De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   1ste testen voor 2004 ! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6539)

JPMontoya 25-11-2003 14:24

1ste testen voor 2004 !
 
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_105.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_106.jpg

Mclaren pakt precies weer uit met iets revolutionair...

Mario 25-11-2003 15:51

Mooier worden die F1-bolides er toch niet op.

In de jaren '70 en eerste helft van de jaren '80 reden er vaak ook heel rare en aartslelijke auto's rond, maar precies dat had nog iets vond ik (je zag ook zo dat die auto's/concepts toch niet konden werken). Met de recentere wagens heb ik dat niet meer ; voor mij zijn ze gewoon lelijk, punt.

Maar soit, zolang het werkt en doeltreffend genoeg is om Ferrari om de oren te rijden, kan ik er mee leven :p.

Misschien moet er eens iemand een draadje openen over de lelijke/vreemde eendjes die door de jaren al in F1-land zijn gepasseerd.

Jan 25-11-2003 17:36

De March 711 hoort daar al zeker bij, evenals een of andere BRM bestuurd door Larry Perkins. Maar inderdaad, hierover kunnen we beter een aparte thread openen.

jan

Mark 25-11-2003 18:25

Quote:

Originally posted by jan
Maar inderdaad, hierover kunnen we beter een aparte thread openen.

Doen !!! Hebben we meteen enkele paddock quiz 2004 vragen beantwoord :D :D

HHugo 25-11-2003 18:38

Quote:

Originally posted by Mario
Mooier worden die F1-bolides er toch niet op.

Dat ligt aan de FIA hé, het zijn hun reglementeringen die bepalen hoe de wagens eruit moeten zien. Schrap de regelementen, en bij de volgende race staan er weer grondeffect-wagens op brede slicks aan de start... :D

Sennake 25-11-2003 18:54

Quote:

Originally posted by Mario
Misschien moet er eens iemand een draadje openen over de lelijke/vreemde eendjes die door de jaren al in F1-land zijn gepasseerd.
U vraagt, wij draaien hier ...

Guido 26-11-2003 13:32

Punaise! Wat hebben ze daar geflikt aan de achterkant :eek:
De motor blijkt alsmaar compacter te worden en de uitlaten lijken ook wel zeer kort en vlak tegen het blok te zitten. Als dat maar geen "hitte-kweddelen" gaat geven. Ben blij dat ze de neus van de 18 overgenomen hebben.

't zal natuurlijk nog af te wachten zijn of het pakket goed zit, maar zoals in de vliegtuigsektor altijd gezegd wordt. "If it looks right, it flies right".

Jochie 26-11-2003 13:37

Quote:

Originally posted by Huudo
Punaise! Wat hebben ze daar geflikt aan de achterkant :eek:

Volgens mij heeft die gewoon wat te dicht bij de chaufage gestaan ...

Jochen

Mario 26-11-2003 14:42

Quote:

Originally posted by Sennake
U vraagt, wij draaien hier ...
Bedankt voor de service, trouwens :).

Mario 26-11-2003 14:45

Quote:

Originally posted by HHugo
Dat ligt aan de FIA hé, het zijn hun reglementeringen die bepalen hoe de wagens eruit moeten zien. Schrap de regelementen, en bij de volgende race staan er weer grondeffect-wagens op brede slicks aan de start... :D
Ik denk toch niet dat het de reglementen zijn die bepalen hoe die wagens er uitzien.

Het is de manier waarop de constructeurs die reglementen concreet invullen en uitwerken. Ben ervan overtuigd dat je met gegroefde banden en de verplichte hoogte (laagte ?) en grootte van de huidige vleugels enz. ook een heel mooie auto kunt maken. Of die dan nog vooruit te branden is, da's een andere zaak.

HHugo 26-11-2003 18:29

Quote:

Originally posted by Mario
Ben ervan overtuigd dat je met gegroefde banden en de verplichte hoogte (laagte ?) en grootte van de huidige vleugels enz. ook een heel mooie auto kunt maken. Of die dan nog vooruit te branden is, da's een andere zaak.
De reglementen bepalen niet hoe de wagen eruit moet zien, maar het uiterlijk is wel voor een groot stuk het gevolg van die reglementen. Die ingewikkelde achterkanten die de laatste jaren ontstaan, zijn oa. een gevolg van de spoorbreedte die van 2000mm naar 1800mm teruggebracht is. Nu zitten de banden veel te dicht bij het koetswerk en verstoren ze de hele aërodynamica. Na al die uren windtunnel komen de teams dan tot zo'n resultaat, en schoonheid is geen factor waar rekening wordt mee gehouden ;) . (ik vind het persoonlijk helemaal niet lelijk)

airco 26-11-2003 19:11

ik vind het ook alles behalve lelijk ....

Ok ... het wijkt stevig af van de voorbije jaren .... maar daarom is ie voor mij nog niet lelijk

JPMontoya 26-11-2003 19:21

Opvallend vind ik, dat men de laatste jaren, terug grijpt naar de volledig aflopende neus, begin jaren 90 had men ook een aflopende neus, half jaren 90 evolueren naar een spitste neus, en nu terug naar een aflopende neus.

Heeft iemand daar misschien een verklaring voor ?

http://www.f1-grandprix.com/photos/senna02.jpg 1991
http://home.planet.nl/~nijdame/truck95.jpg
1995
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_128.jpg
2004

Finish 26-11-2003 22:47

die lage neus is er in feite al weer van '98, hoor. Toen begon de neus van de McLaren ook weer serieus te dalen:

http://home.planet.nl/~nijdame/luxembourg98.jpg

A.J. 26-11-2003 23:52

Christian Klien doet het goed! Vandaag was hij slechts 2/10de langzamer dan Webber. Als hij zo verder doet zal er volgend jaar in het groot Red Bull op de Jaguar staan.


All times are GMT +2. The time now is 19:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.