volgend jaar al heel wat minder deelnemers zijn vrees ik.

flugel 30-04-2003 16:35

Quote:

Originally posted by Beemer
Als ik dit zo allemaal lees hier, dan kan ik enkel maar tot de conclusie komen dat de mini-cup me zwaar teleurstelt :( Het is zeer jammer dat zulke dingen kunnen (elke reeks andere remmen en banden), ze zouden beter zeggen dat een team zolang moet doen met één set banden en één set remmen, want anders is er voor de kleinere teams niets meer aan en gaan er volgend jaar al heel wat minder deelnemers zijn vrees ik.
Is, denk ik, geen goede zaak, want op den duur begin je met overreglementering, in andere cups heb je ook zeer goede, goede en middelmatige piloten en heb je ook grote en kleine teams, dat de grotere teams voordeel halen lijkt mij toch niet helemaal juist, de piloot moet het altijd maar doen in zo'n cup en, normaal gezien, rijdt iedereen altijd met hetzelfde materiaal.
Als men nu begint over de banden en de remmen, vind ik dat eigenlijk een beetje laat... voor je aan iets deelneemt moet je toch weten in wat je gaat rijden (of is het momenteel de tijd om met geld te zwieren), en er waren toch al signalen dat deze 2 punten de zwakke punten gingen zijn.

Persoonlijk vind ik de Clio cup en de yaris cup echte race cup's, de minicup lijkt meer en meer op een showcup.

Werner333 30-04-2003 17:47

Quote:

Originally posted by flugel
Persoonlijk vind ik de Clio cup en de yaris cup echte race cup's, de minicup lijkt meer en meer op een showcup.
Vind ik ook. Zou dit misschien de bedoeling van BMW geweest zijn?

flugel 30-04-2003 18:15

Quote:

Originally posted by Werner333
Vind ik ook. Zou dit misschien de bedoeling van BMW geweest zijn?
Wie zal het zeggen...

BMW Beliën 01-05-2003 20:59

Moeilijkheden met de Mini
 
Als mechanieker op de Mini kan ik alleen maar deze opmerkingen maken:
Natuurlijk kan je op de mini een aantal aanpassingen doen, zoals AP remmen en slicks en andere aanpassingen, maar waar komen we dan uit met de financiën. Dan kan je ook in de Clio of Yaris Cup gaan rijden. Maar daar worden er nog meer brokken gereden.
Voorlopig hebben we nog geen weet van aanpassingen aan de Mini zoals hij nu is, behalve dat er andere remblokken worden gebruikt en dat de koeling van de remmen een beetje is aangepast.
De banden zijn zeker nog goed voor de volgende wedstrijd en hebben, na 1 vrije training, 2kwalificaties en 2 wedstrijden, nog niet zoveel afgezien dat we ze zouden moeten vervangen. Maar met nieuwe banden rijden betekend altijd betere prestaties.
Het probleem met de remmen is gewoon een feit dat de schijven te klein zijn van diameter en dat ze te warm worden, hierdoor gaan de blokken blokkeren en worden krom geduwd door de remcilinders, de dikte van de remvoering is nog voldoende maar de blokken zijn krom en werken daardoor niet meer zo goed. Zelfs de remcilinderhoezen verbranden door de hitte.
Voor de rest, dit is een nieuwe wagen om mee te racen, afstellingen moeten nog gezocht worden, betere teams en piloten hebben meer ervaring in afstellen van een auto en zullen zo veel sneller tot resultaten komen dan de mindere goden.
Sommige piloten hebben totaal geen ervaring met Cup-racen en dat is nog altijd wat anders dan meerijden in de Belcar, waar men veel meer ruimte heeft door het PK-verschil.
Natuurlijk zijn er een aantal ongelukken gebeurd met de bijhorende schade, ik moet wel zeggen dat de carrosserie veel delicater is dan die van een Clio of een Yaris, en dat er bij het minste contact schade is. Voor de volgende wedstrijd zoveel te meer reden om van elkaar af te blijven.
Maar zoals in de Clio Cup zullen er wel maatregelen genomen worden tegen de grootste brokkenmakers op de pilotenbriefing.
De technisch controle is optimaal en dat hebben we wel gezien met de uitsluiting van Fred Bouvy voor 4 wedstrijden.

Megane 02-05-2003 09:28

Re: Moeilijkheden met de Mini
 
Quote:

Originally posted by BMW Beliën
Als mechanieker op de Mini kan ik alleen maar deze opmerkingen maken:
Natuurlijk kan je op de mini een aantal aanpassingen doen, zoals AP remmen en slicks en andere aanpassingen, maar waar komen we dan uit met de financiën. Dan kan je ook in de Clio of Yaris Cup gaan rijden.

Ik denk dat een Yaris zeker en vermoedelijk ook de clio goed koper is dan deze mini's.
1 ste: Voor de prijs van 4 banden mini koop ik 6 slick voor de clio, wat toch meer plezier met zich meebrengt.
2 de: De prijs van de remblokken ( allé die peperkoeken dingetjes :D ) daar rijden wij een gans jaar touring mee.
3 de: Die prijzen van de trainingen zijn echt DEMOCRATISCHE prijzen, een geldklopperij is het aan het worden. (Ik dacht dat een donderdag namiddag Zolder duur aan het worden was, dit is echt tot de verbeelding sprekent)
BMW zijn compact-cup was niet echt een succes en dit zal ook niet echt een succes worden als man niet dringend ingrijpt. Men ging het standaard houden om de man in de straat ook te kunnen laten deelnemen.
Er is denk ik 1 team dat er beter van wordt, als ik zie wat de remkoeling kost voor 2 alu buisjes. :fight:

Dit is mijn mening over de mini.
Groeten Megane

PS meer PK's en trager dan de yarissen, dan klopt er toch iets niet. :no:

flugel 02-05-2003 10:13

Re: Moeilijkheden met de Mini
 
Quote:

Originally posted by BMW Beliën
Als mechanieker op de Mini kan ik alleen maar deze opmerkingen maken:
Natuurlijk kan je op de mini een aantal aanpassingen doen, zoals AP remmen en slicks en andere aanpassingen, maar waar komen we dan uit met de financiën. Dan kan je ook in de Clio of Yaris Cup gaan rijden. Maar daar worden er nog meer brokken gereden.

Ik denk persoonlijk dat de mini cup al duurder is dan de yaris cup en in de buurt ligt van de clio cup...
Voorlopig hebben we nog geen weet van aanpassingen aan de Mini zoals hij nu is, behalve dat er andere remblokken worden gebruikt en dat de koeling van de remmen een beetje is aangepast.
De banden zijn zeker nog goed voor de volgende wedstrijd en hebben, na 1 vrije training, 2kwalificaties en 2 wedstrijden, nog niet zoveel afgezien dat we ze zouden moeten vervangen. Maar met nieuwe banden rijden betekend altijd betere prestaties.
Het probleem met de remmen is gewoon een feit dat de schijven te klein zijn van diameter en dat ze te warm worden, hierdoor gaan de blokken blokkeren en worden krom geduwd door de remcilinders, de dikte van de remvoering is nog voldoende maar de blokken zijn krom en werken daardoor niet meer zo goed. Zelfs de remcilinderhoezen verbranden door de hitte.

En dat had men op voorhand niet kunnen denken of wa... een wagen die gemaakt is voor mee op de openbare weg te rijden is totaal niet geschikt voor mee te racen, of men moet deftige aanpassingen doen, dan kan je beginnen over de prijs die duurder wordt, maar 'k denk nog altijd dat de veiligheid primeert, en 'k denk dat het eerste actieve veiligheidsmiddel toch wel de remmen zijn.
Voor de rest, dit is een nieuwe wagen om mee te racen, afstellingen moeten nog gezocht worden, betere teams en piloten hebben meer ervaring in afstellen van een auto en zullen zo veel sneller tot resultaten komen dan de mindere goden.
Sommige piloten hebben totaal geen ervaring met Cup-racen en dat is nog altijd wat anders dan meerijden in de Belcar, waar men veel meer ruimte heeft door het PK-verschil.
Natuurlijk zijn er een aantal ongelukken gebeurd met de bijhorende schade, ik moet wel zeggen dat de carrosserie veel delicater is dan die van een Clio of een Yaris, en dat er bij het minste contact schade is. Voor de volgende wedstrijd zoveel te meer reden om van elkaar af te blijven.
Maar zoals in de Clio Cup zullen er wel maatregelen genomen worden tegen de grootste brokkenmakers op de pilotenbriefing.
De technisch controle is optimaal en dat hebben we wel gezien met de uitsluiting van Fred Bouvy voor 4 wedstrijden.

Dan wil dat zeggen dat een racekas (van een clio) sterker is dan een gewoon kas van ne mini... bedenkelijk


All times are GMT +2. The time now is 09:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.