Ik was er bij op het circuit van Magny Cours het voorbije weekend toen RPM dit zeeeeeeer goede nieuws bekend maakte!

Er was dan ook vrijdag avond een persconferentie in de press room van het circuit, ik zelf was er niet aanwezig door al de brokken die waren gemaakt bij KTR… …maar ik kan jullie wel het volgende vertellen:
- De World Series by Nissan zullen dus World Series by Renault gaan noemen in 2005.
- Er zal nog gereden worden met dezelfde Dallara chassis van de voorbije jaren, maar Renault zal een nieuwe motor maken die een dikke 400KP zal leveren.
- Op die manier word de WS dus een serie die je onder de GP2 (ex F3000) zal kunnen situeren.
- Deze totaal nieuwe serie zal ook (eindelijk) een volwaardige kalender krijgen! D.w.z. dat ze op de “échte” F1 circuits gaan rijden en ook niet meer 4 maal per seizoen in Spanje. Met zekerheid zullen er races plaats vinden in: België (Spa), UK (Silverstown), Frankrijk (Magny Cours), Duitsland (Hockenheim of Nurnburgring), Italië (monza of ?), Spanje (Barcelona of Valencia en Bilbao), Hongarije (Hongaroring), …
- Zoals al officieel in het persbericht staat zullen de FR 2000 dus steeds rijden in het neven programma van de WS, verder zullen voor 99% zeker ook een Europese Renault Megane cup en een Europese Nissan Z cup de WS vervoegen tijdens al hun meetings in Europa.
- De WS en de GP2 (ex F3000) die samen in één weekend gaan rijden volgens het bericht van pitstop.tv, lijkt volgens mij totaal niet waar! Tot op heden is dit ZEKER nog niet officieel, RPM heeft op de persconferentie het woord GP2 of F3000 zelfs niet uitgesproken. Dat beide kampioenschappen dus in 1 weekend gaan rijden, daar is dus op dit moment nog totaal geen sprake van.
- Verder is het ook de bedoeling dat de teams met het laagste niveau van de WS (lees Porfesa) zouden verdwijnen en dat topteams uit de FR V6 (lees DAMS en Co) het World Series by Renault veld zouden vervoegen in 2005! Op die manier wil RPM en Renault Sport 12 of 13 top teams hebben in dit nieuwe kampioenschap.