De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Technisch hoekje (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   6 april naar de keuring en ... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7725)

kurtvaes 06-04-2004 18:37

6 april naar de keuring en ...
 
Afgekeurd.

Ze hadden met twee zaken problemen:

1. De gordels.

In de wagen staan 5-punt gordels (met E4 vignet en door de constructeur zelf geplaatst). Ik kan kiezen, ofwel hang ik er de gewone bij in (en ze zeggen dan letterlijk: ge moet die niet gebruiken, vijst die daar gewoon in) ofwel een attest gaan halen bij de constructeur. Zal het laatste worden.

2. De ophanging.

Ik heb een regelbare (in hoogte en demping) ophanging onder de wagen (ook door de constructeur voorzien). Ik moest dus over dat plankje rijden, en raakte dat met drie vijsjes (de wagen staat op de originele hoogte, zijnde 12cm, maar met de tijd zakken de veren natuurlijk een beetje door), en hier maakten ze dan ook geen problemen van. Hun probleem is het volgende: de vering moet aangepast worden zodanig dat ik hem niet verder meer KAN laten zakken (letterlijk: las dat maar vast).

Bij dit laatste stel ik mij dus vragen. Waar halen ze dit? Is dat reglementair of zijn ze met mijn kl**ten aan het spelen. Mijn garagahouder wil mij wel een attest geven voor de ophanging, maar hij wil ze niet lassen (en ik geef hem gelijk daarin).

Ik gebruik de wagen ook op circuit, en daar laat ik hem wel lager (+/- 8cm grondspeling), nadien gaat die netjes terug op 12cm (anders kan ik mijn garagebox niet in).

Mijn vraag is: moet ik nu een ophanging van €2000 laten kapot lassen?

Thomaske 06-04-2004 19:01

Dat zou ik niet doen hoor. Ik denk toch wel dat ze met u kl**ten aan het spelen zijn daar want als je zo'n antwoord krijgt...

silver bullet 06-04-2004 19:49

Nee ze zijn niet met uw voeten aan het spelen. Ze doen dit omdat anders de mensen gewoon omhoog gaan schroeven voor naar de keuring te gaan en daarna terug naar beneden. Anders zou de hele wet van 11cm niets te betekenen hebben. Ik ben met mijn wagen naar de keuring in rotselaar geweest, hing lager dan 11cm(ik denk 9cm) daar hebben ze nog eens ni naar gekeken en ik heb over geen balkske moeten rijden. Was verleden week vrijdag

kurtvaes 06-04-2004 19:59

Allé, lassen geblazen dus.

Wel tof dat ze overal dezelfde norm hanteren.

AlainH 06-04-2004 20:15

vervangen door gewone vering voor de keuring en erna weer uw regelbare vering opzetten is geen oplossing ?

kurtvaes 06-04-2004 20:20

Misschien

Ik zal eens nagaan of ze een niet regelbare vering liggen hebben.

De wagen is namelijk van de fabriek uit geleverd met een (regelbare) sportophanging.

Kurt

laurent 06-04-2004 22:10

kurt, met wat rijdt gij?

kurtvaes 07-04-2004 09:52

Quote:

Originally posted by laurent
kurt, met wat rijdt gij?
Lotus Elise

Flitser 07-04-2004 11:36

Wat is dit nu weer voor afzetterij?
De wagen komt zo van de fabriek, normaal mogen/kunnen ze hier geen opmerking over geven. Ik ken enkele mensen die met een Lotus rijden en die hier dan ook nog nooit problemen mee hebben gehad. (desnoods attest aanvragen van de constructeur).
De 11cm regel is dan ook bedoeld voor wagens die hun vering NA aankoop hebben laten aanpassen.
Zoniet ben ik destijds ook verkeerd geďnformeerd toen ik de nodige info ben gaan vergaren voor de aanschaf van een Elise.

Heb je de Elise trouwens nieuw gekocht of in ocassie?
Indien occassie ---> de wagen moet dan sowieso naar de keuring voor die mag verkocht worden, dan zou uw garagehouder hetzelfde probleem moeten meegemaakt hebben als hij erheen ging.

kurtvaes 07-04-2004 11:49

Nieuw gekocht. Verleden jaar voor de eerste keer gekeurd.

Flitser 07-04-2004 12:03

Quote:

Originally posted by kurtvaes
Nieuw gekocht. Verleden jaar voor de eerste keer gekeurd.
Aan zijn vijfde jaar toe dus.
Anders om de vier jaar een nieuwe kopen: moet je nooit naar de keuring :D :rolleyes:

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?
Indien bij een Lotus-dealer ---> die zou toch ervaring moeten hebben met dergelijke zaken om je de nodige feedback te geven wat je moet doen?

Zoals ik zei; ik denk dat je de verkeerde man met de verkeerde job op de verkeerde moment hebt gehad tijdens je keuring :frusty: :fight:

airco 07-04-2004 12:26

==> technisch hoekje

kurtvaes 07-04-2004 13:09

Quote:

Originally posted by Flitser Aan zijn vijfde jaar toe dus.
idd. hij is van '99.

Quote:

Originally posted by Flitser Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?
Indien bij een Lotus-dealer ---> die zou toch ervaring moeten hebben met dergelijke zaken om je de nodige feedback te geven wat je moet doen?[/B]
idd. Ik heb al contact gehad met mijn dealer, en die man moet de laatste weken bijna voltijds attestjes schrijven. Hij gaat er mij een maken voor de gordels en de ophanging, ik hoop dat ze daar content mee zijn.

Flitser 07-04-2004 13:31

Heb net telefonisch contact opgenomen met GOCA (http://www.goca.be) en zij wisten me inderdaad te bevestigen dat als de wagen zo van de band is gekomen je gewoon voor een attestje moet zorgen van de constructeur.

Indien het probleem daarmee nog niet opgelost geraakt raad ikje aan van contact op te nemen met de mensen van deze vzw, zij zullenje met plezier verder helpen ;)

Laat ons weten hoe het afgelopen is de volgende keer dat je naar de keuring bent geweest :gas:

kurtvaes 07-04-2004 13:39

Quote:

Originally posted by Flitser
Heb net telefonisch contact opgenomen met GOCA (http://www.goca.be) en zij wisten me inderdaad te bevestigen dat als de wagen zo van de band is gekomen je gewoon voor een attestje moet zorgen van de constructeur.

Indien het probleem daarmee nog niet opgelost geraakt raad ikje aan van contact op te nemen met de mensen van deze vzw, zij zullenje met plezier verder helpen ;)

Laat ons weten hoe het afgelopen is de volgende keer dat je naar de keuring bent geweest :gas:

Vrijdag ga ik mijn attestjes halen, en nadien naar de keuring.

Op hoop van zegen ...


All times are GMT +2. The time now is 14:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.