De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   clio cup 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9616)

Raceboy 11-12-2004 14:06

clio cup 2005
 
Quote:

De winnaar van de Belgische Renault Clio Cup 2005 wordt beloond met maar liefst 75.000 euro. Dat geld moet dienen om in 2006 een seizoen in de Europese Mégane Trophy te financieren.

bron: pitstop.tv
Er werd al smerig gereden als er (bijna) niets op het spel stond. 75.000 euro daar kun je toch al wel is voor rammen, niet? :rolleyes:

krikke 11-12-2004 15:13

Aha, dan gaan we zeker kijken hé... :D

Thomaske 12-12-2004 10:19

Maar vergeet niet hoe het hier in België in elkaar zit hé. Als je elkaar "ramt" dan kan je straftijd of zelfs een diskwalificatie oplopen.

Maar het zal er toch spannender aan toe gaan dan afgelopen jaar.

Mvg

Guido 12-12-2004 19:16

Quote:

Originally posted by krikke
Aha, dan gaan we zeker kijken hé... :D
yup, yup. :D

En terwijl een plaat van 'Ram'stein spelen :+

Raceboy 12-12-2004 20:17

Ik dacht dat hier autoSPORT fans zaten.

Mark 12-12-2004 20:21

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Als je elkaar "ramt" dan kan je straftijd of zelfs een diskwalificatie oplopen.

En hoe vaak hebben ze dit jaar iemand effektief een straf opgelegd? Het is vooral gebleven bij mooie woorden aan het begin van seizoen 2004. ........ veel woorden, weinig daden van de verantwoordelijken ;)

Guido 12-12-2004 22:04

Quote:

Originally posted by raceboy
Ik dacht dat hier autoSPORT fans zaten.
euh :o

ik zal het niet meer doen. :D

Raceboy 12-12-2004 22:19

Ok uwe avatar is veilig :p

Mark 20-12-2004 19:29

Re: clio cup 2005
 
Quote:

Originally posted by raceboy
Er werd al smerig gereden als er (bijna) niets op het spel stond. 75.000 euro daar kun je toch al wel is voor rammen, niet? :rolleyes:
In Nederland stopt de cup, wellicht dat enkele nette en keurige Nederlandse rijders eens mee komen doen :D :D

Met een Verschuurtje of Bleekemolentje in het achteruitzicht van de binnenspiegel weet je zeker dat je schade in het vooruitzicht hebt :D

Quote:

Na vier succesvolle jaren in de Nederlandse autosport heeft Renault Nederland besloten de Clio Cup te beëindigen.

“We willen op een hoogtepunt stoppen” meldt Peter Plevier, PR manager van Renault. www.autosport.nl
Wat er nu succesvol is geweest is me een raadsel, ja de verkoop van wagens en reserve-onderdelen zal zeer zeker succesvol zijn geweest. Sportief was het af en toe bij de beesten af.

Wel een streep door de rekeing van Renault Bel-Lux, na het verdwijnen van de supermeetings was er toch sprake van dat Renault Bel-Lux en Nl samen gecombineerde wedstrijden ging organiseren. ?

Quote:

Geen overbevolkte startgrids in het Renault Clio Cup Elf-kampioenschap dit jaar, wat er Renault België toe deed besluiten uit het Super Meeting-gebeuren te stappen om te gaan samenwerken met nationale cups in o.m. Nederland. Een terugkeer naar de Benelux Cup van voor enkele jaren dus al wordt ook richting Italië gekeken. www.autosport.be 21-10-2004
De kalender van de Clio's kan weer aangepast worden, het bedrag voor de startgelden naar alle waarschijnlijkheid ook ;)

krikke 21-12-2004 20:15

Zeg Raceboy, ik ben een autosportfan, maar als er enkele heren graag de cowboy uithangen ga ik er eerder eens mee lachen dan te zeggen "amai, amai, amai, dit is toch géén werk meer huh..."
Mijn antwoord was dan ook ironisch bedoeld, begrijp je :)

pascual 21-12-2004 23:53

Re: clio cup 2005
 
Quote:

Originally posted by raceboy
Er werd al smerig gereden als er (bijna) niets op het spel stond. 75.000 euro daar kun je toch al wel is voor rammen, niet? :rolleyes:
Die 75.000€ is echt niets hoor! Als je weet dat de Megane cup zo'n 200.000€ / seizoen zal kosten!!! Ja je leest het goed! 200.000€, dus wie wil er dan nog die 125.000€ bij passen om met een Megane te rijden??? Ik ken enkele Clio cup piloten die het zeker niet zien zitten. Oké het is dan wel een speciale Megane, en het is een europees kampioenschap, maar ik denk dat je dan beter Belcar kan rijden.

Scapa 22-12-2004 00:52

Voor dat geld rij je al met een DIKKE porsche in de Belcar!

vortex 22-12-2004 10:42

die hele clio cup van jullie gaat niet door in 2005. ik zie niet dat er meer dan 15 B clios de baan opkomen, dus das niet om aan te zien. ik vrees aldus het ergste.
er is even sprake geweest van een benelux kamp. maar dat gaat niet lukken. NL heeft in 2005 weer gewoon zn eigen cup.
onbegrijpelijk, gezien de recessie in beide landen vwb deelname in de diverse kampioenschappen. (belcar en dsc daargelaten)
2 landjes met ieder 2 mooie circuits en dan toch maar volharden in je eigen kamp. onbegrijpelijk anno 2005 en lekker belangrijk natuurlijk.
NL en B zouden een vb moeten nemen aan de Beru top 10, maar het woord samenwerken tussen beide landen is een vies woord, en dat is jammer want zo blijven we tobben en wordt het pas weer wat als iedereen E 10.000 in de maand verdiend.

resumerend hadden we dus in 2005 een prachtig beneluxkamp. kunnen hebben met zon 45 beneluxpiloten strijdend voor een grote prijs. dat zou me een spektakel gegeven hebben.
maar het mag niet zo zijn, helaas. :mad: :fight:

Peter Baert 22-12-2004 12:41

Gaan we echt een Europees kampioenschap van Renault, dat op Eurosport uitgebreid zal gecoverd worden, vergelijken met een Belgisch kampioenschap, dat op 1 Vlaamse zender uitgebreid wordt gecoverd en in 2005 misschien niet meer, omdat dat betrokken programma weer in zijn voortbestaan wordt bedreigd?

Appelen en peren.

Uiteraard zal de Mégane Trophy niet goedkoop zijn (noem eens een goedkope autosport-formule). Maar dat kampioenschap wordt dan wel ingebed in de Renault Days die overal in Europa worden georganiseerd. Met alles erop en eraan, hospitality van hier tot ginder, enzovoort.

Wie de Mégane Trophy gaat rijden, heeft andere ambities dan wie in Belcar komt meerijden. En als de winnaar van de Clio Cup 2005 geen zin heeft in die 75.000 euro en dus in die Mégane, dan moet hij het maar doorgeven aan de volgende ...

Neem Renault weg, mijne heren, in Europa en bij ons, en bekijk dan het plaatje op circuit en in rally.

Mark 22-12-2004 20:01

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Noem eens een goedkope autosport-formule?
Komt ie: De Volvo 360 geen Modena cup ;) :D

Quote:

Originally posted by Peter Baert
Neem Renault weg, mijne heren, in Europa en bij ons, en bekijk dan het plaatje op circuit en in rally
Met deze uitspraak ben ik het eens......maar dat neemt niet weg dat Renault niet altijd even effectief met zijn centjes omgaat. Niet elk idee of plan van Renault is een succes. Mijn kritiek richt zich vooral op het geklungel van Renault Bel-Lux en Renault NL.

Op international gebeid heeft Renault een goede zet gedaan om in de single-seater categorie door wat breek- en sloopwerkzaamheden toe te passen. Weg met de World Series Light en de FRenault V6 en verdergaan met de FRenault 2000 op Europees nivo en dan de World Series V6. Het "opkopen" van de F3000 en omvormen tot GP2 is (was?) een goede zet. De actuele vraag is of de gevraagde budgetten voor GP2 op termijn haalbaar zijn c.q. blijven. Dat kon wel eens een twijfel gevalletje worden.

Volgens de traditie heeft Renault altijd een Europese Cup voor toerisme wagens, zoals de Renault 5, Clio's en V6. Dat men verder wil met Megane Throphy is niet meer dan logisch. Het idee is goed alleen rijst hier de vraag: Zet Renault niet te hoog in? Als we 10 wagens aan de start zien op 1 mei in Zolder dan wel, is de grid "uitverkocht" dan niet ;)

Dus op internationaal gebied heeft Renault de zaakjes wel goed in orde. Echter het gepruts op lokaal gebied in België en Nederland kenmerkt zich door een houding van: We kijken niet verder dan onze neus lang is. De eerste blunder die beide landen hebben begaan is het verschil in keuze m.b.t. de formule wagens. Belgie gaat voor de 1600 cc wagen en Ollanda voor de 2000 cc wagen. Al lang geleden zijn we hier op De Paddock tot de conclusie gekomen dat de keuze voor 1600 cc de juiste was.

Dan de Clio's, zowel in Belgie als in Nederland is er simpelweg niet goed gereageerd op de feiten die we allemaal hebben gezien op het circuit. De gevolgen waren logisch, dalende deelnemersaantallen en een smet op blazoen van de autosport. Iedere betrokken partij mag zich eens achter de oren krabben hoe het zover is kunnen komen. De beslissing van Renault NL om accuut te stoppen met de Clio's komt op mij zeer raar over. Ergens klopt er iets niet aan het verhaal. Dat men de "Nederlandse" budgetten aan iets anders wil besteden kan ik goed begrijpen. Echter zoiets weet men ook al in september en niet vlak voor het einde van het jaar. Denk toch dat menig team en coureur onaangenaam is verrast door deze beslissing van Renault NL.

Voor 2005 zijn er dus nog minder deelnemers beschikbaar en toch gaan Renault Bel-Lux en de één of twee prive initiatieven in Nederland vrolijk verder op eigen houtje. Het voorbeeld dat aangeeft dat autosport nog steeds op een amateurische wijze wordt georganiseerd. Met logisch nadenken heeft dit weinig te maken, kortzichtigheid ten top. De ene blauwe blazer die niet onder wil doen voor de andere blauwe blazer. Wie is de dupe? De coureurs en de liefhebbers langs de kant. Van start gaan in een veld van 10 tot 15 wagens lijkt me geen uitdaging voor een coureur. De liefhebber langs de kant ziet het verhaal van de 10 kleine negertjes voorbij komen :D

Op lokaal gebied verdienen Renault Bel-Lux en Renault NL een ferme tik op hun vingers vanwege de verkwisting van de budgetten. Bij samenwerking was het totale budget wellicht lager geweest dan de twee afzonderlijke budgetten bij elkaar opgeteld. Tevens hadden we betere autosport gehad voor de coureurs en de kijkers achter de buis of langs het circuit.

Of die Cup in Nederland doorgaat? Eerst zien dan geloven..........we hebben al meerdere prive-initiatieven voorbij zien komen op Nederlands cupgebied, geen een daarvan is een succes geworden.

Maar een ding moeten we niet vergeten: Renault doet tenminste iets voor de autosport, het zijn alleen de lokale cowboys die het af en toe niet snappen ;)


All times are GMT +2. The time now is 02:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.