Ten eerste: Je gaat toch niet besparen op je eigen veiligheid?
De helm? Waaraan wil je deelnemen? Als dat bekend is kun je in de reglementen van de klasse de gestelde eisen opzoeken. Bijvoorbeeld in de Belcar:
Quote:
94. Het dragen van een gehomologeerde helm is verplicht wanneer de wagen in beweging is. Deze helm
moet minstens aan één van de volgende normen voldoen:
· Snell SA 95 (geldig tot 31/12/2004) of Snell SA 2000 (USA);
· SFI 31.1A en SFI 31.2A ;
· British Standards Institution BS 6658-85, type A/FR, inclusief alle amendementen (rode sticker).
Elke modificatie aan bovenvermelde lijst zal gepubliceerd worden in het maandelijkse FIA Official Bulletin.
Beschrijving van de labels die de goedgekeurde helmen identificeren, is op aanvraag verkrijgbaar bij de FIA.
Bovendien dient elke helm voorzien te worden van een sticker, zoals beschreven in art. 93 van het
Sportreglement Mediagroup Van Dyck Belcar 2004.
Het gebruik van een HANS (head and neck restraint system) in combinatie met een integraalhelm wordt
aangeraden. Tot hiertoe biedt geen enkel systeem een volledige beveiliging bij ongevallen, maar meerdere
studies hebben aangetoond dat een HANS-achtige beveiliging het risico op hoofd-, nek- en
ruggengraatkwetsuren sterk vermindert.
|
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|