De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   DAYTONA 500 2005 : info avond (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7633)

A.J. 30-03-2004 01:04

DAYTONA 500 2005 : info avond

Op 7 mei wordt er in Thema cafe Wheels een info avond gehouden over de geplande reis naar "The great American Race"
Iedereen die interesse heeft kan dan even lang komen en wie weet zit je in februari in het vliegtuig richting Florida.

Thomaske 09-04-2004 15:29

Mag je ook komen maar toch wetend dat je niet meegaat?

A.J. 09-04-2004 15:39

Natuurlijk.

Thomaske 09-04-2004 16:41

Oké ikzal er proberen te zijn als ik kan natuurlijk

S. Claeys 14-04-2004 20:30

Ben hier nieuw en voor ik vragen begin te stellen, stel ik me effe voor.

Naam is Steve Claeys en mede oprichter van één van de grootste en meest bekende stock car online league, genaamd ESCORS.
Wij simuleren dus NASCAR maar vanachter de PC. Racen in verschillende series en volgen de echte kalender week na week.

Na de introductie, de vraag.
En Thema cafe Wheels is waar gelegen? :D

PorscheGT 14-04-2004 20:31

Naast het circuit van Zolder.. indien je van de autosnelweg afkomt: onder de brug door en dan rechts doorrijden en een beetje afdalen , dat witte gebouw daar ligt de Wheels :p

WHEELS Themacafe
Terlamen 4
3550 Heusden-Zolder
info@wheelscafe.be
www.wheelscafe.be

S. Claeys 14-04-2004 20:47

Gloednieuw lijkt me.
Cool. Ben wel niet van de buurt maar heb al 2 keer onze jaarlijkse league LAN in Lummen gevierd bij SimSaga.

Zie bij je signature WIP voor GTRacing 2002 staan.
Ik leid daar uit dat je in de simracing bussiness zit.

Dan moet je weten dat er een mega game GTR in de maak is?

Raceboy 14-04-2004 21:00

Quote:

Originally posted by S. Claeys
Ben hier nieuw en voor ik vragen begin te stellen, stel ik me effe voor.

:D

Welcome Steve waar is de tijd dat de rode #39 nog reed in de ECS he ;)

Andy waarom altijd tona? Bristol is meer spectakel man ;)

S. Claeys 14-04-2004 21:11

Ha de Stijn. Heeft lang geduurd eer je een postje hierop zette. LOL

Altijd welkom he maat, weet je.

Daytona is nu de Great American Race en boeit veel mensen. Het is ook de speedweeks niet voor niets maar ik prefereer ook meer een short track zoals Phoenix, The rock, new hampshire, Richmond, Dover,.....

A.J. 15-04-2004 01:13

Quote:

Originally posted by raceboy

Andy waarom altijd tona? Bristol is meer spectakel man ;)

ten eerste : valt in februari en overlapt nooit andere races in Belgie.

ten tweede : in februari is het ginder meestal tussen de 20 en de 30 graden warm waardoor het echt vakantie is

ten derde : Florida is nu eenmaal heel boeiend, je habt in de buurt zoveel bezienswaardigheden dat het echt de moeite loont.

ten vierde : I like pure speed. 43 cars at +190 mph = THRILLING

S. Claeys 15-04-2004 09:09

Het is gewoon een hype, laten we dat toegeven.

Qua race spectakel denk ik dat er andere wedstrijden zijn die meer boeiend zijn. Vergeet niet, het is een Super Speedway, dus dat betekent dat je ze voorbij ziet flitsen en meer ni. Je kan verzekerd de ganse baan niet eens zien.

Bij een short track komt er meer remmen aan te pas dus ook meer passeer mogelijkheden en volgens mij meer spanning.

Maar alée, het maakt niet uit naar waar de trip gaat, cool moet het zeker zijn.

7 Mei is een vrijdag en dus onmogelijk voor me maar ik zou toch op de hoogte gehouden willen worden.

:cool:

camso belgium 17-04-2004 15:05

In Daytona kan men vanaf ongeveer rij 20 het volledige circuit zien, zoals op alle ovalen in de USA trouwens. Eens men voldoende hoog zit, kijkt men over de pits en de enorme opleggers in het middenveld. In Daytona is een verrekijker wel een heel nuttig instrument.
Daytona in februari heeft inderdaad het voordeel dat de "winterblues" even vergeten wordt. Tweede grote voordeel is, dat U in 9 dagen 5 wedstrijden op DIS (Daytona International Speedway) kunt volgen, wat op geen enkel ander ovaal kan. Verder zijn er nog diverse andere kleine circuits (van 500m tot 800m lang) in de buurt, waar er tijdens Speedweeks alle dagen wordt gereden. U kunt er gerust heen, zonder tickets op voorhand te hebben. Die kunt U ter plaatse nog kopen. Alleen voor de 500 wordt het iets moeilijker (dit betekent: zult U boven de list price moeten betalen op de zwarte markt).
Persoonlijk denk ik dat Talladega als superspeedway beter is dan Daytona (veel breder zodat ze continu met 3 rijen naast elkaar kunnen rijden). Daytona is in de tri-ovaal slechts 15m breed; ter vergelijking: Warneton is minimaal 15m en maximaal 18m breed.
Racen op een superspeedway is totaal anders dan op een kleinere ovaal zoals Bristol of Richmond. Het is fysiek op een superspeedway veer relaxer, maar psychisch door de hoge snelheden veel zwaarder. Op een superspeedway speelt de taktiek en de drafting een overwegende rol. Iedereen moet zijn eigen keuze maken; persoonlijk vonden wij Richmond weinig spannend en verkiezen wij Daytona.
U vindt enige randinformatie over onze Daytona trip, dit jaar in februari, op www.camso.com - nederlandse vlag - nieuws en dan verschillende berichten teruggaan - titel "enkele losse berichten betreffende de races in Daytona 18.02.2004

S. Claeys 17-04-2004 15:20

Ik ken Camso en de site en juig het Camso V8 initiatief toe.
Ik kom zeker eens kijken in de toekomst, probleem is het werk.

Anyway, tof verslag van jullie trip naar DIS.
Was dit in groepsverband dus met een vast programma of was enkel de reis "niet vrij" maar eens daar wel?
Wat was de totale kost en hoelang was je weg?

camso belgium 17-04-2004 17:02

Ga reeds 19 jaar na elkaar. Eerste maal in groepsverband. Later op eigen initiatief. Op eigen initiatief is het goedkoper; alles reserveren vanuit België. Het is wel interessant dat wie daarheen gaat goed geïnformeerd is op voorhand.
Daarom is deze info avond zeer interessant voor wie het eerste maal daarheen wil.
Ben iedere keer ongeveer 2 weken weg. Huur steeds een motorhome. Goedkoop is het toch niet. Inkomtickets alleen voor de 5 wedstrijddagen op DIS voor 2 personen lopen op tot ongeveer 1.000€ (weliswaar zeer goede plaatsen in de Winston Tower). Op een kleine baan betaal je tussen 20 en 30$; als je bijna iedere avond gaat, tikt het aardig aan. Heb het nog nooit uitgerekend, maar schat dat je voor 14 dagen toch wel snel 2.000€ kwijt bent, zonder vlucht.

S. Claeys 18-04-2004 10:14

Wow, das wel vrij veel geld he.
Toch bedankt voor de info.

Ik zou zeker niet alle wedstrijden gaan zien want de misses wil wel eens iets anders zien ook he. ;)

All times are GMT +2. The time now is 20:18.