Thread: GP monaco
View Single Post
  #111  
Old 24-05-2004, 20:19
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Tijdens de GP van Monaco hebben we te maken gehad met drie belangrijke soorten van "rubbers":

1. Bridgestone 1:
Zacht rubber dat het zeer goed deed tijdens de kwalificaties maar tijdens de race sneller zou overgaan tot "graining".

2. Bridgestone 2:
Harder rubber dat het minder goed deed tijdens de kwalificaties, maar tijdens de race langer bestand was tegen "graining".

3. Michelin:
Een rubbersoort die tussen de beide Bridgestone compounds in zat: goed voor een snelle ronde en redelijk stabiel tijdens de race.

Aangezien de Ferrari beter overweg kan met de Bridgestone dan de overige teams en niet echt behoefte heeft aan extra mechanische grip, hebben zij gekozen voor de hardere Bridgestone band (Bridgestone 2). Om deze banden op temperatuur te krijgen moet je echter sterk je best doen.
De "Lock-up" van Schumacher was voor de B2-compound dan ook niet zo'n probleem dan dat deze voor een B1-compound zou zijn geweest. Het optreden van een Flat Spot was dan ook ondergeschikt aan de temperatuur van de band.
__________________
Reply With Quote