View Single Post
Old 18-05-2004, 13:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Mistery
Zoals Peter Baert het al stelde, was de stelling dus: "Autorally's op de openbare weg moeten verboden worden." En een stelling die in negatieve zin wordt geformuleerd (het woordje "verboden" dus...), levert ook veelal een visie op die aan de negativiteit van de stelling gekoppeld is.

Nu kan ik me levendig inbeelden dat menig niet-autosportkenner met deze stelling akkoord gaat, want ze maken gewoon de combinatie Rally+Openbare Weg... Tijdens een rally zijn die wegen dus niet openbaar, want het gaat om een afgesloten parcours.
Deze vraag, doch anders geformuleerd, zou hoogstwaarschijnlijk andere resultaten opgeleverd hebben indien het bvb klonk: "Rallyport op afgesloten wegen en met streng gereglementeerde publiekszones kan blijven bestaan." In feite is dit net dezelfde stelling, doch in positieve vorm en met duidelijk vermelding dat het gaat om gesloten parcoursen. En dan gaat Jan Modaal al eens anders redeneren, denk ik...
Da's zo'n beetje de synthese van wat ik eerder al melde. 'k ben het er dan ook volmondig mee eens.
Reply With Quote