Sportpromotion |
28-05-2004 13:25 |
JES Competition klaar voor Belcar
JES Competition klaar voor de Belcar !!
Zij hebben het geprobeerd, zoveel is zeker. De Porsche GT3 klaarstomen voor de Touring Cup was op zich al een gewaagde onderneming, de uitstraling van het team was alvast een voorbode van wat nog zou komen. “De decibels hebben ons de das omgedaan”, aldus John Van den Branden“ De GT3 kan zeker zijn mannetje staan in het TC kampioenschap, maar 2 uitsluitingen op 2 wedstrijden zijn net iets te veel van het goede, we moeten een andere weg inslaan. Vorige week hadden we een gesprek met Dries Heyman, drijvende kracht achter het BRI concept. We hebben alle voor- en nadelen tov elkaar afgewogen en opteren voor de Belcar ten koste van het BTCS. Het feit dat we kunnen samenwerken met BRI maakt het er voor ons enkel een pak eenvoudiger op. De kennis en de werkmethodes waarmee Dries werkt bevallen ons eigenlijk wel. Als je ziet hoe gedreven die mannen bezig zijn met sponsors en autosport, velen kunnen er een voorbeeld aan nemen”
Wat de GT3 betreft blijft de technische kant in handen van het JES Competition team. Het zal wennen zijn de eerste wedstrijden, zeker als je weet dat ikzelf weinig ervaring heb in de Belcar. Indien ze de mogelijkheid hebben om de wedstrijd op de Nurnburgring nog mee te nemen dan gaan ze dat zeker doen, sowieso staan ze aan de start tijdens de 4H op Francorchamps.
De wagen is te traag om enige rol van betekenis te spelen in GTB, maar alle begin is moeilijk, TC is uitgesloten, dus gaan ze snellere oorden opzoeken. “Leuk om weten is dat onze sponsors en partners zonder dat ze het zelf beseffen van een regionaal naar een nationaal kampioenschap mee evolueren, ook voor hen een nieuwe uitdaging, aldus John”
“Budgettair zullen we alles nog even moeten bekijken, maar we hadden reeds de 24H van Zolder voorzien dit jaar. Met een beetje geluk trekken we nog enkele extra partners aan die TC te min vinden maar Belcar wel zien zitten”
Op de vraag of er verder nog ingrijpende veranderingen voorzien zijn de komende weken antwoord John zeer verstandig: “ We werken heel nauw samen met de mensen van BRI. Deze hebben net nu deze week een zware deal afgesloten met een beursgenoteerde Amerikaanse firma die de Europese markt komt veroveren. Weet dat deze sponsor ook te vinden is op de Ferrari F1 bolides en je hebt er verder het raden naar.
Of er in 2005 een samensmelting komt van BRI en Yes Competition met een Ferrari als primeur in de Belcar antwoord John met een lichte grijns: “ voor tekst en uitleg moet je bij BRI zijn “
|