Thread: 2004 Usgp
View Single Post
Old 23-06-2004, 22:11
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Nicki_Mks
Welnee, integendeel. Ik vind juist dat de 9 andere teams een eerlijke kans verdienen. Waarom de FIA Ferrari op sommige punten benadeelt? Omdat ze anders zelf verlies doet door tegenvallende kijkcijfers natuurlijk. Dat is toch het beste: eerst een spannende race, en dan toch Ferrari dat het haalt.

Ik snap jullie toch écht niet... Als Mr. Goren zegt dat Schumacher achterstevoren over de lijn gegaan is zou je het nog geloven. Ik had beloofd geen controversiële uitspraken meer te doen, maar ik denk niet dat volgend wetenschappelijk bewijs onder die noemer valt:

Is iedereen het erover eens dat de afstand tussen beide Ferrari's op de lijn 50 cm of minder was? Zoniet, bekijk het filmpje. Wel, als 50 cm of minder overbrugd worden in 0,013 seconden, betekent dat een snelheid van 38,5 m/s of minder, m.a.w. maximaal 139 km/u! Als iemand ziet waar mijn fout in de vier hoofdbewerkingen zit, laat me iets weten... Zoniet, graag een verklaring hiervoor.
Als de FIA toch wil dat het spannend is, waarom dan een team bevoordelen? Een seizoen zoals vorig jaar is altijd spannend, welke piloot of team ook aan het langste eind trekt.

Ten tweede, een beetje muggeziften, het is mevr. Goren. Ik ga niet onvoorwaardelijk akkoord met wat zij of de andere medewerkers van die site zeggen. Maar denk je dat het voor een site van dergelijke reputatie gezond is om leugens te verkopen. Om eerlijk te zijn, dat is hij hen nog nooit gebeurd. En dat geeft mi toch een basis om ze te geloven.
En waar de fout zit in heel uw redenering. De timing line ligt vóór de dikke witte streep waarnaar jij verwijst.

Het bewijs:

Bron: www.atlasf1.com

Het zwarte apparaat registreert de voorbij komende wagens en is de referentielijn voor de timing.
Reply With Quote