Reaktie van Bijvelds over hun diskwalificatie:
Quote:
Navigator Piet Bijvelds over dit voorval: "In de herkeuring is gebleken dat de luchtdoorlaat die dient voor de beveiliging van de turbo niet een origineel onderdeel was. De opening die een klein beetje lucht moet doorlaten bleek niet de vereiste 1,2 millimeter maar 1 millimeter groot te zijn. We hebben direct na afloop van de rally beroep aangetekend omdat het onderdeel niet op de FIA lijst geregistreerd stond en ook niet voor kwam op de onderdelenlijst van Mitsubishi zelf. Tevens bevordert dit onderdeel niet de prestaties van de auto. Na lang beraad hebben we besloten geen verder gevolg te geven om ons protest door te zetten, want zo besparen we ons al snel zo'n EUR 5000 wanneer we hiermee door zouden gaan. We hebben in ieder geval aangetoond met de beste rijders mee te kunnen strijden en dat geeft ons veel vertrouwen voor de aankomende WK Deutschland Rally, die van 19 tot en met 22 augustus zal plaatsvinden in de omgeving van het pittoreske Trier."
|
bron:
http://www.peterbijvelds.com