![]() |
Misschien is dit te off-topic maar ik ben toch erg nieuwsschierig naar welke apparatuur jullie gebruiken. Ik zelf gebruik een Canon EOS 33 met 24-85mm USM F3.5/4.5 en 80-200mm F4.5/5.6 lens. Nu ben ik opzoek naar een nieuwe telelens. Liefst een zoom objectief. Hebben jullie misschien tips?
|
Ik werk met een digitaal toestel met vaste lens : Olympus C-700 Ultra Zoom (AF Zoom 5.9-59 mm F 2.8/3.5, t.t.z. een optische zoom 10 x) en daar ben ik best tevreden mee :)
|
zie hierboven :D
|
Zie hier boven ;) :D
|
Quote:
Kun je me eens bijscholen? ;) Sjilvend ligt niet zo ver van Voelender :D Ben laatst een bij de vakfotograaf geweest.............vroeg hem ernaar hoe die profi-gasten die helderheid in hun foto's krijgen? simpel antwoord: die witte peperdure 2.6 lenzen........ Foto's op mijn site zijn waziger dan ze in het echt zijn, maar dat komt door de manier van werken met de negatief-scanner........ |
Ik kom wel een keer bij je marshall-post langs ;) , als je dan even pauze hebt leg ik je wel het 1 en ander uit.
Ik zit te twijfelen tussen de volgende lenzen: Sigma 70-200mm HSM F2.8 (met 2x teleconverter) Sigma 100-300mm HSM F4 (met 1.4x teleconverter) Canon 70-200 USM L F4 (met 1.4x teleconverter) Een Canon 2.8 lens is helaas 'out of the question'. Dat vind ik echt te duur. De bovenstaande lenzen kosten allemaal rond de 800/900 euro, en dat is eigenlijk al boven mijn budget. Mijn voorkeur gaat uit naar de Sigma 2.8 omdat ik die extra 'stop' wel kan gebruiken voor het fotograferen bij slechte licht-omstandigheden. Maar los van dat alles, jij hebt wel een ideale plek als marshall. Geen hekwerk tussen de lens en het circuit :D . |
Nikon Coolpix 885
|
Een standaard Canon EOS-300 en sparend voor een grotere lens. Tegend da'k die heb, zou ik de mogelijkheden van het toestel ook beter de baas moeten kunnen :)
|
Ik heb mij net de Canon IXUS 400 gekocht met 4,0 mega pixels
Goe machientje |
Mijn Canon powershot A10 (3x optische zoom) is helaas kapot. Volgende week of ten laatste de week erop een ander cameraatje kopen. Waarschijnlijk een Minolta Dimage 7i (7.2 - 50.8 mm 7x optical zoom)
|
Onze pa heeft er ook 1'tje gekocht => nen HP
5 Megapixel, 32x zoom. Veel meer weet ik er nog ni van :) |
Ik heb een Canon EOS 1000 met 28-78 en een 80-200 geloof ik, ben niet helemaal zeker :)
tevens zou ik graag nog een 300 of 400 mm willen hebben, maarja, de prijs he :) Ik gebruik em alleen voor auto en motorsportfotografie, verder niet. Zijn er hier misschien mensen die zelf afdrukken in kleur? en scheelt dat in kosten en is het moeilijk? Kortom, ik heb wat vraagjes hierrover, dus iemand? |
Ik laat alles afdrukken bij de HEMA :)
|
Quote:
Primefilm scanner van nog 200 euro.......binnen een paar weekends had ik dat ding eruit. |
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik ben bang voor het kwaliteitsverlies. Niet dat mijn HP Scannertje nu zo geweldig presteerd maar toch. Misschien dat een goede negatief scanner inderdaad beter is dan een digitale spiegelreflex.
|
All times are GMT +2. The time now is 00:07. |