Thread: Eiffelrennen
View Single Post
  #25  
Old 30-06-2004, 13:12
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by Driesco
Ok Marchall, ik zal even in primeur het één en ander uit de doeken doen wat betreft de Volvo. Ten eerste is het een 2 liter, er is ooit sprake geweest van een 2.5 maar dat was een fout in een persartikel dat door de bewuste persoon is rechtgezet. een 2.5 past gewoon niet in de wagen. Maar!! Het probleem zit hem niet in de motor, wel in de versnellingsbak. Een kleine historiek:

In tussentijd was ons mooi aangelegd financieel potje al deftig geslonken, mede door mijn fout daar ik veel te weinig gebudgeteerd had voor de inrichting van ons team. Naast de tankinstallatie waren de centrale wielmoeraanhechters en de tubes ruim boven ons budget. Omdat we veel kosten gemaakt hadden tijdens de eerste 2 trainingen en de eerste 2 races moesten we keuzes maken, tijd vrijmaken om alles in orde te maken en Duitsland te rijden, of Francorchamps rijden, en werken naar de 24H. We kozen voor optie 1 omdat ons dat 7 weken de mogelijkheid gaf om alles perfect in orde te maken. In tussentijd konden we ook de gesprekken met onze sponsors afwerken waardoor we opnieuw wat ademruimte kregen. 3/4 van ons gebudgeteerde bedrag was immers al in rook opgegaan, ook al bedroeg ons potje meer dan we ooit hadden kunnen hopen. Niets geklaagd, opnieuw aan het werk, sponsorpakketjes maken, VIP packages maken, enz... om toch maar weer de Volvo optimaal te kunnen krijgen. We zijn er, maar ik kan jullie vertellen dat het bloed zweet en tranen gekost heeft om alles weer in orde te krijgen. We gaan proberen om op een andere manier te rijden, dus met ontkoppelen met de misschien gekende gevolgen. Als de versnellingbak niet stuk gaat en de koppeling wel dan hebben we de sleutel gevonden. Indien de versnellingbak weer stukgaat in Duitsland dan moeten we op zoek naar andere alternatieven. X Track heeft geen andere bakken die op deze motor passen, een nieuwe laten bouwen is voor ons onbetaalbaar. Daarom de passage in het persbericht, " van levensgroot belang". Na de Ring beslissen we met het ganse team wat we gaan doen in de toekomst. Blijven we op deze manier verder werken en vervangen we elke race alles met de gekende financiele kant, of stoppen we ons geld in de aankoop van een nieuwe motor en versnellingsbak voor 2005. Ik wou dat ik jullie hier een antwoord kon op geven, maar we gaan de test op de Ring afwachten. We zijn een klein team, dat niet over onbeperkte budgetten beschikt, ook al vind ik dat we niet mogen klagen, maar het moet plezant blijven. Dag en nacht op een EERLIJKE manier op zoek gaan naar centen om te racen, het is geen cado. Ik hoop echt dat ik diegenen die ons het succes niet gunnen ongelijk kan geven en kan aantonen dat de Volvo wel competitief en betrouwbaar is. Voor zij die toch zo graag kritiek geven op een ander ( en dan vooral voor enkele marchalls ), stop aub ook met nonsens de wereld in te sturen. Trekke het schoentje aan wie het past. Even nog iets dat even van mijn hart moet. Aan al diegenen die commentaar hebben op het feit dat ik het krantje uitgeef tijdens de 24H, waar ik nota bene alle teams, circuit Zolder, 24u.be, de marchalls, enz... een GRATIS artikel geef maar zelf iets verdien aan de advertenties omdat ik er al 3 weken dag en nacht mee bezig ben, bezint eer ge begint te roddelen. Sinds 1973 is er een 24H, nooit was er een privé-initiatief, ik doe het om iets aan te verdienen om zo de Volvo te kunnen laten rijden. Ik stel je voor, verkoop ook enkele advertenties, dan kun je misschien hetzelfde doen als ons, je droom laten uitkomen ipv. commentaar te geven om zij die iets doen voor de autosport.

Dit moest er even uit, een fora is niet altijd plezier en lachen, soms moet het ook even serieus kunnen zonder namen te noemen, mensen te kwetsen of wat dan ook. Ik was om te barsten toen ik hoorde dat mensen zo over iemand spreken, wetende dat je dag en nacht voor hen klaar staan en alles doet om ze toch maar te helpen. Voila, buiten de leuke persberichten is het niet altijd rozegeur en maneschijn. Racen is centen, en centen is werken. Alle middelen zijn goed, zolang je maar je vrienden niet bedriegd, niet steelt en geen onwettelijke dingen doet. Als je op deze manier iets wil bereiken in de autosport is het ieder voor zich. Er zijn andere manieren, maar, we hebben er veel zien komen, maar nog veel meer zien gaan. Indien we het niet aankunnen komen we gewoon met opgeheven hoofd een stapje terug.

Bedankt voor jullie aandacht.

Dries Heyman
Eerst en vooral: er is een hoop moed voor nodig om dit hier te vertellen

Maar waarom laat je de (ontzettend dure) 24u dan niet weg uit planning voor het seizoen? Met een Fisa 2L een 24u rijden als privé team is zo goed als onbegonnen werk of anders enorm kostelijk. Dat is een zaak voor fabrieksteams tenzij je zo'n Fisa speciaal gemaakt voor Endurance races kan kopen (denk dat alleen BMW, Honda en Audi dat hadden) en dan nog... Zeker nu dat blijkt dat na 2u koers de boîte naar de fillistijnen is stemt dit natuurlijk tot nadenken. Allemaal niet gemakkelijk... Iedereen moet natuurlijk z'n eigen rekening maken.

Straks camion inladen en morgenvroeg zijn we weeral weg se Deze race is voor vele teams dé ideale gelegenheid om zich in de kijker te rijden bij bepaalde piloten. Dit is één van de eerste keren dat we samen rijden met een kampioenschap van dergelijk niveau (vijf jaar geleden hebben we nog is samen met FIA-GT gereden in Zolder maar dat stelde toen toch ook niet zoveel voor). Ben is benieuwd naar het tijdverschil met de LMES GT's en de Belcar GT's
Reply With Quote