Omdat ikzelf vorige wedstrijd de start had genomen, was het nu de beurt aan Werner om te starten. Dus ik ging als eerste kwalificeren. Het was, denk ik, een drietal jaren geleden dat ik nog in Antwerpen had gereden. Desondanks stapte ik halfweg de kwalificaties uit en stelde vast dat we op dat moment op eenmooie 6° plaats stonden. Waarschijnlijk moesten de snelle piloten nog rijden want dit is voor mij een te hoge plaats. En ja hoor, de snelle mannen zaten aan het stuur en Werner zakte stilaan tot buiten de top 10. Tot in de eindfase van de kwalificatie Werner er nog een snelle ronde uitperste en terug op de 6° plaats terecht kwam. Mooie vooruitzichten...
In zijn stint vocht Werner een mooie strijd uit met zijn schoonbroertje en verloor een plaats. Omdat een andere rijder een fout maakte kwamen we terug op plaats 6 terecht. Opmerkelijk was het kleine verschil tussen de teams. Halfweg de wedstrijd waren er nog maar enkele teams op een ronde gezet. Door dit close racen werden ook de pitstops belangrijk. Wie snel wisselde, zou wel eens een plaatsje kunnen winnen.
Dan was het mijn beurt. Mijn rondetijden waren iets trager als die van Werner maar opmerkelijk constant. "De Witte" ging mij in het begin van de stint voorbij. Hij reed alleen en moest dit bekopen. Op dit, fysiek zware parcours, kon hij het geen vol uur volhouden. (En zo waren er nog...) Hij moest een extra pitstop inlassen waarvan ik natuurlijk profiteerde. Opnieuw op plaats 6. Onderweg nog iemand ingehaald en op een onverhoopte 5° plaats terecht gekomen. Voor mijn teammaat was dit blijkbaar nog niet voldoende. Hij spoorde mij aan om harder te gaan. Ik heb echt alles geprobeerd maar kon geen positie meer winnen. We eindigden uiteindelijk op een verdienstelijke 5° plaats op 6 seconden van de 3° en op 2 seconden van de 4°. Van close racing gesproken...
We waren uiteraard zeer tevreden en hebben het resultaat goed gevierd. We hebben namelijk de zaak gesloten....
Bedankt aan allen voor de sportiviteit... Ook op een smal circuit kunnen we veilig rijden en zelfs inhalen... Dat is vandaag nog maar eens bewezen...
C U ---- next time...
|