Mijn mening als toeschouwer: voor het publiek is de bocht er zeker beter (lees spectaculairder) op geworden. Met de smalheid van de bocht of het gevaar op achterliggers die hun bocht missen en voorgangers zijdeling rammen is er ook geen probleem. Toch heb ik tijdens de 25H enkele veiligheidsproblemen vastgesteld. Zoals altijd stonden de marshals van 25b nogal wijd. Eén van de deelnemers spinde nogal onschuldig, maar een achterligger stond voor de keuze tussen een aanrijding en een nogal onconventionele ontsnappingsroute. Hij koos voor het laatste, maar hierbij kwamen twee wielen naast de baan terecht en slipte de auto voorbij, tot op enkele centimeters van de marshals hun voeten. Bovendien is die post naar mijn mening onvoldoende beveiligd: door de nieuwe configuratie is het niet onmogelijk dat een wagen die met overstuur uit de linkse knik komt, recht de post binnen vliegt... Ook de muur van de Bus Stop mag wat meer bescherming dan vroeger krijgen...
Last edited by Nicki_Mks; 15-07-2004 at 14:48.
|