De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Spa Belpro Trophy : hoe komen de Vipers voor de dag in Francorchamps ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4965)

Mistery 07-05-2003 16:57

Spa Belpro Trophy : hoe komen de Vipers voor de dag in Francorchamps ?
 
De organisatoren van de Mediagroep Van Dyck Belcar dachten, hoopten, dat ze de dominantie van de Vipers hadden ingeperkt door hen een dubbele handicap op te leggen. Maar dat bleek niet in de eerste twee koersen. De Vipers bleven superieur. Voor een deel, toegegeven, door de pech van de andere auto’s. We denken aan het brandje dat de Marcos van Buurman velde en aan de gebrekkige bedrijfszekerheid van de achtervolgende Porsches. Op www.misteryracing.com lezen we :
« We kunnen alleen maar besluiten dat de rijders en tuners van de Vipers hun huiswerk goed hebben gemaakt », aldus Marc Martens, promotor van de Belcar. « Want 100 kilo ballast en een vernauwde luchtinlaat, dat heeft toch effect. Maar de Viper van GLPK en die van Kuismanen hebben de handicap gecompenseerd. Kuismanen won trouwens afgelopen weekeinde nog een race in de Euro GT. »
Het volledige artikel is op de bovenvermelde site te vinden.

karld 08-05-2003 22:02

Door de grote luchtinlaten ???????

Jammer voor de concurentie maar de watergekoelde porsches krijgen voordeel tov de rest van het deelnemersveld, om de vipers te kunnen bijbenen ... hoe de organisatie met het reglement kan spelen om enkele deelnemers sterk te bevoordelen ....

Wat zal de volgende stap zijn ???????

JPMontoya 09-05-2003 21:18

http://users.skynet.be/ris/circuit/SBP03/index.htm
-> ook hier kan je vanaf zaterdag ochtend de tijden volgen

Mistery 09-05-2003 23:21

Quote:

Originally posted by karld
Door de grote luchtinlaten ???????

Jammer voor de concurentie maar de AD Sport Wauters Porsche en de GLPK Porsche krijgen voordeel tov de rest van het deelnemersveld, om de vipers te kunnen bijbenen ... hoe de organisatie met het reglement kan spelen om enkele deelnemers sterk te bevoordelen .... (enkel de watergekoelde turbo's !!!)

Wat zal de volgende stap zijn ???????

Karl,

De GLPK Porsche is niet watergekoeld, maar luchtgekoeld...
Als het om twee watergekoelde exemplaren gaat, dan zijn dat er waarschijnlijk twee uit dezeflde stal , zoals Patrick in zijn schrijven bedoelde...

No hard feelings, maar liefst geen verdachtmakingen aan het verkeerde adres ;)


All times are GMT +2. The time now is 16:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.