De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   wat gebeurt er volgend jaar (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5940)

nmbs 27-08-2003 19:26

wat gebeurd er volgend jaar
 
Eerst heb ik nog een paar vragen over dit jaar.
Wat is er van de bmw Z4 van racing projects?
Wat is er van de astra coupe waarvan we een paar maanden geleden een paar foto's van mochten zien?
Ik vondt dat een aantal auto's toch minder was dan ander jaren(minder gastrijders?)en tenop zichte van en normale race hoe komt dat?
Ligt de oorzaak misschien aan de slecht draaiende economie.
Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.
Nog zo een heikel punt wat gaat er volgend jaar gebeuren met al de bmw's van het type E36?
Toen george severich zijn bmw stuk reed.Werd er gezegt dat hij niet meer hersteld zou worden omwille van het feit dat hij volgend jaar niet meer gehomologeerd is.
Ik heb ze eens geteld dit weekend en het zijn 10 stuks om juist te zijn.
Wat gaat er hier mee gebeuren?
ik hoop dat deze teams de belcar niet vaarwel gaan zeggen!

Bart.Vandecavey 27-08-2003 19:51

Re: wat gebeurd er volgend jaar
 
Quote:

Originally posted by nmbs
Eerst heb ik nog een paar vragen over dit jaar.
Wat is er van de bmw Z4 van racing projects?
Wat is er van de astra coupe waarvan we een paar maanden geleden een paar foto's van mochten zien?
Ik vondt dat een aantal auto's toch minder was dan ander jaren(minder gastrijders?)en tenop zichte van en normale race hoe komt dat?
Ligt de oorzaak misschien aan de slecht draaiende economie.
Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.
Nog zo een heikel punt wat gaat er volgend jaar gebeuren met al de bmw's van het type E36?
Toen george severich zijn bmw stuk reed.Werd er gezegt dat hij niet meer hersteld zou worden omwille van het feit dat hij volgend jaar niet meer gehomologeerd is.
Ik heb ze eens geteld dit weekend en het zijn 10 stuks om juist te zijn.
Wat gaat er hier mee gebeuren?
ik hoop dat deze teams de belcar niet vaarwel gaan zeggen!

Ik denk dat ze nog een jaar uitstel zullen krijgen net als de Audi 80...

Mark 27-08-2003 19:52

Re: wat gebeurd er volgend jaar
 
Quote:

Originally posted by nmbs

Wij hadden zaterdag nacht eens nagedacht over hoeveel teams er al verdwenen zijn in de voorbije 4 jaar en het zijn er een heel deel als je een beetje nadenkt.

Ze staan nog steeds op het net:

Belcar '98: http://belcar-1998.bene.ws/

Belcar '99: http://belcar-1999.bene.ws/

Via die pagina's kun je controleren of jouw nachtelijke hersenspinsels een beetje kloppen. ;)

Scapa 27-08-2003 20:11

De E-36 BMW's zijn volgend jaar voor het laatste jaar gehomologeerd. Ik ben ook wel benieuwd wie er volgend jaar met de E-36 blijft rijden en wie iets anders gaat doen. Er zijn inderdaad een pak teams verdwenen, dit is volgens mij vooral te wijten aan de recessie.

flugel 27-08-2003 20:43

Quote:

Originally posted by stijnconinx
De E-36 BMW's zijn volgend jaar voor het laatste jaar gehomologeerd. Ik ben ook wel benieuwd wie er volgend jaar met de E-36 blijft rijden en wie iets anders gaat doen. Er zijn inderdaad een pak teams verdwenen, dit is volgens mij vooral te wijten aan de recessie.
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde ;)

Feit is dat vele teams afhaken omwille van het finciële plaatje, bedrijven zijn nu éénmaal niet geneigd te investeren in sponsoringprojecten in deze mindere periode. Alhoewel, als je sommige teams bezig ziet denk je het omgekeerde.

R@ce@holiC 27-08-2003 20:47

Je ziet ook meer en meer teams die overstappen van Touring naar GT. Zie Kuismanen en Selleslagh...

Of je hebt het omgekeerde , zoals Beliën , die terugkeren naar Touring. Dit kan enkel maar aangemoedigd worden vind ik. Het aantal touringwagens is sterk aan het afnemen. Hopelijk zet deze trend zich niet voort de komende jaren :(

Mark 27-08-2003 22:01

Ach, de ruwe versie van de Kamala stond wel in de paddock.

We zullen er mee moeten leren leven dat 40 of 50 wagens ook leuk is om te zien. Economisch zwaar weer.........daar kan geen enkele organisator iets aan doen.

Scapa 27-08-2003 22:40

Quote:

Originally posted by flugel
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde ;)

Wat ik bedoelde was "vertraagde economische groei" maar recessie is voor de meeste wat duidelijker :p

Ik ben vooral benieuwd naar de evolutie van de BTCS en de gevolgen hiervan voor de Belcar. De groei van de BTCS (door de steun van de Franstalige media) zou er wel eens voor kunnen zorgen dat "tragere" deelnemers van de Belcar overstappen naar de Waalse, eigenlijk Brusselse, vrienden. BTCS is minder competitief waardoor je met een mindere wagen toch vooraan kan meestrijden en zo meer media-aandacht krijgt...

Raceboy 27-08-2003 22:46

Maar die met hun porsches kunnen niet meer naar het BTCS he. Dat was toch enkele dit jaar ?

joost 28-08-2003 08:21

Quote:

Originally posted by flugel
Woowoow, in België is er geen sprake van een recessie hé in tegenstelling tot duitsland, maar dit geheel terzijde ;)


Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.

Belcar lijdt zeker onder de economie en bovendien worden we in ons klein België met de waanzinnige situatie geconfronteerd waarbij er nog een kampioenschap is met een tiental goede GT's en enkele silhouettes die niet zouden misstaan in het Belcar-kampioenschap.
Het is hoog tijd dat de organisatoren samen gaan zitten om dat wederzijds kannibalisme te stoppen en uit elkaars vaarwater te blijven.
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?

Joost

airco 28-08-2003 08:43

Quote:

Originally posted by joost
Kijk vandaag eens in De Standaard of TIJD, ook onze economie is letterlijk gekrompen. Recessie is trouwens eens term die je in tijden van crisis wel mag gebruiken, al krimpt de economie niet letterlijk.

/off-topic
:no:

Een land is in recessie als het BBP (bruto binnenlands product) gedurende 2 kwartalen op rij krimpt.

Dat is de enige juiste definitie van recessie. Dit is in België vooralsnog niet het geval (in Nederland en Duitsland al wel).

juist is juist he ;)

/off-topic

Asterix 28-08-2003 09:07

Quote:

Originally posted by joost
Zou er geen mogelijkheid bestaan om het belcar-kampioenschap louter en alleen aan GT's/silhouettes voor te behouden met een GTC-divisie (- 2000 cc) als budgetvriendelijke optie (Ginetta, Lotus, Opel Speedster, Caterham...)?
We komen nu makkelijk (BTCS + Belcar) aan 40 GT's en voeg daarbij nog een tiental GTC's en je hebt een prachtig endurance-kampioenschap.
En laat de BTCS zijn pijlen richten op de echte Tourings...
Een veel gehoorde opmerking van de piloten/teams behelst ook de format, dwz. de 5 2-uren wedstrijden op Spa en Zolder. Veel teams/piloten zouden die wat graag ruilen voor 2 2-uren wedstrijden + een 1000 km of 6 uren-wedstrijd waar je 3 piloten kan inzetten (budget). Bovendien lijkt de buitenlandse uitstap ook een gemis, maar ik denk dat die wel terugkomt. Waarom het vernieuwde Brands-Hatch niet?

Joost

Ik denk dat de toerisme piloten dit misschien niet zo leuk zouden vinden ? Dit zou inhouden dat op nationaal niveau alleen GT's van belang zijn ?

Lemans 28-08-2003 09:53

Aangaande de BMW Z8 (niet Z4!) van Raceprojects, het is mischien goed om weten dat Raceprojects voor ontwikkeling en
opbouw van de wagens het moet doen met ....1 persoon .
Voor het klaarmaken van de wagens voor de wedstrijden kan ik gelukkig nog rekenen op de waardevolle en noodzakelijke hulp van Herbots Giovanni. Voeg hier nog aan toe dat we het dit jaar hebben moeten doen met een budget van 35000 Euro voor Touring-cup en Belcar samen en de reden is snel gevonden waarom het Z8 project op een laag pitje staat.
Het is wel zo dat de opbouw van de Z8 deze winter voorang krijgt. Zoals bij onze E46 coupe zal alles in eigen huis worden ontwikkeld, op schokdempers en remklauwen na.
( ook de reden waarom we desondanks alles nog kunnen meekoersen!)
Het is ook te hopen dat we nog partners (sponsors) vinden zoals Bridgestone, die jaar na jaar trouw blijven en toch zorgen voor (een voor ons !) belangrijke financiele steun .

Groeten Johan

Mark 28-08-2003 11:33

In de gedachten van Joost kan ik me wel vinden........3 Super Racing Weekends GT (RACB Cups + Belcar) en 3 Super Racing weekends Toerisme (RACB cups + BTCS)......

Spa zijn 2004 miles voor Toerisme en Zolder zijn 24 Uurs voor GT's . Soms heeft die Joost toch wel eens goeie ingeving ;)

joost 28-08-2003 12:52

Quote:

Originally posted by Asterix
Ik denk dat de toerisme piloten dit misschien niet zo leuk zouden vinden ? Dit zou inhouden dat op nationaal niveau alleen GT's van belang zijn ?
neen, de tourismewagens zouden een eigen kampioenschap hebben met een mix van sprint en endurance. maar misschien terug met de steun van invoerders.

Joost


All times are GMT +2. The time now is 02:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.