Tijdens trainingen werden we dadelijk geconfronteert met het weinig vermogen en koppel van de wagen, beste trainings rondetijd 2'02'9, is dus 10 seconden trager dan ons potentieel, afschuwelijk !!!
Dit bracht ons naar een 36 ste startplaats op 39 wagens.
De start werd genomen door onze "viking" Anders Tangen en dit op intermedium banden, dit was een goede keuze want vele andere teams welke op slicks vertrokken moesten terug binnen komen voor regenrubber.
Net voor het beeindigen van z'n shift kreeg Anders nog een zwart vlagje voor db's maar hij kwam toch net de pits ingereden dus geen tijdverlies...
Inmiddels was het beginnen gieten en LOUISETTE kreeg de full regenbanden, zij deed ook een voorbeeldige shift en bleef weg van de "kattenbakken" m.a.w. de zandbakjes waar menig deelnemer kennis met maakten en tijd met verloren.
De 3de en laatste shift nam ik (Luc), het begon minder te regenen en zag dat het ging opklaren, daarom vroeg ik het mechanisch team de intermedium banden te leggen (gesneden slicks).
In begin wat slipperig maar het ging steeds sneller (op ons mogelijk tempo)
De ideale rijlijn begon zowaar op te drogen en terug hadden we een goede bandenkeuze gemaakt terwijl er veel teams nog op regenbanden rondzwalpten.
Onze perfecte strategie in combinatie met een "goede motor" had ons die dag op het podium gebracht.- Nu hadden we wat weg van het fabeltje " De haas en de schildpad"
De motor trilde op het einde van de onbalans van versleten lagers en andere spelingen, maar toch hield hij het uit.
Abrupt kwam 30 minuten voor de officièle afvlagging een eind aan de race door het tragisch ongeval van een racemakker.
We eindigden op een 24 ste plaats algemeen en 8 ste in de klasse en ik herhaal, dit was enkel maar te wijten aan de perfecte bandenkeuze want op 2 wagens na waren we de traagsten van het deelnemersveld.
Wij gingen dan ook heel sportief opzij voor alle deelnemers en kregen héél wat sympathieke bedankingen in de vorm van efkes knipperlichten of een bedankingszwaaitje, echt toffe sfeer bij de Tc !
En nu, ga ik m'n tuner goed wakker schudden voor de werkzaamheden aan m'n nieuwe krachtbron verder te zetten..... zulk een race wil en kan ik géén 2de maal beleven !
Dank aan ons mechanisch team, zij deden puik werk in een prachtige onderlinge verstandhouding....we hebben gedaan wat zij vroegen en dit was ....gewoon uitrijden.
Uitgebreid verslag binnen 14 dagen op onze site (wegens verlof) met héél veel mooie foto's van gans het deelnemersveld.
www.garden-machinery.com
GM RACING
LUC