Het argument "niet-representatief" moet meteen van tafel geveegd worden.
Het programma is gisteravond bekeken door 568.000 Vlamingen, een marktaandeel van 36,8%!
We mogen aannemen dat met die 568.000 Vlamingen alle lagen van de bevolking vertegenwoordigd zijn: jong en oud, dik en dun, enzovoort.
Die 568.000 konden stemmen: via internet, sms of vaste telefoon.
Neem nu nog dat de helft echt gestemd heeft, dan gaat het nog over 280.000 mensen.
Bureau's die marktonderzoeken doen, krijgen natte dromen van een dergelijk panel.
Het gaat dus om een zeer belangrijk signaal, dat je los moet zijn van autosport. Het gaat om het algemene gevoel bij de bevolking over onveiligheid door snelheid, ...
Bovendien kwam de stelling in een infotainment-programma met een algemene inhoud, niet specifiek over autosport. Anders zou de uitslag van de enquete gekleurd en vertekend zijn.
Het gaat niet om de rallysport op zich. Het gaat voor die brede laag van de bevolking om autosport op de openbare weg, wat dat ook mag zijn.
Het merendeel van de Vlamingen wil geen autosport meer op de openbare weg.
Er is dus een vreselijk imago-probleem. Het wordt tijd dat iedereen, van federatie tot gewone autosportliefhebber, de oogkleppen aflegt en rekening houdt met wat er leeft in de maatschappij. De gouden tijden zijn al lang voorbij. Als we niet uitkijken, is het binnenkort helemaal gedaan, in Vlaanderen toch ...
__________________
www.skynet.be/pitstoptv
Last edited by Peter Baert; 17-05-2004 at 12:38.
|