Quote:
Originally posted by Giovanni
Omdat men bij VW geen argwaan wou wekken door het bestellen van zo een V10 diesel zijn ze maar overgegaan tot het kopen van zo een wagen.
|
Hmm, dat staat in de Autosport van 10 juni toch iets anders omschreven

Volgens Ian Dawson (eigenaar Taurus) was het simpelweg niet mogelijk om een losse motor te kopen (of mag je daar lezen: een veto van VW ?)
De reden van deze Veto? Binnen het VW-concern schijnt er al een "sportscar diesel engine" in volle ontwikkeling te zijn. Volgens de welbekende geruchtenstroom zou die bestemd zijn voor een gesloten Audi GTP diesel in 2005/2006.
Het complete Taurus project zou niet meer dan één miljoen Engelse ponden hebben gekost. Ricardo Engineering die van plan waren om een diesel motor te ontwikkelen hadden een budget van 15 miljoen pond in gedachte. Nadat de gesprekken tussen Taurus en Ricardo op niets waren uitgelopen heeft Dawson dan maar besloten om maar iets standaards in die Lola te kieperen.
Dawson geeft zelf de beste omschrijving van dit project: "bargain basement project"