View Single Post
Old 26-05-2004, 16:45
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Ik zal maar in de verdediging van de Heer Schumacher zetelen.

Case One: Canada:
MS kwam de pitstraat uit, zij aan zij met HHF. Als je dan in je spiegel kijkt, dan zie je niemand ... lijkt me logisch als de wagen er helemaal naastzit. Wat er toen in zijn hoofd omging weet ik niet, maar de schuld ligt volledig bij Schumacher. Hij ging daar in de fout, enkel was het volgens mij niet een bewuste fout.

Case 2: Het Damon Hill verhaal. Al ooit proberen te sturen met een kapotte stuurinrichting? Werkt niet echt naar behoren lijkt me. Had Hill 1 bochtje zijn testosteron ingehouden, dan was hij wereldkampioen geworden. Hill gaf zelf toe dat hij had moeten wachten en dat MS op dat moment niet kon sturen.

Quote:
MS heeft gedaan wat hij moest doen. kijk,... MS maakt een fout, pakt de muur en kaatst de baan op. Hill komt het hoekje en ziet MS vanop hat gras de rijlijn opstrompelen. EN WAT DOET HILL!! Hij will eerst links buitenom terwijl MS zelf die lijn opzoekt, Hill besluit dan binnedoor te gaan in een gat dat hij nooit zou krijgen. Die bocht was MS's bocht, niet Hill's. Met vuile banden en 7km/u minder topsnelheid had Hill hem eenvoudig kunne clinchen op het Brabham Straight. Het sluiten van de deur was de professionele move. Het feit dat Hill dacht recht te hebben op MS' rijlijn illustreert alweer Hill's kinderlijke naïviteit.
Case 3: Het Monza incident. Acceleren, alles dichtgooien. Niets zo belangrijk in Monza als bij een herstart warme remmen te hebben voor een goed rempunt in de 1ste chicane. Wat doe je dan? Natuurlijk, op de rechte lijn voor de parabolica je remmen eens testen en opwarmen. Daaraan kan je je in principe toch verwachten? Het is helemaal niet zo onlogisch als het lijkt. Dit is een spelletje dat Schumacher het beste onder de knie heeft, en dé manier om een afstand te maken met je achtervolger. Button reed toen zijn eerste jaar en zat er even met zijn gedachten niet bij, dat MS zoiets zou doen. Jammer genoeg werd Jenson toen het slachtoffer van zijn op dat moment nog gebrek aan ervaring.

Case 4: MS rijdt nadat zijn moeder stierf. Michael is wel de persoon die samen met zijn broer op het vliegtuig stapte na de kwalificatie om zijn zieke moeder te bezoeken. Maar het is niet zo makkelijk om als regerend wereldkampioen zomaar even te zeggen: ik rijd niet dit weekend. De fans wat je op dat moment een beetje in de steek laat -tuurlijk, ze hebben begrip voor de situatie, maar betalen ooohhh zoveel geld voor dat ticketje-. Hij zei na de race: mijn moeder zou gewild hebben dat ik zou racen, en dat ik zou winnen. Want tenslotte, wat willen de ouders liever als dat hun kinderen succes hebben? Had je gewild dat Michael thuis lag te huilen voor een foto? Welk verschil had het gemaakt? Hij bewees de wereld hoe mentaal sterk hij wel niet is, en dat hij even zijn emoties aan de kant kon zetten om de rest van zijn leven (dat bij Ferrari) niet in de steek te laten. Michael heeft een geweten, daar ben ik getuige van ... Hij heeft die race gewonnen voor zijn moeder, wees daar maar zeker van!

Case 6:

Quote:
Wat Jerez betreft: Villeneuve verdiende de titel omdat hij de aanslag van MS had overleeft, MAAAAR!! indien MS er wel in geslaagd zou zijn geweest om JV's lafhartige mannouevre te counteren met een tegenaanval in diezelfde bocht ben ik van mening dat de titel MS toekwam. lafhartig: 15m voorbij je ultieme rempunt remmen zoals JV in Jerez deed is geen kunst, dat is een aanslag, dat is dom, dat is ondoordacht, maar het draaide uit in JV's voordeel. Zou het lafhartige mannouevre anders zijn uitgedraait, dan gunde ik MS de titel in 97.
Reply With Quote