View Single Post
Old 04-11-2001, 17:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Zondagavond, 16.00 Hr. Fase 2 is een feit : de carosserie is uitvoerig gewassen en ontdaan van alle vetten, en vervolgens is ze gespoten in maagdelijk witte grondverf. Deze lichte kleur is zeer interessant omdat ze elke oneffenheid zeer duidelijk "in de verf" zet, zodat ik na het drogen van de primer met een zeer fijn schuurpapiertje de laatste foutjes kan wegschuren.
Daarna wordt het geheel nog eens in een 2e laag primer gespoten en opnieuw moet ik enkele uren wachten om het te laten drogen. Voor primer neem ik toch zeker 4 uur de tijd om alles te laten drogen.
De foto's laten het model zien op het moment dat ik klaar sta om de eerste laag groen te gaan spuiten. Hiervoor gebruik ik "English metallized green Renault R 963", zoals de instructies ook voorschrijven. Op het ogenblik dat ik dit schrijf is de eerste laag groen zelfs al een feit en het ziet er niet slecht uit, al zeg ik het zelf. Maar ik kan er nog geen foto's van tonen omdat het model nu in de droogkast staat en bovendien ga ik pas foto's nemen als er voldoende lagen gespoten zijn zodat het ook mooi glimt. Op dit moment heeft het model al de juiste kleur maar het ziet er nog altijd "mat" uit.
In afwachting post ik dan maar de foto's van de primer-fase.
Tot gauw!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 12-11-2001 at 21:26.
Reply With Quote