Quote:
Originally posted by Peter Baert
Elke vergelijking met Top Gear loopt vreselijk mank. Verschrikkelijk vreselijk.
Het budget waarmee Top Gear kan werken, is voldoende om de hele sportredactie van VTM een jaar lang op de been te houden.
Het budget waarmee bvb. Autowereld.TV gemaakt wordt, is maar een minieme, piepkleine, microscopische fractie van het Top Gear-budget.
Top Gear werkt met een BBC-budget, Autowereld.TV met een sponsor-budget. Zonder sponsors gedaan met Autowereld.TV.
Zouden Autovision (RTBf), Auto Moto (TF1) en andere de vergelijking kunnen doorstaan met Top Gear? Ik vrees van niet.
Waarom wordt het bij onze Noorderburen omschreven als "commerciële troep"? Omdat de programma-makers zélf budget moeten zoeken, dus sponsoring van merken en bedrijven, en niet kunnen rekenen op een budget van de zender zelf.
En laten we in één adem ook maar de industrie-pers met een korrel zout nemen.
|
Ok, dat het budget lager is dat had ik wel gedacht. Maar waarom moet dat budget dan altijd gestoken worden in van die dure BV's die soms misschien niet eens weten hoe een motor werkt? Bovendien denk ik dat er weinig niet-autofreaks naar autowereld.tv kijken en volgens mij interesseert het publiek dat naar autowereld.tv kijkt zich dan ook hoegenaamd niet in hoeveel opbergruimtes er wel of niet zijn of dat het stuurslot te hoog of te laag staat. Het wilt niet zeggen omdat je een lager budget hebt dat je programma zowiezo slechter is. De beelden en montage valt goed mee vind ik, alleen ligt het accent mijns inziens verkeerd en zit ik echt niet te wachten op een volgende Joyce de Troch die komt laten zien wat zij wel van auto's kent (om daarna met een of andere technische term volledig de mist in te gaan).
Laat aub een ervaren kenner zoiets testen, die kost waarschijnlijk ook nog een heel pak minder.
FF