Als GT fanaat heb ik dit spel natuurlijk ook. Ik had reeds de Koreaanse versie gespeeld en het valt me weer op dat de force-feedback op een geheel andere manier inspeeld op de gedragingen van je wagen. In GT3 voelde ik elke verandering in wegdek, afstelling van de auto enz. Het is trouwens dit gevoel dat zorgt dat je je auto 'voelt'. Dit mis ik in prologue. De FF (met het nieuwe 900° stuur) is nog steeds precies, maar ik heb het grote 'realistische' gevoel niet meer.
Ik weet wel dat dit enkel een arcade racer is, terwijl GT3 een simulator was. Misschien dat daar het verschil ligt. Ik hoop het van harte.
De testen zijn zo gemakkelijk. Heb goud op alle rijbewijzen na twee dagen of zo. New York is eigenlijk wel een flauw circuitje, Fuji kennen we natuurlijk en Assisi is bangelijk om door de kleine straatjes te scheuren. (ook hier gaat dat arcade gevoel doorwegen) Nu is het wachten op GT4 in december. En het zou best eens kunnen dat we daar een reuze verrassing krijgen ... EA is dan nl zijn licentie voor Porsche en Ferrari kwijt. Lijken die Duitse en Italjaanse bolides in de cd ook nog eens op hun plaats.
|