gouden raad... hou het niet bij één keuringstation.
uit ondervinding weet ik dat deze grote verschillen vertonen inzake klantvriendelijkheid en soepelheid.
Anekdote: ikzelf reed met een Caterham ingevoerd uit Nederland, na langs het ministerie gepasseert te zijn voor een homologatie kwam de keuring aan de beurt in het station van Zwijnaarde bij Gent. (deze was het hoofdstation)
6 x hebben ze mij doen terugkeren! ....vering niet in orde (het waren nl. regelbare competitieveren welke met een simpele draaiknop konden verzet worden van hardheid

) de remmen achter vertoonden verschil.... heb gans het boeltje vernieuwd ...schijven, remklauwen en.....was nog slechter dan ervoor! (competitie remmen dus remkracht was fenomenaal...)
Bij het oprijden op de inspectiebrug sleepte de auto langs alle kanten en ik hoorde zeggen door één van die mannen: "doe maar 't is toch den onze nie"
resultaat sidepipe afgebroken! uiteindelijk en meer uit medelijden heb ik m'n keuring gekregen omdat de heren op een late vrijdagnamiddag waarschijnlijk goed gezind waren met het weekend in't vooruitzicht.
Eén jaar later: terug keuring ....ik ging toen wijselijk naar het station Nazareth / Deinze en daar waren ze vriendelijk en begripvol ze legden zelfs planken om toch niets te raken aan de wagen en ze waren één en al begrip voor de gekeurde afwijkende zaken op die wagen welke nooit de gewone veernormen kan bereiken van een (gewone) baanwagen wegens weinig gewicht. (auto woog 530 kg!)
U ziet maar dat willekeur bestaat tussen keuringsstation, aan jullie om deze eruit te kiezen........
LUC - GM RACING