View Single Post
  #2  
Old 24-06-2004, 19:01
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Skoda lijkt zijn (kleine) budget nuttig te besteden dit jaar. De nieuwe baas van het team, Martin Muehlmeier, komt van Audi Sport (24LM team) en Antonio Rodriguez, van Seat Sport, is de nieuwe team manager (hij kent WRC nog van de tijd dat Seat WRC reed; hij is nu ook nog bij Seat in ETCC team).

Wel slechts 7 WRC rallys (Acropolis, Finland, Duitsland, Wales, Sardinië, Corsica en Cataluna).

In Acropolis hebben ze al kunnen profiteren SupeRally systeem om extra testkilometers in competitie te kunnen afleggen.

Armin Schwarz heeft vorig weekend als voorbereiding op de rally van Duitsland de Saarland-rally gereden en gemakkelijk gewonnen (15 van 16 specials). Gardemeister rijdt Exide-rally als voorbereiding voor rally van Finland (2-3 juli) en het weekend erna (9-11 juli) de Bohemia-rally (in Tsjechie, voor de lokale fans).

Er wordt in Duitsland en Finland ook een 3de wagen ingezet om zo veel mogelijk data te verzamelen. Jani Paasonen wordt ingezet in Finland (en ook in Exide rally) en Roman Kresta in Duitsland.

Het grote probleem is echter dat ze dit jaar gebonden zijn aan de homologatie van vorig jaar en dus een aantal wijzigingen die het reglement dit jaar toelaat (bv. aluminium motorkap), niet kunnen doorvoeren. Voorlopig hebben ze vooral wijzigingen gedaan aan mapping van motor en differentielen, nieuwe afstelling van ophanging (andere veren, schokdempers en stabis), extra gewichtsbesparingen en aerodynamische wijzigingen. In de toekomst zullen ze ook wel nieuwe homologatie aanvragen voor de motor; ze weten nog wel niet of het nieuwe versie van de huidige motor gaat zijn (die gebaseerd is op de 1.8 20VT van VAG) of een compleet nieuwe motor (misschien wel de nieuwe 2.0 16V FSI turbo die in de nieuwe A3 en Golf GTI zal hangen; een persoonlijke gok).
Reply With Quote