[QUOTE]
Originally posted by Marshal
[B]Terug van de 12 uren....
Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden

Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status.
Ik was zaterdag op de Nurburgring waar een race op de Nordschleife was voor de Langstreckenpokal.
Op een bepaald moment komt er een M3 langzaam toe aan de veiligheidspost waar ik stond.
Na overleg met de marshals werd het hek geopend, de wagen buiten het circuit geduwd en na een kwartiertje stopt er een busje met daarin 4 mechanics. Die herstellen de wagen en na een halfuurtje wordt het hek terug geopend en onder gejuich rijdt de M3 monter door tot de finishvlag. Op mijn vraag aan de teamchef antwoord die me dat dit zonder probleem wordt toegestaan, want men investeert toch veel geld om mee te doen en voor zo'n prul (gaskabel) geeft men niet op. Tenslotte wees hij mij op het feit dat er louter amateurs meedoen, die de ganse week hard werken en recht hebben op een dagje racen. En verder vroeg hij mij of er in Belgie ergens een race bestond waar er rond de 150 wagens starten. Point taken!
Volgens mij kunnen de Belgische endurance-organistoren beter een kijkje gaan nemen in Duitsland. Men zou er wel wat kunnen van leren.