aaaaarrrrrrggggggghhhhhhhh het wordt nog erger met die Albers, lees maar op fastcompany.nl
Albers profiteert misschien van komst Yoong
Christijan Albers voert in januari volgend jaar opnieuw een test uit voor European Minardi F1. Het wordt de tweede keer dat de Larenaar achter het stuur van een Formule 1-auto plaatsneemt. Vorig seizoen was Albers, naast coureur voor Mercedes in het Duits Toerwagenkampioenschap, officieel testcoureur voor Minardi. Toch reed hij slechts eenmaal voor het team. Eén van de redenen daarvoor is dat Minardi voor de laatste races van 2001 een andere coureur wilde inzetten. “Het probleem was Alex Yoong,” zei Albers, “die klaar moest zijn voor zijn Grand Prix-debuut. Dat kan ik helemaal begrijpen, maar aan de andere kant brengt hij een hele hoop geld mee naar het team, dus kan ik mijn kans grijpen.”
Oud-Renault-testcoureur Webber ook in beeld
Ook Mark Webber heeft laten weten dat hij met European Minardi F1 in gesprek is. De Australiër vertelde dat Renault hem in 2002 niet meer als testrijder wil gebruiken. Webber staat ook onder contract bij Flavio Briatore en hij hoopt dan ook hulp te krijgen van de Renault-topman. “Flavio wil niet dat ik testrijder ben, dat heeft hij me gezegd,” zei Webber. “Ik zou volgend jaar graag op de startopstelling staan en ik geloof dat ik in beeld ben bij Minardi. Ik heb een goede tijd met ze gehad in Formule 3000. We praten en ik denk dat de kansen om volgend jaar op de grid te komen redelijk zijn.”
Laten we dan bidden voor Webber!