Quote:
Originally posted by Marshal
Whow, dat is een beetje de waarheid omdraaien Schumacher laat veel te veel meters vrij achter de safety-car. Daarnaast doet Schumacher acties achter de Safety-car die reglementair niet kunnen. Montoya volgt zeer kort op Schumacher omdat dit reglementair zo hoort.
Schumacher zet de ellende in gang, de (ge)vervolgactie gebeurd door Montoya en de uiteindelijke klap is voor Schumacher. Als hier iemand een straf zou moeten krijgen dan is het Schumacher wel voor het niet respecteren van de regels die gelden voor het rijden achter een safety-car
|
Ik twijfel er niet aan dat dat de letter van het reglement is. Toch (als je naar de voorbije paar jaar F1 kijkt) moet je vaststellen dat de techniek van banden/remmen opwarmen een gebruik is geworden .... Wat
alle rijders regelmatig doen als de race gaat hervatten. Als tegen die praktijk consequent niet opgetreden (hier duidelijk het geval (kan me de laatste sanctie voor ruimte laten achter de safety car niet meer herrinneren)) wordt is er in de rechtspraak sprake van "een gebruik"
Ik weet niet of jij ooit op school recht hebt gehad (al ff geleden waarschijnlijk

)
Het is in de rechtspraak een algemeen aanvaard principe dat
een gebruik sterker is dan de letter van de wet.
Ook al staat dat "gebruik" haaks op de letter van de wet.
Er is in tal van rechtbanken al rechtspraak waarmee je zoiets kan staven.
Recht is veel meer dan de letter van een wetboek