Ik draai ook mijn hoofd in een F1 wagen met 200 per uur, das makkelijk hoor, met al die rijwind ...
Hill: Schumacher wist op het moment dat hij de muur in was gegaan ook niet dat zijn inrichting naar de klote was. Dat wist hij ook pas later. Lijkt me logisch dat je de baan trug opgaat, probeert voor je concurrent te blijven en dat je naar de pits wilt.
Monza: Wij rijden niet in die wagens, dus weten we niet hoe ze reageren. Ik hoor wel soms enkele mensen vertellen over hoe hun auto reageert. Om alles op te warmen van je remmen doe je eigenlijk wel zo'n actie. Jenson had dit nooit verwacht, omdat hij deze spelletjes niet kende. Zoiets leer je ook niet in de andere klassen, enkel bij een Schumacher.
Jerez: Dat verhaal is waar. Die collega van wie die quote is, heeft via de FIA toen nog de telemetriegegevens gekregen. Deze waren openbaar gemaakt en konden toen opgevraagd worden. Ik heb ze zelf gezien, maar dat is echt niet iets waarvoor ik met een fototoestel in de aanslag zit.
Inderdaad, dat MS de deur dichtgooit is zijn verantwoordelijkheid. Maar Villeneuve is wel degelijk degene die MS als bumper gebruikt. Had MS Ville laten doorschuiven, dan had MS de titel gepakt. Ville moest TOEN handelen, want er kwamen toen wolken dreigen ... de baan zou kouder worden, en MS zou sneller worden op zijn Goodyears toen. Villeneuve had minder vleugel op als MS, dus als hij al voorbij het rempunt van MS zit, dan kon hij nooit die bocht gehaald hebben. Maar het blijft een feit dat MS de deur daar dichtgooide, wat hij beter niet had gedaan. In mijn ogen zat hij nog steeds op de rijlijn en was het de Canadees die een regelrechte aanval pleegde, in die omstandigheden wat aankwamen, eigenlijk een ultieme kamikaze, wat in zijn voordeel uitdraaide.
|