Quote:
Originally posted by Pascal
Dat moeten we dan nog maar eens uitpluizen...
C U
|
Ik ben wat aan het pluizen geweest

Ik kwam in het sportief reglement van de Touring Cup een artikel tegen over het in gang duwen van een wagen (Artikel 105). Met deze thread en bijhorende discussie nog in mijn hoofd heb ik het sportief reglement van de Belcar er ook eens bijgenomen. Daarin staat:
Quote:
Artikel 111. Gedurende de trainingen, de warm-up en/of de wedstrijd mag de motor met de starter of met een externe batterij gestart worden. Starten mag slechts gebeuren als de wagen met de vier wielen op de grond staat.
|
Interpretatie is mogelijk op 2 manieren:
... mag de motor met de starter of een externe batterij gestart worden. Als de "mag" vervangen wordt door "moet" is het duidelijker en mag er niet geduwd worden. Zoals het nu staat "mag" men de motor ook starten door te duwen.
Het reglement bij de Touring Cup is duidelijker.
Quote:
Artikel 105. Gedurende de trainingen, de warm-up en/of de wedstrijd mag de motor met de starter en/of met behulp van een externe batterij gestart worden. Starten mag slechts gebeuren als de wagen met de vier wielen op de grond staat en bij volledige stilstand van de wagen.
|
Hier staat duidelijk vermeld dat de wagen moet stilstaan! Wanneer de motor gestart wordt tijdens het duwen staat de wagen niet stil en kan men bestraft worden.