![]() |
TB klasse naar 3200CC
Hetgeen vrijdag op de Belcar Party werd verkondigd...is dat een voorstel/discutiepunt of staat dit vast?
Indien het vast staat, wat schiet er dan nog over van de TA klasse??? de BMW E46 M3 GTR 5.0 van Belien de BMW E46 M3 GTR 3.6 van Carlier de nieuwe BMW E46 V8 'DTM look' van G&A Racing de BMW E46 V8 van Raceprojects de Saab 9.3 met turboquotiënt ?????? de VW Bora TDi met turboquotiënt ??? Heeft iemand enig idee waarom er een veschuiving plaats vindt van TA naar TB? Zijn er volgend jaar te weinig wagens voor TB :confused: Comments??? |
Dit jaar waren er maar 6 wagens in de TB klasse. Tevens reden er enkele wagens zoals ook de Daikin BMW met een 3.2 motor waarmee je uitkomt in de TA klasse met dan zoveel gewicht meer als de 3 liter TB's. Het verschil tussen de eersten en laatsten in TA was dus (volgens mij) zo groot dat ze ingijpen met deze reglementsverandering.
Ook verdwijnen er zo goed als zeker al op zijn minst 2 wagens uit de TB klasse met Qvick en Belgium racing (=> ultima). Denk dat dit ook meegespeeld heeft in de beslissing. Ik dacht ook dat je op zijn minst met ?5? wagens moet zijn om een aparte klasse te hebben en je anders met de hogere klasse wordt meegeklasseerd. |
Misschien eindelijk eens de DETI Mercedes ?
De Ford Mondeo van MSE is er zeker bij met Peter Van Delm ! En wat doet KS Motorsport volgend jaar ? Bij G&A is er nog twijfel of de tweede E46 DTM ook geen V8 zou krijgen heb ik gehoord op de Belcar-prijsuitreiking, maar dat weten enkele andere mensen hier waarschijnlijk wel beter... En verder komen de mannen van MPM Motorsport mss ( de Yab Yum-BMW )... |
Ik denk dat ze dit gewoon hebben gedaan owv het volgende: 3L en 3,2L zijn beide 6 cylinders en er is slechts 200cc verschil in de motorinhoud. Het is dan vrij onlogisch dat je 3.2L's in een klasse laat rijden met V8'en van ondermeer 4L en 5L, dus 800 & 1800 cc en 2 cilinders meer. De keuze om deze wijziging door te voeren heeft volgens mij weinig te maken met het aantal auto's per klasse aangezien ze daar nu nog maar weinig zekerheid over hebben.
|
't is hééééél simpel : van de oude 3-liter M3 motorblokken zijn er geen stukken meer van te krijgen , dus nu kan iedereen gerust de recentere 3.2 liter motoren gaan zoeken , kopen , en terug kapot rijden ! ! ! Simpel hé :D
|
kdenk ook dat ze hiermee het hunzelf vergemakkelijken en niet na elke race moeten de motoren gaan uitmeten om te zien of ze de 3000cc-regel wel of niet hebben gerespecteerd...
|
Re: TB klasse naar 3200CC
Quote:
|
Quote:
|
Re: Re: TB klasse naar 3200CC
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:19. |