View Single Post
Old 10-05-2004, 00:56
Pascal Pascal is offline
A4993

Dat de vedetten in deze sporttak meedoen, daar kan ik mee leven. Het zijn namelijk amateurs... In andere autosportdisciplines, dat is andere koek.

Met de volgende uitspraak ga ik heel wat kritiek krijgen maar ik zeg het er op voorhand bij : dit is enkel mijn mening. Ik vind namelijk dat de Dakar gaan pure autosport is maar meer een autosportevenement. Ik kijk dan ook met heel wat plezier terug naar de beginjaren waar "De Dakar" voor de echte amateurs was. Met tweewiel aangedreven auto's zich door de woestijn graven... Dat is voor mij de essentie. Niet uitsluitend tweewielaangedreven wagens maar het hoge amteurgehalte van weleer.

Ik herinner me enkele jaren gelden de start van de Dakar in Arras waar een Engels team met een omgebouwde, vierwielaangedreven Peugeot 405 break kwam aandraven. Oude jerry-cans op het dak, kleine schepjes en authentieke zandplaten aan de auto vastgemaakt.... Thats the spirit...

En dan niet te vergeten onze eigen zijspanpiloot Reynders met zijn vrouw van enkele tientallen jaren geleden. Als ik me niet vergis heeft hij met zijn zijspan nooit de finish gehaald. maar toch blijven bouwen aan zijn motorfiets en opnieuw proberen. Dat was voor MIJ Dakar.

Ook nu zitten er zo nog enkele tussen, maar zij komen minder en minder in de aandacht....

C U
Reply With Quote