Even op Mario zijn stelling ingaan : ik ben ook niet TEGEN Groen hé, die mensen zijn die echt voor groen zijn zijn er nodig. Maar niet ten koste van alles.
Ik kan genieten van een dagje autosport, maar evengoed van een rustig dagje wandelen in de natuur.
En de combinatie is perfect te doen : tijdens de WK-rally van Duitsland hebben wij ook de natuur aldaar bewonderd, vorige week tijdens de Rallysprint Monteberg hebben we daar rustig genietend van het mooie weer in de wei op ons stoeltje naar de Rallysprint zitten kijken.
Ik vind alleen jammer dat enkele Groenen per sé tegen ALLES zijn, zoals hèt voorbeeld momenteel in de Kempen ; het Glossocircuit. Maasmechelen moet binnen afzienbare tijd blijkbaar ook dicht. En kom nu niet af dat ze geen rekening houden met de natuur : van maart tot en met juni is er geen autosport omdat het broedseizoen is.
Wielerwedstrijden gaan te pas en te onpas door op alle openbare wegen, volgwagens daarvan rijden ook een stevig stukje rally en dikwijls gevaarlijker dan rally-piloten (op de stoep in bebouwde kom als het moet) , tijdens voetbalwedstrijden vliegen er tot 23u helikopters rond, moet men een half leger inzetten om enkele heethoofden rustig te houden, maar daar heeft dan niemand last van zeker?!
|