View Single Post
Old 27-05-2004, 21:18
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Wat ik altijd zo frappant vind bij Schumacher verhalen is het altijd maar de ene kant die je hoort. Schumacher rijdt Hill er af in Adelaide enzo... Hoe kan iemand überhaupt iemand anders eraf rijden als hij voor die persoon rijdt? Hij kan hoogstens de deur toedoen! Wat MS danook prompt deed! In een bocht waar eigenlijk niet in te halen valt overigens, maar soit. MS fans en tegenstanders zullen het hier nooit over eens zijn! Maar ik dwaal af

Ok: adelaide '94... Iedere Niet-schumacher fan schermt daarmee. Maar waarom zeggen die lieve mensjes dan nooit eens iets over de acties van de Heer Hill in 1995? Tot tweemaal toe (!) ramt hij Schumacher overduidelijk van de baan (Monza en Silverstone)...

Actie in '97: mja, fout van Schumacher in mijn ogen. Dus verdiende titel voor villeneuve en verdiende straf voor MS. Dus case closed wat mij betreft...

En op de vraag: hoe wordt iemand Schumacherfan? MJa, iemand die na exact 1 jaar F1 al de GP van België wint, met eenmindere wagen dan Hill, toch tweemaal WK wordt, iemand die ieder jaar de spanning er in weet te houden (ook tegen de superieure McLarens in '98 en '99)... Tja
En als je nog niet overtuigd bent, dan raad ik je absoluut de GP van Spanje 1996 aan. Op een doorregend circuit minimaal 6seconden sneller per ronde dan iedere andere coureur! Herhaalde dat kunstje ook in Monaco (ik dacht in 1998). Daar had hij na een drietal ronden al meer dan 20 seconden voorsprong op zijn naaste achtervolger. Komt daarbij dat de briljante tactiek van Brawn ook altijd werkt. En waarom werkt die, omdat Schumacher het doet! Je kan alles uitstekend plannen, maar als je rijder niet die drie-vier ronden voor zijn stop enkele foutloze ronden in kwalificatietijden kan neerzetten, dan faalt je tactiek (kijk maar naar monaco, waar hij, toen Trulli in de pits stond, zo heftig te keer ging dat hij zelfs zijn eigen kwalificatietijd klopte...)

En ja, minpunten... Goed, die heeft iedereen. En hij heeft al fouten gemaakt, natuurlijk. Maar dat deden ook halfgoden als Senna (die ook niet vies was om het 'ik-duw-eens-mijn-naaste-concurrent-van-de-baan-want-dan-ben-ik-WK'-spelletje te spelen), Prost, Mansell, Lauda, G. Villeneuve en vermoedelijk ook mensen als Clark, G. Hill, Fangio, enzo meer
Reply With Quote