De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Games (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prototype C (mod voor F1 Challenge) (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7473)

marcel 13-03-2004 16:16

Prototype C (mod voor F1 Challenge)
 
Quote:

FEATURES
________
- 31 autos uit de Sport 3.5L klasse, met onder andere de SWC kampioen Jaguar XJR-14, de Le Mans winnende Peugeot 905 en de experimentele Peugeot 905 Evo2!

- Volledige Prototype C auto lijst:
Allard J2X
BRM P351
Brun C91
Gebhardt C901
Jaguar XJR-14
Konrad KM011
Lola T92-10
Mazda MXR-01
Mercedes-Benz C291
Nissan P35 and NP35
Peugeot 905 and variants
Peugeot 905 Evo2
Toyota TS010

- Ongevenaarde aerodynamische precisie mede door de hulp van experts en de echte ontwerpers van de auto's. Voel hoe de autos aan de grond geplakt zijn met nooit eerder vertoonde downforce waarden.

- Drie volledig nieuwe circuits
Fuji
Jerez
Rouen

- Nieuwe, correcte layouts voor
Monza 1992
Nurburgring 1991

- geconverteerde GTR2002 circuits
Brands Hatch
Donington
Mugello

- Compleet nieuwe set AIW voor alle circuits, geoptimalizeerd voor de Prototype C auto's.

- Technology uit begin 90er jaren, inclusief carbon remmen, waar voorzichtig mee omgesprongen moet worden om de race uit te kunnen rijden en kwalificatie banden die alleen gescihkt zijn voor kwalificeren.

- Nauwkeurige wielophangings modellen voor elke auto en physics die gebruik maken van de 'super-high rate physics' in F1C

- Zie hoe de auto's zich in de loop van een seizoen ontwikkelen, met nauwekeurige circuit-specifieke modellen, paintjobs en prestaties!

BENODIGDHEDEN:
---------------
Om Prototype C te installeren moet u een volledige install van EA Sports F1 Challenge 99-02 hebben.
500 Mb harde schijf ruimte


INSTALLATIE:
------------
1.)Run PTCInstaller 1.00.exe
(Belangrijk! De installer kan u vragen om uw F1 2001 directory. Selecteer uw F1 Challenge 99-02 directory, dit is een fout in de installer!)
2.)Wanneer gevraagd, doorzoek uw F1 Challenge 99-02 map en selecteer F1 Challenge 99-02.exe. Klik OK
3.)Wanneer gevraagd, selecteer uw config.ini in dezelfde directory. Klik OK.
4.)Klik installeer en wacht...

CREËER EEN SNELKOPPELING
5.)In Windows Explorer, doorzoek uw F1 Challenge map.
6.)Klik met uw RECHTERmuistoets op Prototype C Lanuch.exe en selecteer 'Snelkoppeling maken'
7.)Verplaats deze shortcut naar uw bureaublad.

CREËER EEN SPELER
8.)Run Prototype C Launch met behulp van uw net gecreëerde snelkoppeling
9.)In het Player Manager Menu, type een naam voor uw speler. Klik Create.
10.)Ga terug naar Main Menu en klik Start.

VERANDER UW BESTURINGS INSTELLINGEN
11.)Ga naar de Options-Controls menu en selecteer uw instellingen in de control configuration naar uw voorkeur. (Attentie: de standaard settings zijn voor een Logitech® Formula™ GP)
12.)Selecteer een circuit en racen!


DE LAUNCHER:
------------
Prototype C Launch.exe is gemaakt zodat u het meeste uit de vele opties in F1 Challenge 99-02 kunt halen die niet beschikbaar zijn in het standaard menu. Dit bevat onder meer gevorderde besturings opties, Force Feedback instellingen, grafische opties en meer. De aanbevolen instellingen zijn reeds voor u geselecteerd in de Launcher.

De Prototype C Launcher geeft u betere controle over seizoens selectie dan de standaard F1C menu, door automatisch het aantal AI (computer) opponenten voor u aan te passen. Hiervoor bevelen wij het u aan om het spel te verlaten en de Prototype C Launch te gebruiken om van seizoen te wisselen (van auto wisselen in het spel zelf is natuurlijk geen probleem). Dit zorgt er namelijk voor dat het aantal opponenten correct is en u geen dubbele autos in uw races hebt.

Het creëeren en verwijderen van spelers wordt ten strengste aanbevolen met behulp van de Launcher.


PHYSICS DETAILS EN SETUP TIPS
-----------------------------

Deze autos zijn erg setup afhankelijk. U zult waarschijnlijk veel tijd in de garage doorbrengen om het maximale uit uw auto te krijgen en competitief te zijn op alle soorten circuits.

Banden:
-------
De kwalificatie banden zijn uitsluitend voor kwalificeren. Deze banden raken oververhit na een zeer korte tijd en geven u maximaal drie ronden extreme grid en snelheid voordat ze in zware problemen raken. Spring dus slim om met uw kwalificatie banden, ook in uw in-rij ronde....

De harde compound is een solide race band. U zult geen problemen hebben om lange afstanden met deze banden af te leggen met volle tanks. U zult 3 tot 4 ronden nodig hebben om ze op optimale temperatuur te krijgen, maar eenmaal daar is het gedrag stabiel en de prestaties soilde.

Sommige autos hebben een zachte compound band. Deze band is een balans tussen de kwalificatie en race band. Meer grip dan een harde band, maar met hogere slijtage en kans op oververhitting, deze band biedt aan de andere kant minder grip dan de kwalificatie band, maar zal langer meegaan.

Aerodynamica:
-------------
Een groot deel van de ontwikkeling van deze mod is gegaan in het optimaliseren van het aerodynamische gedrag van elke auto, om zo dicht mogelijk bij de realiteit te staan, zodat elke auto zijn eigen downforce bereik, balans en gevoeligeheig heeft. Deze auto's waren sterk afhankelijk van de enorme downforce die werd gegenereerd door de underbody tunnels, en waren vrij gevoelig voor rij hoogte. De optimale rijhoogte ligt voor rond de 3 cm en achter rond de 5, maar dit is dus op snelheid: niet in statische omstandigheden in de garage. Met meer dan 3500 kg downforce zal een auto lastig op optimale rijhoogte te houden zijn. U zult dus uw statische rijhoogte hoger moeten kiezen dan uw werkelijke optimale hoogte. Zie hoe de geleverde setups hiermee omgaan voor tips, en bekijk uw telemetrie om het maximale uit uw aerodynamica te krijgen.

Remmen:
-------
De carbon remmen waren in de begin 90er jaren lang niet zo geavanceerd als tegenwoordig. Door de zeer gevoelig voor temperatuur en hoge slijtage kunt u snel uw remmen compleet vernielen over een langere afstand door steeds zwaar te remmen. Zorg er dus voor dat u voldoende koeling aan uw remmen geeft en neem een extra 30-40 meter remafstand voor de zware rempunten.

Motor betrouwbaarheid:
----------------------
Veel onderzoek en testen is eveneens gegaan in het nabootsen van de werkelijke betrouwbaarheid. Het wordt ten strengste afgeraden om uw motor op maximale toeren te laten lopen gedurende de races. Zie de notities voor elke auto in het selectie scherm om een indicatie te krijgen hoe betrouwbaar een auto KAN zijn.

AIW:
----
De computergestuurde opponenten zijn geoptimaliseerd voor een AI Strength tussen 90 en 95%, en Agression onder de 50%. Boven deze waarden kan vreemd gedrag zich voordoen, waaronder rare racelijnen.

BUGS:
-----
Wanneer u het spel in 16bits kleuren draait kunnen zich transparantie problemen voordoen

Al uw problemen kunt u op onze Techinical forum posten:
http://forum.racesimcentral.com/forumdisplay.php?f=324
screenshots in volgende forum-threads:

http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=121324
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=131162

release date: "soon" :D

yvdp 13-03-2004 17:32

nice :)
hou ons op de hoogte ;)

greetz

PorscheGT 13-03-2004 17:40

dat was al langer bekend gemaakt eh marcel ;) al van januari denk k :p toch fijn da ge de andere paddockers er van laat meegeniete :p

marcel 13-03-2004 20:02

ja, maar der stond hier nog geen topic over he. en aangezien ze hun readme gepost hadden, dacht ik dat het nu het goede moment zou zijn :)

PorscheGT 13-03-2004 20:17

ook actieve lezer van RSC zeker? wat is je nickname daar?

marcel 13-03-2004 20:20

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
ook actieve lezer van RSC zeker? wat is je nickname daar?
ikke ben "Hadewygh", om het eens moeilijk te maken :D

krikke 14-03-2004 13:14

Allé Celle, ik was al dolenthousiast héél die readme aan het lezen met de gedachte "we gaan hier zo dadelijk een pedalleke stampen" om dan te lezen dat het voor binnenkort is... denk eens aan een mens z'n hart... :D

Voor wanneer in feite juist??? :(

R@ce@holiC 14-03-2004 13:32

Quote:

Originally posted by krikke
Allé Celle, ik was al dolenthousiast héél die readme aan het lezen met de gedachte "we gaan hier zo dadelijk een pedalleke stampen" om dan te lezen dat het voor binnenkort is... denk eens aan een mens z'n hart... :D

Voor wanneer in feite juist??? :(

Wanneer gaan we nog eens online racen krikke? Lang geleden :)

marcel 14-03-2004 16:29

Quote:

Originally posted by krikke
Allé Celle, ik was al dolenthousiast héél die readme aan het lezen met de gedachte "we gaan hier zo dadelijk een pedalleke stampen" om dan te lezen dat het voor binnenkort is... denk eens aan een mens z'n hart... :D

Voor wanneer in feite juist??? :(

wel, ik heb vandaag nog eens bekeken, en er zijn daar mensen die de release-date ongelukkig vinden, omdat ze in Sebring zitten, die dag....

volgende week dus ongeveer :D

krikke 16-03-2004 09:51

Allé, nog efkens geduld hebben dan... :)
Zeg Race, volgende week kunnen we er elkaar dan zeker nog eens aframmen! Ik ben er zeker van dat wat je met je BMW-ke presteerd ook met die prototype-C bolides kan! (maw af en toe eens lekker den decor in :D :D :D )

Nu echter nog efkens Lock-on spelen... "watte, den afwas, schat?" (vrouwenstem spreekt duidelijke taal op de achtergrond...) "ah, ja..., ik zal het direct doen..." :mad: :frusty:

R@ce@holiC 16-03-2004 12:45

Hehe komt in orde , begin alvast te bibberen intussen ;) :D

marcel 19-03-2004 01:21

de mod is zojuist gereleased :D

http://virtua-lm.com/

PorscheGT 19-03-2004 01:24

je was me weer voor :D fantastische mod!!!

marcel 19-03-2004 03:15

:( wel, de download is corrupt bij mij. laat iets weten als jullie meer geluk hebben

krikke 19-03-2004 08:38

Alles werkt prima behalve het geluid. Ik hoor een F1 rijden.... :confused:
Nog iemand dezelfde prob? :(


All times are GMT +2. The time now is 03:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.