Eerst en vooral even zeggen dat dit mijn laatste post hierover is, want ik heb geen zin om op deze gezellige plaats ruzie te gaan maken, terwijl de lijdende voorwerpen toch miljoenen euro's per race blijven oprapen.
Quote:
Originally posted by redje
Waarom zou dat geen nut hebben? Als BAR na de race een klacht indient en ze krijgen gelijk, heeft MS 25 seconden aan zijn been. Wil het nu dat Sato 22seconden na MS over de streep kwam. Sato zou dus niet 3des geweest zijn maar 2des. Een verschil van 2 punten. BAR zou dit zeker niet laten liggen. Een klacht zou nut gehad hebben, zelfs als het na de race gebeurde.
|
Zoals ik al zei, ze zouden ook geen klacht indienen als ze gelijk hebben want ze weten op voorhand hoe het afloopt. Kijk naar Maleisië '99: Ferrari dreigt terecht gediskwalificeerd te worden, en opeens verklaart de FIA zijn eigen scrutineers onbekwaam (terwijl ik me toch wel kan voorstellen dat die mensen tot op 2mm nauwkeurig kunnen meten). Ik zou nog meer voorbeelden kunnen aanhalen, o.m. met toeschouwers in grindbakken, vlammen uit de benzinetank en wissels op het podium...
Quote:
Originally posted by redje
Ik hoop dat je niet begint met te insinueren dat Ferrari al de stewards omgekocht heeft en dan nog eens alle teams zwijggeld zou betalen. Dan is dat pas een investering met laag rendement.
Zoiets pas perfect in de complottheoriën die er over de F1 de ronde doen.
|
Quote:
Originally posted by airco
Allé nicki_mks .....
Haast u .... het is hoge tijd om te komen vertellen dat de FIA omgekocht is
|
Natuurlijk zeg ik niet dat alle officials corrupt zijn, maar ik kan evenmin geloven dat één iemand op dit forum (zeker de Belgen...) nog gelooft dat het ook in de F1 nooit gebeurt dat beslisingen genomen worden o.i.v. groene briefjes... Anders vraag ik eens aan Sinterklaas dat hij julie komt overtuigen.
Mijn visie op het hele verhaal is gewoon dat het enorm toevallig zou zijn, moest de eerste timingfout in ik weet niet hoeveel jaar net in deze omstandigheden gebeuren. Het spijt me...
Edit: toch nog even dit: als dat van de 13 duizendsten waar is, zou er aan 320 km/u inderdaad een verschil van 1m en 16cm geweest zijn op de lijn. Tenzij die lijn enkele meter voor de eerste bocht ligt heb ik daar toch onweerlegbare twijfels over.